MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset olleet?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä MarkoZR600, 6/4/07.

  1. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Juuri näin...mulla tuli huippuihin 15-20km/h lisää tuolla softanpäivityksellä.
     
  2. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Ja kyseessä oli siis -05 mallin sdi
     
  3. juhve

    juhve SKI-DOO mxz 600 etec irondog 2021

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    paljonko pexi se sun revi kelas huippuja mulla tyssää n.160 ei mee tippaakaan kovempaa testattu muuten suljetulla alueella ;D
     
  4. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    Ensi kokemukset positiiviset!! voimaa on ;D ac jälkeen sekä alhaalla että ylhäällä, ensimmäinen tankki kulutus 16.5l. vähän etupukki välillä pohjaa. auttaisko jousen kiristys? kilsoja takana n.300
     
  5. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Onko nuo kulutus lukemat kelkan ajotietokoneen ilmoittamia vai todellisia laskettuja? Tuntuu kyllä hurjan pieneltä jos oikeasti menee 11 litraan :eek: Ainakin näin Pollen omistajasta ;) Enkä kyllä rehellisesti sanottuna suoriltaan siihen usko :p Tuohan ei ole paha kulutus edes autolle kaupunkiajossa ::)
     
  6. RK

    RK Well-Known Member

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    Kun olosuhteet ovat optimaaliset eli keli, voimansiirron säädöt, tikissä oleva kone ja tarpeeksi jouheata baanaa ja kaasua ei turhaan pumpata, niin kulutukset voivat tosiaankin olla haamulukemissa. Ja SDI-koneethan säästää menovettä nimenomaan osakuormituksella vrt. kaasarikoneseen.

    Esimerkkinä jokunen vuosi takaperin Napapiiri-Käyrämö välillä kaverin 1999 mallinen Ski-Doo Formula Z 494-kiertoluistikoneella vei 12,5L/100km ja Oma 2003 Enduro 500 joku 18L/100km. Normaalisti tuossa Formulassa kulutus oli jossain 14-18 välillä. Taisi olla muuten ainoa kerta tuo ko. reissu, kun Enduro on vienyt alle 20, yleensä kulutus 22-26L/100km.
     
  7. Revsdidoo

    Revsdidoo M8 162" -13

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    No ainakin nuo minun ilmottamat on todellisia laskettuja lukemia. 04:nen todella harvoin mulla söi yli 15l/100km. Tuo nykyinen 08 on tähän mennessä vieny semmosta 15-20 litraa tuommosessa normi reittiajossa.
     
  8. Sibbe

    Sibbe Tiimipäällikkö

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    Mää oon ainakin oikeen tyytyväinen! kyseinen laite ollu mulla 600km ja kulutukset on 14-18L sadalle.
    Aikamoinen säästö ku viime talvinen erimerkkinen kelkkka vei 30L sataselle! ;D
     
  9. Umpisenkulkija

    Umpisenkulkija Boondocker RE 850E-tec shorty -22

    Hei! mitä vikoja ollut-06 mallin 600sdi mxz:ssa?
     
  10. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Kilometrit 1400-4200 ajoin viime talvena ko. skidoolla, ainoat viat oli et yksi tulppa pimeni tyhjäkäynnillä ja kahvalämppäreistä pimeni se kuumempi asento. Elikkäs suht varma yksilö ainakin itselle sattui :D
     
  11. Umpisenkulkija

    Umpisenkulkija Boondocker RE 850E-tec shorty -22

    kiitos...eli siinä -06 ei ole sitä tulppa ongelmaa kuten -04 revissä?
     
  12. REV 600 h.o

    REV 600 h.o Rev 600 SDi X

    Eipä oo meikäläisen -04:ssa ollu missään vaiheessa tulppa ongelmia. Normi huolloissa oon vaihtanu uudet mut muuten ei oo tarvinnu ropata ja muutenkin vehje on pelannu tosi mallikkaasti ja ajettu on 4800km. ;D ;D
     
  13. Umpisenkulkija

    Umpisenkulkija Boondocker RE 850E-tec shorty -22

    Onko ollu muuten ongelmia alustan kanssa
     
  14. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    -05 ohjelma oli se jossa oli niitä tulppa ongelmia
    -06 ohjelma oli taas se joka kävi liian laihalla siinä 7000rpm molemmin puolin
     
  15. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Eikö 05 ollu uusin softajärjestelmä eli sama mikä on 06. Nämä 05 tulppaongelmat vissii tapauskohtasia.
     
  16. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    -05 Olihan se käyttäjästäkin kiinni eli miten paljon pyöritteli tyhjäkäynnillä.
    -06 malleihinhan oli tämän takia laitettu 8 lämpöarvolla olevat tulpat ja samoiten tyhjäkäyntiä laihennettu. Tai näin ainakin enemmän tietävät kertoilivat, kun tappelin sen piiputtelun kanssa mikä tuota -06 softaa vaivasi. Itehän vaihoin kumminkin ysin tulpat varmuudenvuoksi ja siltikään ei mennyt yhtään tulppaa.
    Tähänhän muuten tuli sitten kevät talvella uusi softa joka korjasi ongelman aika hyvin, mutta ei se sittenkään ainakaan mulla vielä pelannut täysin ongelmitta (skippaduuhun ensin ja sitten pienellä viiveellä lynksiinkin).
     
  17. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Kokemusta -06vm renestä ja ei jääny kovin vahva tunne siitä vehkeestä. Helpompi olis sanoa ne paikat joita ei tarvinu korjata.
     
  18. muumi prox

    muumi prox 600 rs

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    ootteko ajaneet näillä laitteillä 95E vai 98E ja voisko joku vähä valasta mitä tää softa tarkottaa :-X ja mitä kannattaa ottaa huomioon kelkkaa katsoessa kun kelkkana on -04 mxz sdi rev ja kelkalla ajettu 8000km eikä vielä mäntiä vaihettu mutta niiden kunto pitäs olla hyvä? ::)
     
  19. mxz-x 600

    mxz-x 600 Lynx RS

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    Mulla kans tuo 04vuosimallin sdi, bensana käyttänyt sekä 95 ja 98 oktaanista ja eroa en ole huomannut.
    Tulppia ei mennyt yhtään vaikka välillä puolikin tuntia tyhjäkäyntiä kävi.
    Softahan tarkoittaa moottorin ohjainlaitteessa olevaa ohjelmaa joka ohjaa moottorin toimintaa. Softaa muuttamalla/vaihtamalla saadaan muutettua moottorin toimintaa. Esim. jatkamalla suuttimien aukioloaikaa saadaan lisää polttoainetta ja seosta rikkaammalle.
     
  20. Pertuzi

    Pertuzi Well-Known Member

    Re: MXZ 600 SDI käyttö kokemuksia? kuinka hyvin pelaa? miten on kulutukset ollee

    Eipä tuossa 95:lla ajamisella paljon rikastu joten aivan sama laittaa sitä 98:sia koska se on ns. parempaa ainetta.
    Jos ajat talvessa esim 5000km keskikulutus 22litraa niin se 98 käyttö noilla kilometreillä ei tule kuin n.50e kalliimmaksi ja jos sen jakaa 4 kuukauteen se tekee kokonaiset 12,5e kuukaudessa.

    Mutta mitä muuten tulee ko. kelkaan niin hyvin on pelannu, on ajettu sievästi ja vähemmän sievästi. Kahden talven aikana yhdesti jättäny välille kun loppui bensa ;D tulppia ei ole mennyt yhtään kappaletta 2 talveen, ainut rikki mennyt paikka on telatunnelin vetoakseli joka meni ilmalennon laskeutumisessa mutkille.
     

Suosittele tätä sivua