Varkauden ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Dragster, 1/11/06.

  1. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    koitan ehtiä keräämään kamat kasaan, tankkaamaan ja keksiin eväät, soittelen aamulla, tästä kankun a24.lta olisin lähdös
     
  2. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Ettäkö siitä kelkalla suoraan? En nyt ihan tarkkaan tiedä, mutta taitaa tarvita teitä pitkin aika huolella huokia :)
    Siitä jos meet lähimmälle jäälle niin olet ihan vika paikassa ja vika puolella etkä taida päästä kuin suliin...
    Vai onko sulla siitä joku reitti tiedossa??
    Veikkaisin että pitäs tosiaan joko Portille päin zuikata pyöräteitä yms. pitkin (älä ajele latuja, ne ei yhtään tykkää :))... Tai sitten kuntorantaan. Hmm, kuntorannan kautta saattas päästäkin siitä jäätä pitkin ja sit yhdeltä uimarannalta ylös ja vähän zuikkia että pääsee toiselle puolelle mettään...

    Edittiälissää:
    Joo hei kyllä siitä taitaa päästäkin aika kivasti just tolle kuntorannan (erittäin epäviralliselle?) uralle, kun laskee siitä vaan suoraan jäälle alas ja vasenta reunaa pitkin (siellä oikeella ja edessä on sulaa laivaväylää!) "Pekkolankadun uimarantaan" ja siitä pääsee sit lyhyesti zuikkimalla Pussilantien toiselle puolelle josta se ura alkaa ja tulee tonne jäälle. Oikaseekin aika hyvästi verrattuna Portin kautta. (Tai ei sun toki portille asti tarviis mennä mut siihen lähelle jäälle)

    Mä voisin vaikka koittaa tulla ton ihan mielenkiinnosta vastaan. Tehdään uus tankkipaikkareitti (mulle olis lyhyempi ja nopeempi kuin Porttiin asti) ;)
     
  3. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    No niin, nyt on etelän vetelä sitten käet krampissa :-[ Olihan huippu päivä, ajeltiin Varkaudesta käsin heinäveden ympyrälekki ja olihan loisto baanat tuolla...
    263 km tuli mulla mittariin ja Janille varmaan reippaasti enemmän kun lähti vielä ajelemaan jäille gps-karttaa...
    Iso kiitos Janille kun jaksoit "polovivammasta Oldschool mätisäkkiä" ootella... Huomenna jatketaan

    On muuten meikäläisen kausi nyt virallisesti avattu ;D ;D ;D

    Edit': Näkypähän muuten vanhoja tuttujakin
     
  4. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Ei tullut enemmän, enhän mä mitä sieltä löytänyt (eli tarvii opasta)... tai löysin, heti kohta takasin sille normaalille reitille! :D (ei ollut tarkoitus, mut sille se sit vaan tupsahti jostain... eli ajelin ihan sun perässä sit kuitenkin takas!)

    Ihan niinku olis kylki vähän kipee... mitehän lie, vissiin liian kovia puita Heinävedellä, mutta muuten oli reitit ihan mahtavat! :D

    Hyvä reissu ja kiitokset seurasta sekä kelkan tuunausavusta!
     
  5. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Tässä olisi tätä minun omaa karttaprojektia...

    http://www.janiu.net/kelkka/JU2009-KELKKAKARTTA.pdf

    Alkaa kohta olla tän talven ajot täällä ajeltu kun jäät alkaa vetistymään jne...
    Tossa yllä on nyt tollanen hyvin iso, mistä ei sen tarkemmin reittejä näe, mutta tarkotus on laitella ne vaikka palasina sitten tarkemmin jne... Tai mikä nyt sitten tuntuukaan kätevältä.
    Multa puuttuu tosta nyt ainenkin vielä "oleelliset" Leppävirralta Varkauteen jäätä pitkin (helppo) ja Harjurannalta jäätä pitkin Kangaslammelle. Laajentaa voisi myös Kuopioon päin ja Pieksämäelle Jäppilästä.
    (toki noi Heinäveden ja JuMoKeen reitit sisältää paljon muutakin kuin tossa näkyvät, mutta niillehän on omatkin karttansa)

    Laitan tohon sitten etäisyyksiä eri pätkille ja muuta tietoa (kodat, tankit yms.?)

    Noiden värien ideana on vähän kartottaa että mikä on mitäkin, ja niistä mulla ei ole kovin tarkkaa tietoa, joten jos joku vaan osaa kertoa lisää niin olis kiva!

    Eli siis, punaiset on sellaiset erittäin epävirallisia/epämääräisiä, merkkaamattomia mutta kuitenkin ihan yleisesti käytettyjä uria/jälkiä. Niitä ei todennäköisesti kukaan sen erityisemmin hoida ja voi joltain paikoin olla kyseenalaista onko edes vimpan päälle luvallisia, joten niitä voisi yrittää välttää ja käyttää vain tarvittaessa.

    Kirkkaan vihreä on Haken (www.hakeracingteam.net)

    Tumman vihreä on JuMoKe (www.juvanmoottorikelkkailijat.fi)

    Joroisista eteenpäin pahkatuvalle on tummansininen, mutta kenen se on? Joroisten kunnan? Myös Jumokkeen?

    Sinisellä on Pahkatuvalta Jäppilään, kenen?? Sekin on merkkailtua reittiä...
    Myös tuo Jäppilän pätkä on sinisellä, merkattua reittiä, ollut joskus aktiivisessakin käytössä mutta mikä lie nykytilanne? Kunhan on, mutta kukaan ei hoida eikä mitään?

    Magentalla on Varkaus-Leppävirta, onko se nyt sitten mukamas Varkauden kaupungin ylläpitämää? Virallinen kuitenkin. Vai onko siinä joku raja että mikä on Leppävirran ja mikä Varkauden? Sehän menee virallisesti myös Portista tuonne jäälle, josta sitten pääsee jäätä pitkin Haken alkuun.
    Siinä myös on tuollainen pikku lenkki epävirallista haaraa Kuntorantaan ja vaikkapa Kiertotien kylmäasemalle. Ja yksi epävirallinen haara on Rukkuneelle tuolta Haken reitiltä, jos vaan joku tietäisi Rukkuneen loppupään maastoista jotain niin siitä voisi saada kivan lenkin tuonne Harjurannalle, koska Rukkineen päästä tuonne Harjurannan reitille ei ole kuin kivenheitto välissä...

    Heinäveden reiteistä ei liene tarvitse erikseen mainita, paitsi että se väli mikä on Haken lopusta Tulenliekki-Heinävesi haaraan on kyllä Heinäveden, mutta taitaa olla hoitamaton ura.

    Anyways, tämä on siis ihan minun henk.koht. kartotusta, ei todellakaan mitään virallista, mutta jos jotain auttaa niin kiva ja jos joku osailee kertoa enemmän tai täydennellä tietoja niin vielä kivempi! :)
    Ja jos on tiedossa uria lähiseudulta joita puuttuu ja voi tarvittaessa käyttää niin ilmotelkaa!

    Voishan tota vaikka ensitalvea silmälläpitäen yrittää lähestyä Varkauden kaupunkiakin, jos saisi jotain uria paremmalle hoidolle kaupungin tai jonkun kerhon toimesta (esim. Jäppilä!)

    Niin ja minuun voipi olla yhteydessä miten vaan parhaalta tuntuu, kirjotella tänne, pistää yksityisviestiä, sähköpostia (jani @ janiu.net) ja soitellakin...

    Ensi talveksi voisi viritellä vaikka jotain pieniä yhteisempiä ajoja/kokoontumisia?
     
  6. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    No eihän se ajokausi vielä ole ohi, ensiviikoksikin lupailee toistakymmentä sentiä lisää lunta. :) Toisaalta, kellä on ohi ja kellä ei... mulla taitaa olla kun meni tuo kelkka leipomaan :-X :mad:

    Hyvän kartan oot JaniU tehny. ;D
     
  7. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Joo lunta näyttäs tulevan, mutta pitelee myös niin plussalla ettei oo kaukana tuleeko vetenä. Maapätkät varmasti on vielä ajettavia, mutta jäällä luultavasti paikotellen aika sohloo - tosin semmostahan ne jäät oli lähes kokonaan pari edellistä talvee...
    Mutta pakko se vielä ens viikonloppuna ainenkin on täälläkinpäin ajella!
    Mulla leipo tänään selkä kiinni niin jäi ajelut siihen ja sohvapotilaaksi muutamaksi tunniksi että lääkkeet alko vaikuttaa :)

    (Sori Miika kun ei ollutkaan ajokaveriksi... olis kyllä niin himottanut kun tuntu kelkka taas ihan toiselta kun löysäilin jousia... vielä kun ens viikolla sais vakaajan paikoilleen niin tiedä miten olis hyvä ajella, vois kestää paremmin molemmat sukset maassa kun tähän asti on menty puolet matkasta aina vaan toisella ;))

    Mutta tohon karttaan tosiaan olis kiva vielä saada ainenkin jääpätkät, Harjurannalta ja tuolta Rantasalmelta tultaessa suoraan Kangaslammille... ei vaan hirvii lähtee ihmettelee ja eksymään kun ei mitään hajua ja varsinkin jäällä mulla on aina kompassi ihan hukassa...

    Ens talvena voitas ottaa joku talkoo ja merkitä noita jäitä jollain oksa/heijastin sydeemeillä niinkuin JuMoKeella, tekee paljon mielekkäämmäks ajelun varsinkin semmosille jotka ei ole noita pätkiä usein ajellu... siis ihan toikin pätkä Portilta Haken uralle.
     
  8. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    Ei se mitään ja empä minäkään kyennyt toipilaana kovin kovasti ajelemaan. Kävin kodalla kääntymässä ja takas tullessa ajamassa tuon harjurannan pätkän.
     
  9. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Joo ite oon nyt tuon harjuranta kangaslampi välin ajanu kaks kertaa getexin perässä ja en tiedä osaisinko yksin vieläkään. ;D. Ja mitäs se sohjo siellä jäällä haittaa niin kauan kun jäät muuten kestää kelkan? ;D
     
  10. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Lauantaina ja sunnuntaina ollaan siellä ajamassa ja siinä puoliltapäivin lauantaina lähen ajelemaan eli voisin sillon Jani opastaa sen harjuranta - kangaslampi välin.
    Täytyy tässä lähempänä kattoa tarkempi aika, että monelta sun siihen reitin päähän kannattas tulla ettei sun tarvi odotella ja voin vaikka sitte yv:nä numeroa heittää. :)

    Toivotaan että sillon vielä kelit on hyvät ja että pääset tulemaan  :D

    edit. tietty sunnuntai aamunaki voin sen lenkin näyttää :)
     
  11. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Jepjep, ilmottele kun olet maisemissa niin käydään päräyttää ja toivotaan ettei tarvii uida ;)
     
  12. Tommy T

    Tommy T Polle

    Että tämmöstä tällä kertaa: http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/jokamiehen-oikeudet-ja-moottorikelkkailu/391270
     
  13. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Tietääköhän joku että missä tuo tuommonen kyseinen Kolmisopentie / lampialue on???

    Ilmeisesti se ei siis ole varsinaisesti Varkaudessa, kuten saattoi äkkisiltään päätellä? Ropposet kylläkin on :)
     
  14. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    Mulan takana ja ei siellä edes reittejä kulje lähellä. Todennäköisesti jotain naapuri riitoja...
     
  15. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Joo löyty... on varmaan ihan hirvee liikenne tuolla, eihän tonne pääse mistään eikä tuolta pääse minnekään - kovin helposti ainenkaan. Eikä mikään reitti tai edes urantapanen mene lähellekään!
    No, pitää olla ihan hissukseen, itse nimittäin ajan joka kerta kyseisen herran mailla pienen pätken kun lähden kelkkimään ;)
     
  16. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Nonih. Voisit Jani tulla sinne harjurannan reitin päähän lauantaina siinä klo 1 :) Eli oottelen siinä haukiveden mökkerön rannalla ellet sit ehdi ensin :)
    Jos tulee jotain ihmeempiä ni voit soittaa mulle. Laitan yv:nä numeron tulemaan.
     
  17. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    OK. Mulla on selkä aika huonossa kunnossa, niinkuin on kelitkin... mutta katsotaan, pakko toi olis päästä vielä vähän ajelee!
     
  18. stens

    stens New Member

    Varkauden alueen kelkkareitit hyvin tuntevat osaa varmaan antaa vinkkiä; miten
    pääsee ( ja pääseekö yleensä mitenkään) parhaiten Komminselän Kommilan puolelta
    suoraan kelkalla ajamalla Unnukalle ( Leppävirralle vievälle reitille?)
    - On tullut ajeltua enemmän Haukiveden puolella, mutta nyt kelkka huollossa
    kotona niin voisi käydä tutustumassa Unnukan puolelle, mutta reitti (turvallinen)
    hukassa. Lähtöpisteenä about Kommilan uimarannan läheltä.
    - Jos joku ajellut lähiaikoina, niin kiittäen otan vinkit vastaan.
     
  19. Juti

    Juti Lynx RE 600 E-tec

    Taitaa olla ainoa vaihtoehto ajaa suoraan virran yli Puurtilan puolelle. Henk'kohtasesti en siitä virran yli lähtis urheilemaan mut kai ne jotkut hurjat on senkii tehny.. Ajamalla jos haluat päästä reitille niin ainoa vaihtoehto on ajaa pyöräteitä pitkin Lapinniemen risteykseen ja sitä tietä rantaan. Mut tuosta reittivalinnasta tulee varmasti sanomista. Helpoimmalla ja turvallisesti pääset kun viet kelkan kärrillä Lapinniemen jäätien alkuun ja siitä Unnukalle kruisailemaan.
     
  20. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Appropoo, eikös siitä pääse just ton "kuntorannan kautta", tai sieltä "päästä"...
    Voin laittaa kartan illemmalla, mutta siis jos mä nyt oikein hokasin niin sä olet just siinä sillä seutuvilla mistä me vasta käytiin kiertotien kylmäasemalla, vai mitenkä?
    Eli sitä rantaa pitkin ajelee ja sitten löytyy ura mikä hyppää Pussilantien yli ja siitä vähän matkaa niin kohta onkin jo Varkauden reitillä joka menee sinne jäälle mistä voi huokasta suoraan Lepiskälle jne...
    En tainnut tosta laittaa tarkempaa karttaa, mut siinä mun isooooosa se näkyy pienenä :)

    Mut mä laitan tarkan jahka pääsen kotikoneelle...

    Edit: eikun hei, hokasin että olihan mulla se kun kaverille näytin että näinkin pääsee :D

    ==> http://www.janiu.net/kelkka/kiertotie.gif

    Tosta kun yläreunassa kaartuu oikeelle niin siitä kun lähtee vasemmalle/ylöspäin niin menee siis Leppävirralle.
    Auttoko? Vai olinko mä hukassa sun Kommilan kanssa? :)
     

Suosittele tätä sivua