Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Niinpä olis. Ehdin vaan jo hankkimaan uuden kiinteän lautasen + kulutusosat :-\

    Työkaluihin on tarvikkeet pöydällä odottamassa kasaajaa.. hylsysarjasta etsitty ylimääräinen hylsy jne. Jos se vielä huomisen reissun kestäis niin illalla sitten pöydälle.

    Mites muuten saan kytkimen irti kun ei olekaan ulosvetäjää? Vesikikka toiminee?
     
  2. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Mun Nytro

    Perä oljy parempi
     
  3. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Ei näy hymiö.. en ole ihan varma oletko tosissasi vai kuin. Kuka tarkoituksella sotkee kytkimiä öljyllä? ::)

    Kytkimeen akseliin käy variaattorin pultti. Reiän tukkeeksi esim. m6 pultti tiivistettynä putkiteipillä

    [​IMG]

    Työkalut kun sai tehtyä kytkin aukesi kun vaan lämpöä antoi. Tuo loctite 648 irrottaa jossain n. 150-180 asteessa, lämmitettiin about sinne. Tuon tyyppinen avaustyökalu mikä tulee kiinteään lautaseen vaatii apurin pitämään sitä paikoillaan kun vääntää mutta on nopeampi valmistaa.

    Kytkin hiljeni aika lailla uusilla osilla.. olin varmaan niin tottunut sen kilinään ettei sitä edes tajunnut mitä ääntä se piti ;D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Damagerapsa.. Telaston iskareihin sain nikkelin väristen puslien sijasta pronssin väriset.. Piti olla samaa kamaa pintakäsittelyä lukuunottamatta ja piti toimia yhtä lailla. Melkein joutui uusimaan etupukin linkun (taas) ja takaiskarin.. pari kymppiä oli puslaa jäljellä iskarin silmässä vain 1000km ajettuna.. Linkku on varmaan jäänyt väljälle, tuskin pultti itestään venyy.. pusla oli siinäkin melkein puhki, ymmärrys loppuu.. voi olla oma moka ??? En tiedä mitä kamaa nuo oli mutta ne alkuperäisen näköiset ovat kestäneet jopa kymppitonnin..
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Ohjausakselille piti laittaa vanhat puslat takaisin, välyksetön sovite oli hyvä ettei sen osalta tullut ohjaukseen klappia mutta moottorin tärinä alkoi välittyä tankoon, tärräsi niin että kädet alkoi puutua.. Kyllä palasi luotto jaappanin insinööreihin kun selvisi se tuonkin sovitteen tarkoitus ::)

    Nyt kun oli enemmän kilometrejä näkyi selvät 'pykälät' mihin matto otti kiinni. Kyllähän sen näki kun se siitä vähän pomppi kun pukilla pyöritti telaa, mutta halusin ajaa ja katsoa josko se korjaantuisi itsestään kilometrien myötä.. turha toivo. Otin vajaan millin pois nappuloiden etupuolelta. Pintakaasulla ei nyt vibraa normaalia enempää mutta kun enemmän avaa vibra voimistuu.. Pitää ajella ja katsoa häipyykö, nyt tuolla jo kehtaa ajella ja sitä luntaki tullut tarpeeksi!!!

    Dremel solved
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. TrailMonster

    TrailMonster Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Meillä kävi joskus pälvijäällä merellä ajaessa että ilmeisesti soljet lämpeni ja vetäviin tuli selvät pykälät.
    Niitä ei kuitenkaan koskaan mitenkään hiottu, kun ei se vanhus kovin kovaa kulkenutkaan.
    Tuskin niitä edes ajaessa huomasi...
     
  6. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Eise mitään leikillä heittäny. Öljyä sinne reikään ja pultinko kiertää päälle, nii sinne kehittyy soppeli paine ja se poksauttaa kytkimen irti. tietysti kelkka pitää olla hieman kallellaa, et öljy pysyy. Nätti konsti. :)
     
  7. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    En ole paskempaa ideaa pitkään aikaan kuullut kuin tarkoituksella öljytä kytkin ???

    http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/62831/jaanastat/jaanasta-7_7x16_5_3_6-bestgrip

    Nyt kun on taas nämä jäiset kelit ovella hieman harmittaa että tuli niistettyä telatunnelista nastasuojat kuikkaan.. Piikkejä ei enää tuu mutta tuollaiset nastat voisi tuoda sopivasti pitoa jäisille reiteille.

    Vetarihommaan sen verran päivitystä että Kesko vielä selvittää tilannetta.. Ei ole kuulemma aiemmin tullut vastaan (uskon) ja huoltoliike hautoi tuota kappaletta omalla hyllyllä tähän saakka niin eivät ole päässeet tutkimaan ??? Huonolta näyttää selviääkö näille lumille. Jos toisen tilais ja se tulee samasta lootasta ja jätän senkin hyllyyn varaosamyyjä saattaa vetää meikän tiskin ali :eek:

    Jos jollain on ehjä vetari niin kiinnostaa. Jenkeissä vois olla erivarastot ja muutenkin eri nopeudet niin luulis että sinne näitä ei ole uskallettu tyrkkiä ja vois saada uittamalla sellaisen kuin kuuluukin?
     
  8. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Mun Nytro

    No itse asiassa ei se sitä oljyä kyllä niskaansa juuri saa, ainut vaan on jotta sitäkun tiukkaa naamapunasena kun ei irtoa.... sitten kun sattuu irtoamaan niin ei paljon suojalaseista ole hyötyä kun kolahtaa koko jööti otsaan;D

    Vedellä lähtee nätimmin eikä sotke paikkoja lähellekkään yhtä paljon, ja häviää jopa itsestään aijansaatossa ja tuo pultti systeemi mikä sulla on käytössä on ehkä paras, pienellä m6/m8 pultilla paineen muodustuminen on rauhallista ja eikä tarvitse pelätä sen kimpoamista taikka paukuttaa kampuraa turhaan.
     
  9. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Mun Nytro

    Ei se sen enempää hyppää öljyllä mitä veellä. Sille sama mitä nestettä. Sotkee enemmän mutta jos kylellään niin se sillon pääse lautasille ja se ainaki mulle riittää ;D
    Pyyhkii pois ja laittaa ensiksi jonku rätin kampuran juureen alle niin imeytyy siihen osa ainaki.
     
  10. TrailMonster

    TrailMonster Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Tässähän nyt on ihan sama mitä NESTETTÄ sinne laittaa, vaikka räkis sen reiän täyteen... ;D
    Pääasia on että kytkin lähtee siististi irti tuollaisella hydrauliikkaan, eli nestepaineeseen, perustuvalla työkalulla.
    "Pappi" vielä fiksusti lämmitti kytkintä samalla, niin että Loctite suli ja hölläsi, muuttui voiteluaineeksi siinä samalla.
    Oikeastaanhan tuota voisi koittaa vaikka Sinolilla, sehän haihtuisi pois ihan itsestään... ;)
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Pultti oli mulla siinä vaan tukkona.. kävi kyllä mielessä mutta tuohon reikään olisi pitänyt tehdä kierteet sitä varten. Pienempi pultti helpottaisi myös kytkimen kiinnipitoa eikä välttämättä tarvitsisi kiinnipitotyökalua ollenkaan.. se kyllä saattaa napauttaa ikävästi käsille jos pidellessä irtoaa ;D

    Lämmitys oli suuremmassa roolissa vasta tuossa vaiheessa kun irrotettiin kiinteää lautasta. Itse kytkin lähti suht helposti irti tuolla nestepaineella. Ei ehtinyt edes lämmittää tai ottaa vasaraa kun sanoi pop!
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Pakko vaihtaa tuo putki, kaks kertaa hitsattu ja taas pitäis.. ei kestä enää. Korvike malli Excell motorsports. On niillä eroa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sinne meni että heilahti. Samalla laitoin kuparidonitsit ja CR10EK tulpat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Trailtankin omistajat, katelkaahan huolella ettei tankki hankaudu puhki. Löytyi uusi kohta, "steering gaten" alakiinnityspultti. Näkee tarkastaa varin takaa.

    [​IMG]

    Ei päivää ilman remonttia. Ilmeisesti 22tkm sekalaista reittiajoa on liikaa

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ihmettelin ohjauksen vetelyä mutta arvelin että osuin varmaan johonkin kiveen tai kantoon liian kovaa. Yhdellä tauolla huomasin että ohjauksesta hävisi klappi tuumailin että vaan tämä todella tykkää kun ajetaan.. 5km ennen autoa kuului terävä napaus ja arvelin että nyt meni telastosta joku pultti.. Vika löytyikin keulasta. Kun tangosta väänsi iskarit kääntyi... Varsin selkeä indikaattori että jotain on pielessä ;D

    Vinkkejä kannattaako tuota hitsata? Kummaltakin puolelta yläputki katkipoikki iskarin korvakon takaa. Pääsi kanssa vääntämään nuo putket ylöspäin.. :-X
     
  13. Kelkkailijantaimi

    Kelkkailijantaimi Lynx re rs 18

    Vs: Mun Nytro

    ei se näköjään mitään kestä :D ( 22tkm)
     
  14. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    Mun Nytro


    Tuohonkin varmaan löytyis ameriikasta ne korjausholkit. Näytti todella pätevältä sarjalta ja ei maksanu hirveitä. Toimituskin oli nopeaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  15. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    Mun Nytro

    Siis noihin putkiin.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  16. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    Mun Nytro

    [​IMG]

    Tollanen laitettiin mulle.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  17. arska1

    arska1 Nytro RTX SE

    Vs: Mun Nytro

    Ei muutako hitsaamaan vaan, oon itekin niitä räkiny ja on nuo näyttäny kestävän..

    ai mut eihän mulla ookkaan vielä kuin vajaa 21tkm ajettu....
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuo on vissiin eri juttu, onko kulunut puhki tuosta putkien päästä? Nytron putki katkeaa tuosta kollektorin kummaltakin puolta, telatunneli kiinnike irtoaa putkista ym.

    Onko ollut vastaavaa että olis ihan poikki mennyt? Se on nyt vedätetty kohdalleen ja jos hitsais kasaan, en aatellut laittaa vahvikkeitakaan kestää sen mitä kestää jos nyt tämän "talven" vielä..
     
  19. arska1

    arska1 Nytro RTX SE

    Vs: Mun Nytro

    no omasta oli ylätukivarren takimmainen kiinnike revennyt ja noitten putkien saumat alkaneet elämään, ei vielä poikki, yhtä eturunko juuri hitsailen jossa täysin samanlaiset vauriot kuin tuossa sinun tapauksessa.
     
  20. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Vs: Mun Nytro

    Pisti silmään tuo vetarihomma. Eikö se ole ihan normikäytäntö, kun vetopyörät vaihtaa, että akseli kiinni sorviin ja pyyhkästään pyöristä pinnat suoraksi? Nehän heittää nuo muovipyörätkin prässäilyn jälkeen äkkiä sen puolimilliä.

    Mutta on kyllä silti outoa, että on ihan silmällä havaittavissa noin epäkesko akseli :-X
     

Suosittele tätä sivua