Pätkät umpisella

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä zakkeli, 4/3/09.

  1. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    hyvin menee... jos meet reitin viereen kuselle niin tarvii lapion että pääsee pois...

    eli kelkka on kun sukellus vene! keula ei kanna yhtään. reitti vaudista kun ajaa ummelle niin pääsee mut jos pysähyt niin se on siinä. muuten kyllä hauska vehe. :)
     
  2. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Mutta jos vaihtaia PP sukset ja 38mm telan, varmaan menis paremmin?? eikö ne phazerin alkuperäiset sukset ja matto ole aika perseesta ??? Johtuuko se sukeltaminen suksista vai?
     
    Pyrde tykkää tästä.
  3. willson

    willson Well-Known Member

    Joo tosiaankin mie yhdyn speeddragonin viestiin, on se vaan miun mielestä sillä tavalla, et työhommiin nuo pitkätelaiset ja reiteille pätkät. Kyllä pitkilläkin pystyy, mut ne on suunniteltu enimmäkseen työhön. Tuohon phazeriin liittyen, kerran luin vastaavan kelkan arvostelun, siinä oli enemmän huonoja puolia kuin hyviä. Näin minä ainakin muistan. Kyllä siinä on hyvätkin puolensa.
     
  4. lynx 320

    lynx 320 Lynellä mennään!

    pätkät ovat reiteille ja pitkä telaset sitten työ hommiin 8)
     
  5. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Jep.. Kaikkien työkelkkojen äiti.. Vain vetokoukku puuttuu, mutta jotainhan on jätettävä varustelistallekin..

    [​IMG]
     
  6. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Taitaa johtua pitkälti keulan ja pohjan muodosta.. Sukset toki vaikuttaa, mutta sitten kun silti sukeltaa niin se keula ei vähällä nouse..
     
  7. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    znood , sulla oli hyvä kuva jossain topiikissa kun pätkäräksä oli kunnolla jumissa umpisessa, joko oot päässy koittaan samanlaiseen paikkaan sillä jatketulla matolla? ?
     
  8. sulttaani

    sulttaani Member

  9. thepolle

    thepolle M8 -10/BD 3700 600 -13

    Itse tuli kokeiltua tuossa vuosi sitten Phaseria ummella. On se vaan kivan ketterä ja mukava viedä, kunnes .. se jäi kiinni. Sama oli MZX kokeilun kanssa. Ajotapa pitää olla erilainen kuin mitä noissa puolipitkissä. Varsinkin tuossa Phaserissa tuntui, ettei se pysy lumen pinnalla kuin kaasu pohjassa. Pitää olla matossa sen verran sitten harkkoa, että se varmasti siirtelee tuota lunta .. vähintään 38. Yhdellä tutulla on pätkässä reilu 5 cm lappu ja se kyllä menee sillä todella ketterästi. Suksina sillä oli leveät sukset .. ei kuitenkaan PP (ne tunnistan kyllä).

    Vaan pois pätkät mun käytöstä. Oon selvästi noiden pidempien mattojen kannalta. Niillä pääsee riittävästi reitilläkin ja ummen puolella on meno sitten niin eri luokkaa.
     
  10. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Toki, näissä jutuissa on se pieni seikka, että toisen umpisessa on metri enemmän lunta kuin toisen.. Ajelin tänään SD Freestylellä umpista, hienosti meni ja käännökset on helppoja.. Umpisen syvyys jotain 30cm, pellon reunalla voi olla vähän enemmän..
     
  11. dontsa21

    dontsa21 Well-Known Member

    Minusta olis niin että pätkät reitille ,pitkät umpiseen ja puoli pitkät sekä että.
     
  12. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Sehän se monesti näissä tinkauksissa on se erimielisyyden aiheuttava asia...
    Eihän 30cm lumella onnistu edes kanttailu ja ääliön pyöritys kunnolla, saati että vois ajaa läheskään huoletta pelkäämättä kiviä tai kantoja... ::)
     
  13. znood

    znood Guest

    http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/lapa4.jpg
    niin tämä vai ?
    Jatkettuna toi rx menee sentään suoraan tasamaalla kaasulla ;) eipä sillä vieläkään mihkään umpeen voi ajaa...
     
  14. thepolle

    thepolle M8 -10/BD 3700 600 -13

    no minun mielestä umpinen alkaa vasta kun on +50cm lunta! elle sen on vasta nilkka lumet ja pääse vaikka kiticatilla :)

    T: BigDaddyJ
     
  15. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ei nyt ihan Kittycatilla vaan Z120:lla. Vajaa puoli metriä oli lunta kun Prinsessan nelarilla ajoin jäljen talon ympäri jotta tyväri pääsee ajamaan. Toki joutui ottamaan rajoittimen pois päältä ja potkimaan pahimmissa paikoissa vauhtia mutta kyllä sillä "reitti" tuli tehtyä.
     
  16. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Vs: Pätkät umpisella

    Kumpi olis parempi matto xp runkoseen pätkään challenger 307*38*51mm vai 307*40,5*44mm vai olisko muita ehdotuksia. haetaan umpisen ominaisuuksia, ei pitempää mattoa.
     
  17. znood

    znood Guest

    Vs: Pätkät umpisella

    Ohan tuos leveemmässä matossa isompi ala, riippuu vähän ajosta... Isommalla räpylällä oleva matto toimii mun mielestä paremmin niin kauan kun vauhti riittää. Alkaa olla jo vähän järee harppukoko noin lyhkäseen mattoon tuo 51, mahtaako harput pysyä kiinni jos ajaa vähääkään muualla kun umpisessa?
     
  18. zakkeli

    zakkeli Active Member

    Vs: Pätkät umpisella

    51mm kestoa mietin minäki....... saattaa että laput sanoo etta soronoo :D 44 taitaa toimia paremmin yleismattona, siinähän taitaa olla melkein puolipitkän 38 leveän maton kantopinta-ala jos ei isompiki.
     
  19. asa

    asa SKI-DOO RENE 1200,SKI-DOO R8 -64,SKI-DOO ELUKKA

    Vs: Pätkät umpisella

    Mulla on xp:ssä 305/38/44 ja hyvin on päässy joka paikkaan ps. saattasin vaikka myydä sen. (en tiiä käykö siihen 307?)
     
  20. Raineri

    Raineri Ski-Doo MXZ 600 -01 ja Lynx Adventure 600 Sdi

    Vs: Re: Pätkät umpisella



    Kyllähän tuota näytit kiinni olevan suunnilleen jokatoisessa nyppylänpoikasessa!
     

Suosittele tätä sivua