Nyt kävi sitten näin...

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä jaketsu, 17/2/12.

  1. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Niin ja kun käy viemässä kilvet kelkasta pois, niin ei tule mitään kustannuksia ;) tai ainakaan tietääkseni ::) Sen jälkeen voi käydä edelleen kelkan päällä tallissa istuskelemassa ja pöristellä huulilla ;D
     
  2. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Se lähti ehjänä lappiin, taino iskarit alustassa sököjä, vaan eihän se ostaja ymmärtäny ;D
     
  3. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Kohta se on täällä huutelemassa, kun vaarallisen kelkan olet myyny! Se on kuule käräjähommat luvassa. ;D ;D
     
  4. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Eise ollu vaarallinen ku hauska, hyvin pomppi! ;D
     
  5. jaketsu

    jaketsu Member

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    laitoin kelkan nettimotoon mielestäni pienellä alihinnalla, ja kyselijöitä on riittänyt :) prätkään jos saisi vaihettua nii ehkä ei tulis pahoja jälkioireita, mutta saas nähä otanko kohta pois myynnistä ku alkaa kunnon ajokelit täällä etelässä ;D Ja vectoorille annan mielelläni kelkan vakuutusmaksuista puolet maksettavaksi ;)
    muuten hyvä idea tuo foorumin vaihtaminen mutta ei onnistu, koska on jo niin monelle foorumille ikibannit että rupaa foorumit loppumaan keksen... :DDDDDD
     
  6. M-I

    M-I Well-Known Member

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Sori ot,

    Pakko kysyä, että onko nyt onnellinen olo kun myit tietoisesti tietämättömälle kelkan rikkinäisellä alustalla?
    Nyt se lutkuttaa menee sillä ja seuraavaksi on pukit poikki ja liukurungot solmussa kun iskarit ei toimi, vaan eihän sun ongelma ole...

    En tarkoita että alustat pitäisi olla kunnossa myydessä, kuluviahan ne on, mutta eikö rehellisyyttä ole enää missään?
     
  7. THA

    THA AC M8

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Oman pulkkani hävitin syksyllä. Alku talvi meni oikeinkin makoisasti ku ei ollut keliä ajella. Tammikuukin ihan ookoo ku kävin hiihtelemässä, ei juurikaan käynyt kelkkailu mielessä. Sitten alko tiputtaan lunta vähän reilummin ja poltteet alkoi hangille heräämään. No pakkasjakso helpotti tuskaa hetkeksi, mutta nyt on helvetti irti ja joku räpsy on saatava loppukevääksi. Ei sitä osaa olla ilman kelkkaa. Ose vain mukava ajella kevät hangilla kilstoillen kaverien kanssa. (tai eihän mulla mitään kavereita ole jotain naamatuttuja vain) Pysähellä tunturinpäälle ku on koko päivän kisunnut ensin sinne päälle. Sitten jossain vaiheessa tekasta tulet ja alkaa makkaranpaistoon ja kahavin juontiin samalla kerraten päivän tapahtumia sekä muistella vanhojen reissujen edesottamuksia.

    Tuskaa lievitetään vanhoilla kelkkavideoilla ja nettimotoa selaillen. Ei ole elämää jos ei ole kelkkaa!
     
  8. Jansson

    Jansson Well-Known Member

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Minä hävitin Rakkaan tenttuni kesällä 2010, melkein kuolemaan johtaneen onnettomuuden vuoksi ja päätin ettei ikinä enää kelkkaa... Mutta kuinkas kävikään, syksyn läräsin nettimotoa ja marraskuun lopulla vieroitusoireet olivat ylipääsemättömiä. Joten mönkijä kärryyn ja paikallisen diilerin luo vaihtokaupoille ;) Oli muuten aika hiljasta kotona taas muutama seuraava viikko, mut kyllä hän lopulta ymmärsi että jos mieheltä viedään kelkka niin se vähän sama kuin naiselta vietäisiin rinnat :) Joten älä missään nimessä hävitä !!!
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Painelin alustaa ja sanoin, että tämä sitten pompottaa, mutta en minä niistä iskareista sen kummemmin sanonu. Jos ei ymmärrä että ne on menemäisillään sököksi, nii oma vika. Ja vielä ukko oli aiemmin omistanu samanlaisen. Ei siinä ketään huijattu, sanottii, et minkälainen alusta on, tela liimattu yms muut "viat" ja puotettii sen myötä hinnastakin muutama sata euroa.. Kuiteski kaikki epäkohdat kerrottiin, ja kyllähän on ikävä tuotaki kelkkaa.. Palvellu niin ongelmitta...soitettiinki sille jlkeen ja.kyseltiin onko ollu tyytyväinen, ja oli ollu.

    Teinkö väärin?

    Niin ja itse olen ajanu puoltoista talvea kyseisillä iskareilla ja hyppiny yms muuta. Eikai se nyt alustasta pukkeja hajota.


    Kaks kelkkaa olen ite ostanu ja molemmissa on vejetty niin paljo linssii että huhhuh. Eine pellaa vieläkkää, eikä tuu pelaan.
     
  10. M-I

    M-I Well-Known Member

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Juu ei mitään, tästä saa vaan vähän erilaisen kuvan..

    "Se lähti ehjänä lappiin, taino iskarit alustassa sököjä, vaan eihän se ostaja ymmärtäny Virnistää"
     
  11. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Janzka saapi minun puolesta nukkua yönsä hyvin ;D
     
  12. rs

    rs Lynssi

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    ei kelkkailusta pääse eroon kun on kerran alottanu, yrittäny oon parikin kertaa va aina vaan on pitäny kelkka ostaa..
    se alkaa sillä että pari viikkoa malttaa olla kahtomatta ja kuuntelematta mitään mutta sitten nettimotoa ja juutuubbia pitää kahtoo koko ajan ja parin viikon päästä on kelkka taas pihassa. ;D
     
  13. jaketsu

    jaketsu Member

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Äsken taas kävin ajelemassa ja eipä polle minnekkään mennyt ku oli tuiskuttnut niin paljon lunta ja nyt on suojakeli eikä kukaan ollut ajanut. Vesikin oli noussut aika mukavasti järvenjäälle, mutta vauhdilla mentiin. Ei oiken tahdo tuo polle kulkea tälläisessä kelissä, mutta pitää toivoa että piakkoin tulee pakkasta niin tulee hankikannot ja en ehdi myydä ennen niitä. Ajellessa tuli mieleen josko myisi kelkan vasta kesällä tai sitten hankkisi jonkun pitkätelaisen tilalle vielä tänä talvena ::) Tosin ongelmana on se että on samaan aikaan prätkäkuume, autokuume ja tehokkaamman kelkan kuume. Tosin tuo kelkkakuume on näistä tällähetkellä epärealisitsin toteuttaa, vaikka se iskee koviten päälle :'( Vieläkin olen kyllä kelkan myynti tunnelmissa vaikka kovasti on tullut varoituksia siitä...
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Kajaanin kovin kelkkajojoilija "rs" ;D On ollut hauska seurata tuota sinun irtautumista kelkkailusta ;D ;D ;D Minä voin sanoa suoraan että ei tule onnistumaan sinulla, itellä piti laittaa tuollainen syksy/kevät/rymyämis-varakelkka että sais kaiken irti lajista :-[
     
  15. rs

    rs Lynssi

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    se on niin ärsyttäävä tuo lumen oottaminen että hermo menee heleposti.. pitäs rueta rakentaa kesäksikin moottorikelekka, mönkkärit on arsesta ;D
    ei se tosiaan onnistu tuo irtautuminen, pitää vaan ostaa jostain hermoja lisää ::)
     
  16. jaketsu

    jaketsu Member

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Aurinko paistaa, linnut laulaa, parhaat hankikelit kelkalla ajamiseen, mutta mitä minä menen tekemään! Myyn kelkan ja ostan Alfa Romeon! tunne on kun maan petturilla... Olisi pitänyt vaan uskoa varoituksia, mitä täällä kerrottiin. Kauhe olo kun fantastiset ajokelit ja menin myymään kelkan :-[
     
  17. maukebsp

    maukebsp Lynx R 8

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Ainahan voi vuokrata! voi helposti muutaman päivän ajella ja silti ei oo menny emempää ku vuoden vakuutus ja huolto
     
  18. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Vs: Nyt kävi sitten näin...

    Samanlainen tilanne täällä. Tosin kelkkaa en myy, nimittäin lähitulevaisuudessa, ei olisi varaa ostaa vastaavaa kelkka takasin.
    Tälle talvelle olen ajanut peräti 450m ja joulukuun alusta lähtien ollut kasko voimassa.
     

Suosittele tätä sivua