kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. stm

    stm Well-Known Member

    Mistä ja palijo?


    E: Pirun siisti ja hyvän mallinen potta on meikän päähän. Vieläki VituTtaa ku oli vääränä kokonen se v3 montage mulle :-X
     
  2. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Kypärämyymälästä kouvatsalta  ;D varmaan sama potta mitä oot sovitellu, tuli ostettua ja hotsittua kotopuolessa että toi on vähän väljä tähän minun kuikkapäähän  :-[ paksulla Scottin lakilla on passeli mutta ohkasemmalla pyörähtää varmaan nurinpäin..

    Ja on se muuten keveä :eek:
     
  3. stm

    stm Well-Known Member

    Niin mistä oli ;D

    L oli liian iso. M olis ollu soppeli, mutta oliko niitä enään? Ei tietenkään. On kyllä pirun keviä ja muutenki buenon olonen äkkiseltään /o
     
  4. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    onkos kellään tollasta HX Cannon kypärää? onko kokemuksia?
     
  5. Pantteri`

    Pantteri` Ockelbo 300

    Joskus kävin sovittamassa ja XL kokokin oli vielä pieni, vaikka pääni koko on M. Tuntuu vieläkin poskiluissa kuinka se puristi.
     
  6. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    louis.de

    Saksalainen sivusto josta noita kypäriä saapi halvalla. :)
    Kaveri oli tilannu tuommosen 50€ tarjouskypärän ja oli komea mutta kun nuo on abs muovia niin onko ne hyviä? ???

    Ei olis kellään suositella kohtalaista kypärää halvalla`? ;D
     
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No mikä tahansa kuitukypärä joka istuu päähän käy hyvin. Noilla muovipaskoilla ei tee mitään jos yhtään arvostaa omaa päätään...
     
  8. piippu 1st.

    piippu 1st. Well-Known Member

    Niin joo, minäkin kävin koppaamassa kainaloon tuollaisen Bombardier Modular kypärän (mustana) ja tuntuu todellakin loistavalta keksinnöltä! Alkoi pikkuhiljaa palaa käämi noiden crossikypärien kanssa, kun ei ollut ikinä hyvä, vaikka koitti kaikkia yleisimpiä merkkejä-> puhaltaa lasien välistä, lasit "kinnaa" silmiä kuin kiinalaisilla yms. eli ei vain ollut minun juttu :mad:  Mutta tuo modular tuntui tosiaan heti "mun jutulta"  Ja hinnatkin on painunut reippaasti elle 300€, koska uusi malli on saapunut -09 kaudelle (siitä en ainakaan ulkonäöllisesti pitänyt :-* )
     
  9. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Ostakaa poes, 300eee ! XL
     
  10. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Entäs lasikuitu kestääkö, kun ei ole kokemusta koko värkeistä mikkänoissa on parhaat materiaalit?
     
  11. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Pääsääntöisesti kalliit.
    +300€
     
  12. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Kuitukypärä (lasikuitu, hiilikuitu, kevlar..), muovikypärän (polykarbonaatti, abs..) kuori haurastuu UV-valon vaikutuksesta. Kannattaa huomioida oma kallonmuoto ja ajolasit, kaikki ei passaa yhteen. Esim. jonkun valmistajan muuten oikeankokoinen kypärä saattaa puristaa poskista tai puhaltaa otsaan. Uudet pehmusteet painuu aina vähän kasaan, joten uuden kannattaa puristaa tasaisesti vähän.

    Kannattaa valita se omaan päähän parhaiten istuva kuitukypärä, eikä niinkään se ulkoisesti hienoin (grafiikat voi aina uusia, istuvuutta ei). Minusta hinnan ei saisi olla minkäänasteinen kriteeri tuota valittaessa, itse ainakin arvostan omaa pääkoppaa senverran.
    Täällä oli aikaisemminkin jotain juttua teknisistä puolista, pintajännityksistä ja niiden olemassaolosta...

    Niin, ja itsellä 661 Flight, S-koko @1437g (kevlar/hiilikuitu/lasikuitu)
     
  13. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Joo ja jollain jää kypärä tosi korkialle esim leuan kohalta jotenka leuka on aina verillä jos tulee tärskyä.Mutta kato tuota naun mallistoa..ite oon tykänny ja ovat keveitä+istuu ainakin minun päähän.Hintaki pitäs olla kohillaan ominaisuuksiin nähen!
     
  14. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Tuommosen hjc cs-x2 potan saisin suht koht eduliseen hintaan, kattelin täältä foorumilta kyseistä kypärää niin on ihan kehuttu verme :) Onko tuo sitte mitä materiaalia?
     
  15. pailakka

    pailakka "Ilves elämys" 600sdi

    Niin joo, minäkin kävin koppaamassa kainaloon tuollaisen Bombardier Modular kypärän (mustana) ja tuntuu todellakin loistavalta keksinnöltä! Alkoi pikkuhiljaa palaa käämi noiden crossikypärien kanssa, kun ei ollut ikinä hyvä, vaikka koitti kaikkia yleisimpiä merkkejä-> puhaltaa lasien välistä, lasit "kinnaa" silmiä kuin kiinalaisilla yms. eli ei vain ollut minun juttu   Mutta tuo modular tuntui tosiaan heti "mun jutulta"  Ja hinnatkin on painunut reippaasti elle 300€, koska uusi malli on saapunut -09 kaudelle (siitä en ainakaan ulkonäöllisesti pitänyt  )

    Mistä ostit tuon kypärän? ..iteki katellu samanlaista.
     
  16. pailakka

    pailakka "Ilves elämys" 600sdi

    Mistä ostit tuon kypärän? ..iteki katellu samanlaista.
    Löyty nyt tuo "lainaa" -nappi , kokeillaan...
     
  17. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Mulla oli ennen tuo AGV:n "huippukypärä", en nyt muista mallia. Kokeiltaessa tuntui istuvan ihan hyvin päähän. Mutta sitten radalla se ei ollutkaan enää niin hyvä kuin sovitettaessa. Esim. kerimäellä joskus kauan sitten löin pään rajusti tankoon, ja leukasuoja löi mulle haavan silmäkulmaan. Eli minun päässä tuolla kypärällä oli taipumus nousta ylös. Toinen vika mikä oli että leukasuoja jäi liian ylös ja leuka jäi iskuille alttiiksi. Tätäkään en huomannut kun vasta ajaessa.

    Nyt sitten tuli laitettua "parasta mitä rahalla saa", Arain VX Pro 3:nen. Vielä en ole ehtinyt testaamaan, monta vuotta olen tuota ollut hankkimassa mutta hinta on vähän rajoittanut ostohaluja. Mutta kylmätyyppien perusteella paremmin istuvaa kypärää en ole kokeillut.

    Itse en ainakaan ostaisi koskaan kypärää sovittamatta... Esim. Crossisaappaissa on pohjoisamerikassa erillainen mitoitus, lesti taisi olla eurooppaan tuotavissa malleissa leveämpi. Siksi on ehkä vähän riskaabelia tilata saappaita tai kypäriä suoraan jenkeistä, kun noista markkinakohtaisista mitoituksista ei ole aina varmuutta... Mutta kyllä mulla se kypärän ulkonäkö on toistärkeää, nykyään on oppinut arvostamaan ihan muita asioita turvavarusteita hankittaessa  :)

    Kypärää hankkiessa kannattaisi minun mielestä huomioida varsinkin seuraavat asiat:

    -Puristaa tasaisesti joka puolelta, mieluummin pikkuisen tiukka kuin väljä sovitus.
    -Laaja näkökenttä, ts. kypärän aukko ei ole liian ahdas.
    -Leukasuoja tulee riittävän alas
     
  18. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    kyllä muovikypärä ajaa asiansa siinä missä kuitu kypäräkin. muovi kypärä vaan ei kestä kuin sen yhden iskun ja se menettää jännityksen. perus käytössä se käy hyvin mutta jos ajo tyyli on se että iskuja on odotettavissa niin kyllähän siihen kannattaa panostaa.
     
  19. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Miltäs sivulta tuon löysit? Mie en löytäny vaikka yritin ettiä. Vois kokeilla tollasta kun ei oikein silmälasien kaa ole mikään hyvä.
     
  20. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Coolion kaupasta saapi hyvän avun rillienkäyttäjä ;)
     

Suosittele tätä sivua