Varkauden ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Dragster, 1/11/06.

  1. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Hatunnoston arvoinen suoritus jos olette noinkin hyvin löytäneet!
     
  2. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Tässä olis taas kartan tekele Varkauden Portista Jäppilän keskustaan, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.

    http://www.janiu.net/kelkka/2009_varkaus-jappila.pdf


    Mulla alkaskin olla matskut että voisin yhdistellä jonkun kivan kartan mistä näkys about kaikki lähiympäristöt. Jostain syystä en löydä/ole ottanut talteen tuota lyhyttä pätkää portista HaKen uran alkuun, mutta se nyt on äkkiä tehty... Pitää hieman katsoa ja värkkiä miten saisi kätevästi. Olis oikeestaan myös Rantasalmelle ja Juvalle meno sekä Heinävedelle, mutta noistahan taitaa löytyä ihan virallisetkin kartat, ettei kai tarvii kun laittaa pieni pätkä ja teksti mihin menee...

    Niin Jäppilästähän pääsee Pieksämäelle, vaikka kaikki on sitä vaan veikkaillut... Vikellä taisi olla ihan tietokin?
    Joku ura sieltä Jäppilästä näytti selvästi lähtevän, pitääköhän se vielä käydä kattomassa joskus.

    Täällähän pystyy jo ajelee ihan kivoja rinkuloita, ettei pelkkää lyhyttä eestaas pätkiä! Ei toki kaikki urat ole ihan vimpan päälle, mutta vaihtelua ainenkin :)
    Itselläni kyllä tuo löytäminen on aina vaikeinta, niin herkkään eksyy kun ei ole paljoa aina merkkailtu ja uria menee sinne tänne... Niinkuin eksyin jo heti kohta Varkaudestakin lähdettäessä Leppävirralle päin. Alko tuntumaan ura niin tasaselta ja hyvältä että arvas heti ettei se voi olla tää :D
     
  3. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Miltäs se lumi-/uratilanne vaikuttaa siellä päin? Olis tarkoitus tulla pojan kans pärräään sinnepäin ja kiinnostais tietää tilannetta. Onko syväväylät jo avattu?
    Reittinä olis varmaan toi väli Jäppilä-Varkaus-Leppävirta-Kangaslampi...ja Asemapaikkana Luttila-kankku...
    mahdollisesti ollaan tulosa jo keskiviikkona ja ollaan sunnuntaihin, oliskos kiinnostuneita lähtemään tollaselle hidasvauhtisemmalle retkelle (poju8v. mukana, joten ei kauheeta revitystä toi matkanteko). ;)
     
  4. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Ei ole vielä syväväylät käytössä ja muutenhan ei tarvitse ylittääkään kuin Varkaudesta Kangaslammille. Se on muutenkin aika helppo kun voi vauhtiakin pitää... vettähän tuolla jo vähän näkyilee, mutta ei kai mitenkään vakavaa. Toi "alapuolen" (jos ajaa Harjuranta-Joroinen) väylä on vähän pahempi, kun saattaa olla hirmu röykkiöllä eikä muutenkaan oikein tiedä.

    Lunta on vähän vaihtelevasti, paikotellen ihan hyvästi, mutta tietty jotain havumetsäpaikkoja missä sitä ei liiemmin ole ja ajosta aika kovaa muutenkin.

    Varkaus-Kangaslampi on ehkä ihan ajettava lapsenkin kanssa, mutta esim. tuolla Jäppilän metikössä voi olla vähän hankalampia paikkoja mitä ei välttämättä ole kiva nujuta lapsi kyydissä. Varkaus-Leppävirta on melkosta patikkoa, että ainenkin hytkyttää, mutta muuten ei mitään ongelmia ja voi myös mennä/tulla jäätä pitkin ettei tarvitse ees taas hyppyyttää... Siinä ei tarvii syväväylääkään ylittää ja on jälkiä/jääteitä paljon, mutta paikotellen sielläkin outoja vesikohtia johon ei välttämättä kannata pysähtyä (pääasiassa kai vaan vettä jään päällä tms.)
     
  5. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    ok ja kiitti vinkieistä, eikä toi poika kyl kauheen arka oo noita patikoitakaan kierteleen (ollu jo 4v. matkassa mukana). Lähtekäähän vielä joku paikallinen oppaax jonain päivänä tollaselle leppoisalle makkaranpaistoretkelle...kangaslampi kiinnostais kovasti, vois käydä ukon kalakämpäntekeleen katsastamassa
     
  6. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Voisit JaniU ajaa kans tohon kartalle sen lenkin mikä lähtee siitä harjurannan päästä ja menee pääosin jäitä pitkin Kangaslammelle. Eli se lähtee siitä mökin rannasta vasempaan ja ylensä siellä on jälkiä sen verran ettei siitä pitäs eksyä  ;) Paljon mukavampi ajella ainaki niitten jotka tuolta Rantasalmi/Joroinen alueelta tulee ku ei tarvi lähteeä sitä puunkiertoa ajamaan  :)
     
  7. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Ai sieltä pääsee?? Mä olen sitä itse aina joskus miettinyt ja kartalta kattonut, mutta ei ole kukaan vielä kertonut että se onnistuu.
    Vois kyllä melkein joku lähtee näyttää joka on ajanut... Varsinkin jos jälen haluaa niin ei mene ihan siksakkia joka mökin pihaa koluten ;)

    Ja mitä, puunkiertoa... prkl :) On niin vimpan päälle nyt lanailtu just tota Harjuranta-Kangaslampi väliä että! Siellähän on sika kivaa banaa ja jopa noi perinteisemmät puunkiertopaikat menee nyt aika kivasti! Kyllä jää paljosta paitsi jos jäitä pitkin vetelee... ja kun sitä jäätä on jo muutenkin ihan riittävästi tossa Joroisista/Rantasalmelta tultaessa.
    Tota Varkauden haaraa vaan ei ole lanattu :(
     
  8. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Voin kyllä lähteä opastamaan heti kun taas tulen sinne eli joskus 2 viikon päästä...

    Voihan se juu olla ihan hyvää pätkää nykysin se harjuranta väli :D 2 kertaa ajanu tänä talvena sen välin ja sillon oli kyllä lumetki niin vähissä ettei siellä oikein viihtyny :-X
     
  9. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Joo, se on ollut joka kerta aika erilainen kun itsekin ajanut. Nyt lauantaina oli kyllä aivan mahtava!
    Niin ja tossa väitin ettei Varkauden haaraa ole lanattu, niin kuulemma on kerran, mutta minä en vaan sitä huomaa/ole huomannut :)

    2 viikon päästä täällä ole enää lunta eikä jäätä? :D
    No toivotaan että vielä olis ajokelejä muutaman viikon...
     
  10. TaistoTurrikka

    TaistoTurrikka Lynx RE 800 -14

    Juu täytyy toivoa että tulee kunnon takatalvi ja kelit kestää vielä pitkään :p
     
  11. getexi

    getexi x-trim 600 e-tec -10

    Muistakee kun tuutte sieltä Jorosten tai akonlahden öljysataman suunnalla ja ajatte Tanikansalmen läpi niin ajakaa reunaa pitktin. Siinä on virtausta paljon ja monena vuonna kelkka ollu jäissä siinä.
     
  12. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Jos yrittäs pitää torstaina (12.3.) hiihtolomapäivän ja käydä kelkkimässä... Ajattelin koittaa jaksaa käydä Varkaudesta käsin Heinäveden ympäri heittämässä (yhden kerran aiemmin ajanut viime talvena). Onkos muita liikenteessä tai lähdössä tai jotain?? :)
    Jos samaa matkaa sattuu joku, niin minä hissutellen menen jos ja kun on pattia... Jokohan Heinäveden alkupätkä (Tulenliekki-Heinävesi) on taas ihan kauheessa kunnossa?
     
  13. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    Ajokaveria viikonlopulle lauantai tai sunnuntai?
     
  14. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Minä voin lähtee perää pitämään niin saat välillä huilata ja tuuletella laseja minua odotellessa ;) (ainenkin patikossa)
    Mihis meinasit? Pitäs toi Harjurannan rannalta jäätä pitkin Kangaslammelle käydä tsekkaa, mut vanha polle ei taida tykätä tommosista helkkarinmoisista jääpätkistä? :D

    Toisaalta Kuopion suuntaan multa puuttuu kokonaan kokemus ja gps jälki kartalle... mut se ei taida olla kovin miellyttävä ura patikkokammoselle :(
    Jos oikasis edes jäätä pitkin Lepiskälle niin kestäs selkä pidemmälle?
     
  15. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Nyt näyttäis siltä et ollaan tulossa kolmen tissiposken voimin varkauteen, (ite tulen pojan kans torstaina ja jamahahihhuli saapunee perjantaina)...
    Jos on porukkaa hitaampaan etenemiseen niin voitais liittyä pojan kans letkaan ja mahdollisesti sit mentäis lauantaina tonne heinävedelle tutustumaan...
    Saatettais kyl hihhulin kans koittaa pysyä joku lenkki kovemmassakin kyydissä jos poju lähtis vaik mummin kans uimaan tms. jossain välissä...
     
  16. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    viime lauantaina ajettiin kuopio-leppävirta-varkaus pätkä. Oli varmasti viimenen reissu sille suunnalle, jos patikkoa pelkää kannattaa valita joku toinen reitti.
     
  17. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    Kuopiossa olis ollu ihan kiva käydä, mutta näin lopputalvesta voi olla kyllä aika pattia. Pitkät jäät ei kyllä kiinnosta. Entäs heinävedelle ja siitä savonrannalle? En ole siellä ikinä käyny, onkohan siellä pattia...
    Olisko lauantai aamusta hyvä?
     
  18. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Mä meinasin tosiaan huomenna lähtee Heinäveden lenkin heittää, niin pitää kattoo jaksaako sit viikonloppuna uudestaan :)
     
  19. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    No niin, ensmäinen tissiposki Warkaudessa ja poju edelleen kuumeessa kotona :mad: jääpähän laatuaikaa itelle ja kelkalle), huomenna alkaa ankara tutustuminen reitistöön...
    Pitänee aloitella varovasti, vaikka tekis heti mieli lähtee ton Janin perään reuhuumaan, taitaapi vaan olla liika rajut reissut polvivammaselle mätisäkille...
    Ottakaahan yhteyksiä rauhaallisemmin ajavat jos löytyis porukkaa... Atte
     
  20. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Siis minä jos kuka on nimenomaan rauhallisesti ajava, eli ihan oikeesti tulen aina porukan viimesenä :)
    Selkä rikki (välilevy), kaasukäsi leikattu kesällä, kunto ei kestä, kokematon ja kaikkee....
    Alkutalven ajelin nostovyön kanssa mutta kun vaihdoin housuja niin ei enää mahdu :D

    Mä lähden aika aikaseen huomenna, eli liikenteessä ehkä joskus ysin maissa... Mistäs sä lähdet, Portista?

    Ja mulle oli se 040 7201701.
     

Suosittele tätä sivua