Aloittelija kysyy...

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä sparkplug, 5/10/06.

  1. antikka

    antikka Lynx gl 3900 LTS

    Ok! eli kulutusta ei juuri voi vähentää muuttamalla kaasarit muuttuvakurkkuisiksi. mut entä miten on tehojen laita onko kalvokaasarit tehokkaampia vai tehottomampia kuin muuttuva kurkkuiset kaasarit? luulis ainaki äkkiä et kalvokaasareista ei sais hyviä tehoja ku pienelle kierros alueellevai miten on? ku ei ole tullu perehdyttyä paljoa nuihin kalvo kaasareiden toimintaan...  :)
     
  2. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Siis kalvokaasari srv:ssä ???
    Ei siinä ainakaan alunperin semmosta oo ollu.
     
  3. antikka

    antikka Lynx gl 3900 LTS

    minun mielestä siinä on kalvokaasari mut en minä siitä ihan satavarma ole.  :-\ kertokaapa te jotka varmaksi asian tiiätte..
     
  4. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Läppäkaasari taitaa olla likempänä totuutta, eli ei luistia vaan läppä. Kyllä ne pelaa oikein hyvin kunhan tosiaan ei ole mikään kyläseppä käyny säätämässä. Ei ne muuten olis yksiä lujimpia koneita jos kaasarit ei pelais.
     
  5. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Onko tuo sama asia ku alipainekaasarit ???
     
  6. antikka

    antikka Lynx gl 3900 LTS

    minusta kalvokaasari, alipainekaasari ja läppäkaasari on kaikki samoja asioita. ku eikö niissä kaikissa bensa tule kaasariin itse kaasarissa olevan kalvopumpun avulla ja läpi virtausta säätelee ne kaks läppää imu ja kaasutus läppä... :)  ;D eli niinku moottorisahan kaasari mut kelkassa vain isommassa koossa..  ;D vaan kertokaahan viisaammat totuus jos oon väärässä...  ???
     
  7. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Läppäkaasarista puhutaan yleensä, sellaisesta, jossa on kohokammio. Bensa tulee pumpulta, tai sitten on pa-säiliö kaasari ylempänä, että se valuu ittekseen sinne. Esim. ruohonleikkurit, kelkat, etc.
    Kalvo- ja alipainekaasareissa on ittessään pumppuosa kaasarissa kiinteästi. Esim. moottorisahat.
    Näin itte ainakin nimitelly noita.
     
  8. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Tässä oli osa totuutta mutta, jotta asiat ei ole liian yksin kertasia niin...
    ...Pysty luisti kaasareissa on myös koho kammio ja ruisku kelkoissa on läppä "kaasari" mutta ei ole koho kammiota ;D. Loputon väätö jos haluaa luokitella.
    Onhan kelkoissa PA pinta monesti kaasareita ylempänä mutta silti kaikissa kelkoissa on PA pumppu, Ei ainakaan itellä ole tullut vastaan että ei olisi.
    Tuohon alipaine kaasariin ja kalvo kaasariin en ota kantaa kun en ole ihan varma. Kaikki paitti ruiskut toimii alipaineen kanssa ja ruiskuissa kalvo pumppu (alias sykepumppu) ei saa aikaan riittävää painetta että PA saataisiin ruikutettua.
    Normi kaasari kelkassa poltto aine tuodaan pumpulla kohokammioon josta se imetään alipaineella suuttimien via imukaulan läpi kampikammioon ja sieltä palotilaan.
    Koko homma toimii myös ilman pumppua jos polttoaineen kulutus ei ole niin nopeaa että kohokammion pinta pääsee vaeltumaan.
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Korjaan et ruiskuvehkeissä on LÄPPÄRUNGOT ...väännetty enlannin sanasta throttlebody.  ;)
     
  10. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    ja ainakaan sach ei ole käytetty PA-pumppuja, ainakaan en löydä sitä sieltä ;D ja viel toimiiki kaikenlisäksi ja siin on kuiten tuo alipainekaasari kalvokaasari kumpi nyt lie
     
  11. Mara

    Mara Rev life

    semmosta kysyisin elikkä miten voi säätää polaris trail rmk -06 telaston iskareita ku on niin pirun löysät?!?  ???
     
  12. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Mulla 520 oli ainakin polttoaine pumppu. Muistaakseni siinä oli 300cc sachin kone, yksi sylinterinen. En toki väitä että eikö vois olla sachilla kone jossa ei ole pumppua mutta mulla se oli. Ihmettelen vaan että jos sulla ei ole ???. Mikäs kelkka sulla on alla? Mulla vieläpä oli se pumppun kalvo oli rikki, niin kone ei toiminut kunnolla. Pitkään kun ajoi isollakaasulla niin alkoi hyytymään.

    JK: juu, hokasin että 320:n sulla. Saattaahan se olla ett siinä ei oikeesti vaan ole.

    Näistä on ihan tyhjä vääntää kättä. Olen nähny kiihytys vehkeitä jossa oli normi kaasari mutta poltto aine tuotiin suoraa letkulla pääsuutimen rungon päälle.
    Oli ollu kuulema paha vika / ominaisuus löytää kun viivalta lähti niin 200 metriä kulki niinkö unelma, sen jälkeen meni männät.
     
  13. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    ensiksi voi kokeilla jousen esijännitystä kiristämällä mutta voi mennä pintakovaksi
     
  14. antikka

    antikka Lynx gl 3900 LTS

    tämmöstä sitte..  paljoko on 3900 gl syngron. vm -90 variaattoreiden etäisyys? eli 1varin ja 2variaattorin akseleiden oikea väli tarkasti ilmaistuna?
     
  15. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Se jammun läppäkaasari on semmonen missä bensa tulee ihan normi bensapumpulta ja luistin sijaan siinä on kaasuläppä.
    Tuo kalvokaasari taas ainaki minun mielestä on se missä on kuminen kalvo joka liikuttaa luistia.
    Sen lisäksi siinä on kyllä se kaasuläppäki.
    Alipainekaasari...nevö hööd...kaikkihan ne toimii alipaineella ;D
     
  16. antikka

    antikka Lynx gl 3900 LTS

    Ok! se minua eniten kiinnosti et onko tuossa jammun kaasarissa itessään se bensa pumppu vai onko se erillään.. :) van siihen en vielä saanu vastausta et millä kaasari mallilla saadaan parhaat tehot koneesta..?  ::) ja mikä on tuon lynkerön variaattoreiden etäisyys?
     
  17. Mara

    Mara Rev life

    eipä sanonu kauhiasti mitään.. ::) ::)
     
  18. Juupa

    Juupa Yamaha Fx Nytro RTX 08

    kuinka usein pitää rasvata telasto itellä kuuluu hirveätä rapinaa ku painaa perää alas
     
  19. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    No suunnilleen kun 500km paikkeilla laittaa vaseliinia alustan nippoihin niin luulisin että se riittää, näin pysyy holkit ja puslat parempina
     
  20. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Rasvauksen kanssa ei kannata säästellä, liikaa rasvaa ei varmaan oo koskaan!! Hyvä painella sitä rasvaa kunnolla joka paikkaan että kosteus ja vesi tulee vanhan rasvan kans pois.
     

Suosittele tätä sivua