Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Joku pajottaa ajoissa, hatunnosto. Itellä yleensä jakautuu niin että kauden jälkeen puretaan ja marraskuun lopussa sitte kasataan. :D
     
  2. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Luovuin noiden kumien asennuksesta kun en ollut ihan varma onko ne tarpeeksi tukevat vai nyrjähtääkö tankin korvakko kun kumi joustaa "sivulle". Jos olisi löytänyt tuollaiset yhtä paksut mutta isommalla halkaisijalla olevat..

    Revennyt penkki kävi korjauksessa ja työn jälki on erittäin hyvää kustannuksiin nähden http://www.kaakonverhoilu.fi/

    Eturungon käytin lopulta irti ja hyvä niin. Toisen ylätukivarren taaempi kiinnike melkein irti ja kaikki muutkin piti hitsata murtumien takia. Ohjausakselin alaristikon kiinnityskorvakot samoin. Öljytankin kiinnikkeen tein uuden, oli kolmessa osassa.. Lisäksi oli yhdet murtumat odottamattomassa paikassa ylemmissä runkokiinnikkeissä. Ei oikeastaan pysty toteamaan ellei irrota runkoa. Alatukivarsien mutterit hitsasin runkoon. Nyt kun tuon mittasi hitsauksen jälkeen oli se täysin suora!

    Ohjausakseli lähti 8mm modaukseen. Lisäksi keulaan tullee -09-> ylätukivarret ja olka-akselit. Nämä oli jossain vaiheessa myynnissäkin mutta omasta varastosta loppui suorat -08:t niin pakko ottaa käyttöön ::) Alkoi nuo yläpallotkin olla loppuun ajetut ja itellä kun ei ole sorvia millä lyhentää kaulusta tulee halvemmaksi vaihtaa koko tukivarret.

    Toisessa on pikkuvaurio kun edellinen omistaja on ilmeisesti kasannut ilman väliprikkoja ja kiinnitys on ollut väljä. Vaurio ei oo kovin paha, mutta kuitenkin sen verran ettei uskalla suoraan kiinni laittaa.. pystyykö fiksaamaan esim. kemiallisella metallilla vai pitäisikö hitsauttaa..? Vai onko hitsaus liikaa? En soisi tuon murtuvan ajossa.

    [​IMG]

    Tukivarsiin pitänee vielä tilailla oilitet ja puslien akselit, nehän on paksummat.

    Muutoin etenee hissuksiin.. brp osien saanti on ollut vähän niin ja näin kun "ei niitä alustoja koskaan ole hajonnut" tai niitä täällä kellään muulla ole kuin minulla, osia ei ainakaan yksikään huolto pidä hyllyssä "ei me näitä olla myyty". No kuulemma lokakuussa olisi kuvastot päivitetty niin palaamme silloin uudelleen asiaan.. ???
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Mun Nytro

    Tilaa ne osat vaikka korteniemeltä taikka kelkkakuume ojanraudasta niin luulisi saavan jos osia on hyllyssä/varastolla.
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Osaakos joku sanoa minkälainen lukite tuohon kytkimen kannen puslaan pitää laittaa? Puslahan on jotain kuitua ja kansi taas kevytmetalliseos..

    Tuli ne korvikkeet sieltä lopulta.. saa nähdä milloin pääsee taas jatkamaan, tuppaa aika olemaan nykyään niin kortilla että joutuu kohta viemään vaihtoriviin sellaisenaan ???

    Kummallakin puolella identtiset murtumat

    [​IMG]

    Vetari paikoilleen ja koppa kasaan

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Noniin se on telastokin jo alla mutta takapukin varassa... sai nyt kuitenkin rullille niin on helpompi tallissa siirrellä. Etupukki pitää vielä vaihtaa ja asentaa uudet "välilinkut" vai mitkä ne nyt onkaan. Iskarit on kanssa vielä mietinnässä. Vink vink hyvät WP:t olisi tarjolla!! http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=122274.0

    Lyhennetty ohjausakseli paikoillaan ja samalla vaihtui kaikki ohjauksen nivelet. Ohjausakselin alapään liukulaakeriin (muovit) tein köyhän miehen modin eli hioin muoveja sekä tappeja matalammiksi. 0-välys. Tämä siksi että oliko viime talvena vaihdoin nuo uudet ilman että sillä oli mitään vaikutusta klappiin. Olkakennon korjasin kemiallisella metallilla. Siitä se kasautuu..

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kovin pitkälle ei päässyt kun alkoi ahdistaa. Ilmeisesti 08 ja 09 alatukivarret ei käy ristiin. Räjäytyskuvia tutkimalla selvis että onhan niillä eri osanumerot ja ei ole kyse päivityksestä vaan jotain muutakin on muutettu. Summa summarum kun 09 ylätukivarren naittaa 08 alatukivarren kanssa lopputulos näyttää tältä

    [​IMG]

    [​IMG]

    Täytyy sanoa että iskari istuu kyllä nätisti keskelle tukivartta jos se jotain lämmittää..

    [​IMG]

    Floatilla

    [​IMG]

    "Ei ole nytroa camberilla pilattu".. WP on niin lähelle ylätukivartta että jäykistepelti menee osittain kierrejousen väliin. En tiedä millainen tuo olisi ollut ajaa, vieläkö olisi parantunut vai.. Tässä vaiheessa pitää muistaa että 09 olkakennossa on muutama milli enemmän tilaa alapallonivelen sivukallistukselle, eli nyt lopulta pitemmän iskarin (455mm), reilun casterin ja yläpallomodin kanssakaan ei sitä ole tarvetta muokata.

    Päällä on 08 tukivarsi 9mm lyhennetyllä pallolla ja alla 09 vakiomittaisella pallolla. Eroa on pituudessa vielä joku 5mm. Yritin mittailla olisiko yläpallon kiinnityspiste tukivarressa myös taaempana ja on se ainakin hitsattu putkiin nähden myös sen n. 5mm taaemmas.. Joka tapauksessa casteriahan noissa reilusti enemmän. Todellista eroa ei pysty sanomaan kun ei tallissa yhtään varmasti tehtaan mitoissa olevaa tukivartta ollut.

    [​IMG]

    Eikun tukivarsibingo käyntiin ja osuihan se! Lisäsin samoilla kivuilla rasvanipat. Vahvikkeihin otin mallia star trekista (vrt. nytro) ja saumat taattua märkä-puikko-opiskelija-räntäsateessa-laatua.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

  7. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Osapuilleen ;D

    Ei ole ollut kyllä näin paljon ehjäämistä koskaan ennen. Kytkimet vielä avaamatta.. taitaa alkaa ajot näkyä.
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Siinäpä kulmat kuten ne jäi. Näkyy huonosti mutta iskari on lähempänä ylätukivarren etuosaa.

    [​IMG]

    Telaksi tosiaan se 327x38x38 ripsaw. Iskareissa palu juurille

    [​IMG]

    [​IMG]

    Telatunnelista vielä räpsy

    [​IMG]

    Avaimesta käyntiin ja koeajolle

    [​IMG]

    Ohjaus tuntuu hyvältä, on selvästi vakaampi aiempaan verrattuna. Samoin kääntösäde selkeästi suurempi.. ;D

    Mutta mutta jotain probleemaakin: Telaston suunnalta kuuluu jurinaa ja vibraa. Alkaa n. 20kmh ja sitten vaimenee mutta on siellä taustalla kuitenkin koko ajan. Mietin voiko johtua vain tuosta matosta kovalla pinnalla mutta tuntuu myös pellolla. Oudosti tuossa 20kmh vibraa eniten. Sitä hiljempaa ei yhtään. Vibra on ihan väkivaltaisen voimakas, saa jopa telatunnelin resonoimaan. Mitä olen ajanut kaverin -07 600 RE:tä 38mm ripsawilla ei siinä kyllä mitään tällaista ollut. Tela nyt tosin on eri jaolla ja eripituinen jne..

    Kattelin telastosta kaiken läpi mitä keksi mutta ei löydy vikaa. Vai onko kyseessä kuitenkin ominaisuus? Täristääkö 2.86 jaolla olevat lynxit?

    Telastoon on vaihtunut kolme osaa millä voisi olla vaikutusta asiaan sitten viime talven jolloin tällaista ei vielä ollut: Matto, vetopyörät ja kääntöpyörät.

    Vetopyörät on 504152552 jako pitäisi olla sama kuin matossa.. Ei oikeastaan pysty kuin nuo kääntöpyörät vaihtamaan ja sitten mentävä mattokauppaan? ::)
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    No kuluneehkot liu'ut tuli vaihdeltua mutta eipä ollut vaikutusta.
     
  10. olsberg

    olsberg Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ottaako liukurunkojen päät vetopyöriin kiinni, kun etupukki painuu?
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Ei ota. Vibraa telaston asennosta riippumatta.

    Olisiko mahdollista että tela on jotenkin viallinen tai vaurioitunut?
     
  12. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Mun Nytro

    Oisko tullu etupukki liian ylös telatunneliin jotta matto laahais etu pukin yläpäätä? Oliko sulla Lynxin muovi kannattimet etupukin takana, lähinnä pussia varten joka tulee kaasua löysätessä...
     
  13. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Se o kasattu samalla geometrialla kuin -10 RE, sillä erotuksella että tietty pitempi tela. Millin parin tarkkuudella ;) Muovikannattimet on ja ehjät.

    Tarkastin vielä tuon etupukin ja poikkipalkin ja ihan ok ovat, aattelin että olisko tullut liian pitkä pultti kasausvaiheessa poikkipalkkiin joka raapisi nyt telaa mutta ne tulee kaikki telan alapuolelta tunneliin.. Tunnelissa ei ole mitään mikä voisi ottaa telaan kiinni, ottaen huomioon palloontumisen vauhdin myötä.

    Vetopyöriä silmäilin ja näyttäis olevan kohdistusmerkit kohdallaan ja oikeinpäin (lovet ulospäin) asennetut. Hampaat asettuu keskelle solkien aukkoa. Ja meni prässätessä ihan ok pakoilleen että en usko että olis jotain mennyt vikaan.

    Telapyöristä osa lingertää mutta niin ne lingerti viimekin talvena...

    Telaan tai muualle ei oo ilmestynyt mitään merkkejä että ottaisi kiinni johonkin..
     
  14. JS63

    JS63 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Voisko se olla sitten tuo jaon muutos, kun uudessa on vetonappulat harvemmassa niin antaisko hieman enempi resonointia kuin vanha jako. Sekä mattonahan oli ennen pehmeäkuminen cobra, nyt kovempi ripsawi...

    Ominaisuuksien summa?
     
  15. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Mun Nytro

    Voi olla tyhmä kysymys mutta onko vetorattaissa ne merkit vastakkain? BRP:n tuotokset näyttäs olevan.
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: Mun Nytro

    Katoppas että ne vetopyörät ei ota siihen maton vetonappulan reunaa myöten nousevaan solkeen(joka kolmas solki) liian tiukasti.
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Merkit on vastakkain.

    Nuo soljet missä on tuo "sivuttaistuki" mikä vastaa liukukiskoon on jotain merkkejä jättänyt vetopyöriin. Niissähän on nuo kolot mihin soljen reunan pitäisi mahtua. Siellä täällä on pientä osumaa kolon ulkoreunan kohdilla.. Voisiko johtua tuosta.. On kuitenkin aika pienet jäljet siihen jurinaan nähden mitä ajaessa pitää. Ja sitä paitsi vetopyörien hampaat tulee kyllä keskelle maton soljen aukkoja.
     
  18. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Nappula ahistaa nokastaan solen reikään kun matto taittuu irti vetopyörästä
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tarkastaa pitää tuokin :)

    Nappuloiden profiilit on ihan erilaiset noiden uudempien ollessa pienemmät ja pyöreähköt

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. late44

    late44 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Oletko vaihtanut uudet liukukiskot? Kuuluu melko kiva rallatus jos on unohtanut hioa/leikata kääntöpyörien puolen liukukiskojen kulmat.
     

Suosittele tätä sivua