Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Juu vaihdettu on ja lyhensin ihan 5mm lyhyemmäksi kuin liukurungot, ei ota ainakaan niistä.. Matto on hyvin linjassa.

    Vetopyörät on laitettu tämän mukaan

    [​IMG]

    http://www.ty4stroke.com/threads/anti-ratchet-drivers.51475/page-3

    I combined the information from the FX Nytro service manual with the information from the Ski-Doo racing manual and ended up with the following measurements:

    From the LH side (speedometer side) of the FX Nytro drive shaft

    to the centerline of the LH Ski-Doo extrovert driver: 123.8 mm
    to the "inside surface" of the LH Ski-Doo extrovert driver: 147.25 mm
    to the "inside surface" of the RH Ski-Doo extrovert driver: 325.35 mm
    to the centerline of the RH Ski-Doo extrovert driver: 348.8 mm

    From the RH side (sprocket side) of the FX Nytro drive shaft

    to the centerline of the RH Ski-Doo extrovert driver: 179.9 mm
    to the "inside surface" of the RH Ski-Doo extrovert driver: 203.35 mm
    to the "inside surface" of the LH Ski-Doo extrovert driver: 381.45 mm
    to the centerline of the LH Ski-Doo extrovert driver: 404.9 mm

    Distance between the centerlines of the Ski-Doo extroverts: 225 mm
    Distance between the "inside surfaces" of the Ski-Doo extroverts: 178.1 mm


    Kaikki mitä mieleen tuli on käyty läpi.. poikkipalkin otin vielä käteen ja mittasin että on yhtä kiero kuin tiskiltä saadessa, kääntöpyörät, kaikki muut pyörät ja koeajo ilman alatukipyöriä ym.

    Telamatosta löytyi pieni valmistusvika kun oikein tarkkaan katsoi, soljet on puristettu kaikki maton oikeaan reunaa. Soljen aukoissa kun on muutama milli väljää ja ne soljet todella on toisessa laitaa niin ne ottaa just sen pari milliä kiinni vetopyöriin! Pitää lähteä siitä että tuo on se vika ja siirtää vetopyöriä hieman erilleen, että soljet osuu kuoppiin. Toisaalta esim. Wahl Bros:n pyörissä ei taida tuollaisia koloja solkia varten edes olla, eli onko noilla sitten niin paljoa merkitystä loppupeleissä..? Tottahan ne jossain vaiheessa on tehneet tarpeeksi isot kolot ettei enää rapise.
     
  2. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Itellä on kans tasan sama ongelma, kelkka tosin pollen sb assault johon peakin telan nakkasin, 8p läpivetävät, liukurunkoja lyhensin ja antistab rullat laittelin kans(yamahan alumiinipyörät)... juurikin sama vibra efekti ja rutina/jurraus. kovalla reitillä patti ku tulee nii kuuluu kovemmassaki vauhissa mut ummella taas ei niinkään. Ite aattelin seuraavaksi etupukin kiinnityspaikkaa kokeilla ylempään reikään ja eri maton kireyksiä.
     
  3. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Siinä kun tutkailtiin vasen vetopyörä näytti viipottavan ja vetoakseli kanssa, samasta vasemmasta reunasta.. Eka epäiltiin että se on napsahtanut kiveen. Mittaus paljasti kummatkin suoraksi ja mittauksen tarkistus mittauksen oikeelliseksi.. ;D Eli mitä jää jäljelle? En tiedä miten voi olla mahdollista ja vielä YAMAHASSA mutta kylmänpään laakerin paikan koneistus vetoakseliin n. 0,3-0,4mm epäkesko. Tämähän kertautuu vetopyörälle ja tulee tuplaheitto, eli vetopyörän toinen reuna on sen 0,7mm ulompana kuin toinen.

    Ehti jo epäillä ite ajaneensa sen vetarin kiveen, brp-osien laatua ja omia mittauksia ;D

    Mitenhän Yamaha suhtautuu good will- takuuseen? Ikäähän tällä jo on mutta selkeä valmistusvirhe kuin valmistusvirhe ::)
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuosta välistä tulee nytron vetari telastoa irroittamatta

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    Joo mutta eikös rotaxeissa oo tuommonen heitto jo kampuralla, nauraisivat sinut liikkeestä pihalle.... ;)
     
  6. znood

    znood Guest

    Vs: Mun Nytro

    Laitoitko vetarin oikeesti sorviin ja katoit kuinka paljon se vippaa vetopyörien kanssa ?
     
  7. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    ... ja samalla pieni lastu pois vetopyöristä, niin olis ainakin suora? Vai oliko läpiveto nappuloiden kohta ihan samassa tasossa reunojen kanssa? Hämärä muistikuva, että olis ollut hiukan pienempi Ø siitä kohtaa.

    Erikoinen heitto kylläkin ollut tuossa vetarin pään sorvauksessa. Olisko jäänyt joku lastu leukojen väliin tjsp. Työstömoka kuitenkin.
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Mitäpä sitä sorviin kun näkee tuon silmälläkin. Laitoin kuitenkin pukkeihin ja pyörittelin siinä.

    Vetopyörät nyt kun on tuollaiset halpikset, valetut muoviosat, niin sehän on tuurista kiinni tuplaantuuko vai tasoittuuko heitto.. Joka tapauksessa kiero vetari on aina huono lähtökohta??? ::)

    Katotaan miten ajokelit ja ajopäivät sattuu... Ja kunhan pääsee pyöräyttämään noita asianmukaisella akselilla.

    Käytin vetarin huollossa silmäiltävänä ja siellä kaverit pyöräytti sen sitten sorvissa (ammattilaiset?), heitoksi tuli tuosta mistä hex akseli alkaa 1mm. Konekeskolle kiitokset vastaantulosta uuden akselin suhteen. Muut maahantuojat voi ottaa mallia miten asiakkaasta huolehditaan :)

    Hollannin keskusvarastolla pyhät jatkuu 7.1. saakka jonka jälkeen meikäläisenkin tilaus ehkä liikahtaa.. Otin tuon -09 mallin 8GL-47511-10-00 akselin.
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    Konekesko on se vaikuttavin tekijä että mulla on Yamacatti eikä Kattijama
     
  10. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Itellä selvis tärräyksen syy, oli takapukin iskarin alapään pikkulinkku pyörähtäny väärinpäin ja jurras keskinappuloihin joustaessa..
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Mun Nytro

    Se on Kim eng jon Sulin tai ilman, menny pakka sekasi, ku korttia ovat jaanneet. Sattuuhan noita ;)
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Onko tääkin entinen vai kuuluuko muka asiaan ???

    [​IMG]

    6kpl n. 5mm pitkiä murtumia.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. pagi

    pagi Arctic cat hardcore alpha

    Vs: Mun Nytro

    Itsestä ainakin vähän tuntuu että tuo ei ehkä oo ihan hyvä juttu? Onko nuo ihan halkeamia vai onko siellä jotain käynyt välissä pyörähtämässä?

    Kyllähän tuo jos purkaantuu täydessä laukassa niin voi aika ilkeää jälkeä tulla tokko pysyy ees muovien sisässä? ;D
     
  14. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kyllä ne halkeamilta näyttää ja tuntuu. Ihan suoraan ei pääse syynäämään ellei pura kytkintä ja siihen mulla ei ole työkaluja. Kakkonen on neitseellinen ja luulis että näkyis jos siitä ois joku objekti sen kuus kertaa jyrännyt :eek:
     
  15. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ei hätää, kyllä tuo vielä muutaman tuhatta kilometriä kestää, tahtoo olla tapana noissa tuo, ei se läpikotaisin ole murtunut.
     
  16. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Kyllä kantsii alkaa ettiin uutta. Itellä on kerran räjähtäny kiinteä lautanen ja melko jälkeä tuli :) Pala pohjasta läpi, yks pala koitti remmisuojasta läpi ja yks pala löi Totaltekin tuplaputken täysin littiin.
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Vibran lähde tuntuu paikallistuvan matto-vetari yhdistelmään. Tuntuu vetarin tienoilla vahvimpana. Jostain sieltä se tulee.. Nyt kun on päässyt ajamaan seisaaltaan reitillä niin välillä huomaa keventävänsä jalkoja sen takia :-\

    Kytkimelle pitänee tehdä jonkinlainen työkalu millä sen saa auki nyt ja jatkossakin, tuolta kattelin mallia paristakin toimivan näköisestä http://www.ty4stroke.com/threads/yvxc-primary-clutch-grunt-tool.106174/

    Tarvikkeena ei vissiin oikein ole noita saatavilla niin täytyy tehdä ite..??

    Iskarit irroteltava ja vietävä huoltoon kun eka tonni lipsahti mittariin

    [​IMG]
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Uusi vetari saapui mutta laakerin paikka on samalla lailla epäkesko. Prkl! ;D
     
  19. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    MITÄ HELVETTIÄ?!! :eek: :mad: ???
     
  20. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Mun Nytro

    [​IMG]
    Siinä ois varaosakytkin. 4200km ajettu, ristikko paskana.
    Liikahtaa huomenna Oulusta Outokumpuun jos haluat hipistellä.
     

Suosittele tätä sivua