Rotax 583 säädöt

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä mac gyver, 11/1/10.

  1. mac gyver

    mac gyver Member

    Kelkka on -94 Lynx Enduro, eli Rotaxin 583 RAVE-koneella. Vakiosuuttimet tuohon olisi 390 ja 380, mutta kelkassa on 330 suuttimet, eikä halua vakiokokosilla toimia, kun koitin. Tuo minua kovasti ihmetyttää, että mistähän voisi johtua? Kaasarit on mitkä kuuluukin, eli vm38. Ja ennenkuin kukaan ehtii sanoa puristuksista, niin ne on hieman kympin molemmin puolin. Ryypytkään ei hirtä päälle.

    Entäpä syttyennakko, ajotuslampun mukaan ennakko on nyt ensimmäisen koneen runkoon meistetyn merkin kohdalla, asteista ei tietoa. Osaisiko joku kertoa paljonko ennakkoa kuuluu olla ja paljonko ennakkoa nuo koneen rungossa olevat merkit tarkoittaa?

    Sitten vielä kiertoluistin ajotus. Mikähän olisi sille säätöarvo, ja mitataanko se siitä, kun luisti aukeaa pikkusenkin raolleen, vai siitä, kun se on kokonaan auki?

    Ski-doon jostakin manuaaleista luin, että huipputeho pitäisi löytyä 7900 kierroksen tuntumassa, mutta meikäläisen lyne ei mittarin mukaan kierrä, kuin 7000. Nytpä kysynkin, että päteekö tuo sama 7900 kierrosta myös lynxiin... veikkaisin pätevän, koska erojahan ei taida olla juuri eri kaasarivariaatioita enempää.

    Että tämmöstä pohdintaa. Kiitollinen olen vinkeistä/tiedoista, jos sellasia löytyis.
     
  2. mac gyver

    mac gyver Member

    Vs: Rotax 583 säädöt

    Lisää pohdintaa... Koitin kelkkaa ilman vaimenninta, eli paisuntasäiliö oli kyllä normaalisti paikallaan. Ei toimi ollenkaan ilman änkkäriä! miten änärillä voi olla noin iso vaikutus?
     
  3. 150cc

    150cc Lynx Enduro g-type 583 -99

    Vs: Rotax 583 säädöt

    Mulla on vähä samalaisia ongelmia ton oman 583 rotaxsin kanssa mutta ei kierä kuin 6000 ja itelläkään ei ryyppyt hirtä ja puristukset on kunossa eikä myöskään ravet jumi. Minä epäilen että ois joitain sähkö puolen vikaa, mutta enpä kyllä oo vielä ainakaan saanut selvitettyä mitä tossa on.
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=55705.0
    siinä viellä linkki mun omaan keskusteluun...
     
  4. KiNmo

    KiNmo ex 136" enduro 600

    Vs: Rotax 583 säädöt

    http://www.snowmobilefanatics.com/forum/topic/87206/display.aspx

    tuolta löytyy ohjeet luistin ajoitukseen. näyttää olevan monenlaista versioo tuosta 583sta. ite modasin tuohon 583(enduro -98) luistin 160asteiseksi ja laitoin noin 142/70 arvoilla paikalleen. saa nähhä miten toimii ku tuli muutenkin viilailtua ;D
     
  5. V1000

    V1000 Well-Known Member

    Vs: Rotax 583 säädöt

    Helpoin tapa ajoitukseen on se, että mag puoli ykk:hon ja silloin luisti alkaa juuri sulkemaan mag puolen imuaukon.
     
  6. mac gyver

    mac gyver Member

    Vs: Rotax 583 säädöt

    Nythän mä sen ennakonki löysin. Se on 19/6000. Eli takottanee, että ennakkoa on 6000 kierroksella se 19 astetta. Muuttuuko se ennakko Rotaxissa kierrosten mukaan? Ja pysyyköhän ajotuslamppu noin isoilla kierroksilla enää mukana, tai näyttääkö se riittävän tarkasti? Kai se on vaan kokeiltava.
     

Suosittele tätä sivua