LYNX RAVE 800 POWER TEK -09

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Ilves-kissa, 16/12/08.

  1. Muumi

    Muumi RE 600 -13, Racing 440 -04, Gls 3300”r” -89

    Muutaman kilsan pääsin tänään testaamaan kyseistä peliä. Hyvältä peliltä se tuntuu, tosin ei ollu kuin pikku turistipattia missä testata eikä sen perusteella alustasta voi sanoa oikein mittään..

    Voimaa tuntuu olevan riittävästi mutta aivan alakierroksilta oli hiukan laiska, johtuu varmaan aavikkoväleistä. Niin ja taishan se tuossa minun koeajossakin yhen remmin mutustella silpuksi. ::)
     
  2. Dreamer

    Dreamer A 51

    ;D ;D ;D

    Kuskissa ei ole vika, vaan...
     
  3. MaxMartin

    MaxMartin Well-Known Member

    tuosta alustasta, kannattaa kattoa ne klikkerien asennot heti, mulla oli hitaat puristukset asetettu 15 kliksuun, ainakin re/rc oli ennen perusasetus 12 kliksuu auki, siitä voi lähteä säätämään, tuo hidas puristus vaikuttaa nopealle puolellekkin, nopea puristus perusasetus on 1,5 kierrosta auki, etupukin jousta kannattaa kiristää pari kierrosta, parani jo selvästi pikku säätöjen jälkeen alusta
     
  4. Kertturacer

    Kertturacer Well-Known Member

    http://www.kjmotorsports.com/store/, tuon firman kautta saa myöskin kaikki TEAMIN tuotteet, vaikkei niitä näy tuolla sivustolla.Ite tilasin sieltä parit helixit ja jousia,hinnat samat kuin TEAMIN sivuilla ja postikulut oli noin 60$. Tilatessa vaan ilmoittaa TEAMIN käyttämän varaosanumeron, niin oikea tuote tulee perille.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    No perkale pitääpä faksailla Kylelle
     
  6. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    Meinaa tosiaan vähän pohjailla. Vois ton linjan tarkastaa, ko täs kehtaa. Ilosesti tuntuu keulivan :eek:
    Kyllähän tuosta taitaa ihan kelkan saada..
     
  7. Sain mittoja vartsujen tarkistukseen, eli [​IMG].

    Jos kuvan tekstit on liian pienellä, niin laitan tähän viestiin tärkeimmät mitat myös:

    Ykkösen ja kakkosen etäisyys toisistaan / pultista pulttiin 258,7mm+/-1mmm (kuvassa W). Helpompi mitata lautasten väli (siis ykkäsen lautaset vs. kakkosen lautaset) esim palikalla (kuvassa (Z) :21mm.

    Sivuttaissuunta: Lijausraudan ja 1 vartsun reunan mitta takaa (tässä tapauksessa ylhäältä ja kuvassa X) 36,4mmm ja edestä (tässä tapauksessa alhaalla ja kuvassa Y) 36,4mm + 3mm (39,4mm).
    Linjausraudaksi ei ainakaan mulla käynyt enään 13mm tanko (ei sovi kakkosten lautasten väliin) vaan pitää hommata 10mm suora tanko.

    Ei muuta kuin linjaamaan...eikun siis tarkistelemaan ::)
     
  8. Snowskier

    Snowskier KIVENKOLISTAJA

    Kun tuosta variaattorien linjauksesta täällä nyt vaahdotaan, niin mulla on linjaukseen hyvä keino. Otat luurin kouraan ja soitat huoltoon ja sovit linjauksen tarkistuksen. Tein itse näin ja olin vieressä katsomassa mittaukset. Ja kas kunnossahan linjaus oli. Eli takuulaitteen huoltaa huolto eikä tarvitse päätään vaivata. ;)
     
  9. hyvä neuvo ja toimii varmasti! Eihän ne liisarimiehetkään tiedä, mihin sitä pissapojannestettä laitetaan..sama pätekööt takuuaikana kelkkohinkin ;D.
     
  10. Mce

    Mce Guest

    Jouduin rälläköimään "vanhan uskollisen" poikki,
    noh, kaikki kunnia vanhalla tönärille, se oli palvellut aikansa, lukemattomia poran teriä mittailtuaan.
    Nyt pääsee uusiin töihin, pätkätöihin :'(..
     
  11. MaxMartin

    MaxMartin Well-Known Member

    Vähä röpeltää pikkukierroksilla, samoin jos käyttää kaasun kiinni kun katastaa huonompaa paikkaa ja paikka on sitte kaasulla yli niin saattaaki kaasuvaste viipyä kun kone alkuun rykii ja sitte kolutaan ojanpohja, ainakin näin 0 kelillä, isommalla kaasulla tuntuu vetävän ok, onkohan muilla samaa?
     
  12. Ilves-kissa

    Ilves-kissa Lynx X-trim Commander 800 E-tec -14

    Omassa ei ollut huomauttamista varien linjauksessa,olivat juuri aikaisemman piirroksen mukaisia.Saa sitten nähdä miten hihnat kestää :D
     
  13. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    Mitkäs tähän on vakio asetukset keulaan ja telastoon? Vois tarkistaa onko kohillaan. Tänään tuli melkein frontlippi, kun takapukki pohjasi ojan ylityksessä. Melkoisesti viskaa takaisin, kun pohjaa.. :eek:
    Penkki sais olla vähän jämympi meikälle. Mulla eioo röpellelly sen kummemmin. Huomenna pitäs olla 10H täynnä, niin saa nähä tuleeko muutoksia.
    Mukava kampe reitillä ja hyppyytelyssäkin  (kuhan ei pohjaa) :D 
    En pitäs kyl yhtään pahana, jos joku laittas vaikka RS:n enskasimmit mulle sähköpostila. Eri keulahan siinä on, mut alustahan on sama?
     
  14. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Kuulostaa että kävis alhaalta "paksulla" (?) (mulla entinen polle teki just samalla tavalla, jos oli vähä aikaa tyhjäkäynnillä, niin siitäkö lähti kaasupohjassa niin mietti eka sekunnin ja sitte vasta lähti...) normaalisti jos vaan pysähty ja lähti samantien niin sitä ilmiötä ei ollut. eli sillon vaan jos oli tyhjäkäynnillä ollut jonkin aikaa.
    Onko MaPi:lle tullu paljo kilometrejä? Alkoiko alusta pelaamaan säätöjen jälkeen, vai vieläkö pohjailee? (vai ehditkö saada ne wp:t?)
     
  15. Dreamer

    Dreamer A 51

    Jousitus ja shimmaus on sama 800:ssa ja e-tekissä.

    Keula: Jousi 16 N/mm (RS:ssä 27 N/mm)

    6 mm esijännitys
    Low 16 open
    High 2,0 open

    Etupukki: Jousi 55 N/mm (RS:ssä 60 N/mm)

    5 mm esijännitys
    Low 16 open
    High 1,5 open

    Takapukki: Jousi sama kuin RS:ssä 65 N/mm

    12 mm esijännitys
    Low 16 open
    High 1,5 open
     
  16. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    jos joku asustaa kemi-tornio seudulla niin voidaan hakea niitä alustan säätöja. Edellyttää että on motivaatiota purkaa pariin kertaan kepit pois ja toimittaa minulle!!! ;D

    Simmit ja kaikki tarvittava muu välineistö löytyy minulta!! ;)
     
  17. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    Kiitän säädöistä! keulassa oli ainakin eripari säädöt. Nyt ois omalta osalta sisäänajoki suoritettu 8)
    Sitten päivän damaget: Eka hihna pukkas narut kartanolle, kun mittarissa oli 250km, pitää käyttää linjauksen tarkistuksessa.

    Kytkin on niin lähellä pohjaa, et sorvailee siitä välillä muovilastua. Tuossa kytkimen edessä(vasemmalla) on 2kpl niittejä, joissa ei ole mitään kiinni, niin saakohan siihen optiona jäykempää levyä?
    [​IMG]

    Tuohon jarrulevyn suojaanki pitää varmaan kehittää jotain jämympää matskua.. Onneks ei tärähtäny niin lujaa, et ei levy ihan menny :-\
    [​IMG]
     
  18. SnowJannu

    SnowJannu Lynx Rave 600 E-tec -13

    Dreamer tuossa laitteli alustan jousien jäykkyyksiä,niin onkohan kellään tietoa minkä jäykkyset  jouset on ollu aikasemmissa PPS alustoissa? Esim. -07 RC ja RE? Vähän tuntuu löysältä tuo e-tekin alusta,mutta tuskin jousia tarvii alkaa vaihtamaan,eiköhän mene simmaamalla,kellään vielä kokemuksia?
     
  19. x-racing

    x-racing Well-Known Member

    Tuo jarrun alapuolella oleva levy on tosi kovaa, ainakin mitä oon sitä moukaroinu ja poraillu tuhat ja sata kertaa :)
    Noita meni ryttyyn viime talvena pari kappaletta, välillä tuli oijottuakin.
    Mietin ,että joku kumi saataisi pelata tuon levyn alla vaimentamassa iskuja, ja etupukin jäykkyydelläkin tietysti pieni vaikutus kuinka herkästi tuo menee ryttyyn.
    Vaikka välillä jako ja jääköntit ei satu oikealle jaolle ;)
    Tuo kytkin kahnasi mullakin viime talvena välillä alapohjaan.

    T.Pieti #14
     
  20. Kordari

    Kordari Well-Known Member

    Mie mietin laittaa jotain "sulake" peltiä, joka ottais suurimmat paineet.. Mut pittää kattoa miten mahtuu.. Kytkimen allekki manklataan sopivasti alua :)
     

Suosittele tätä sivua