Keskustelua mönkijöistä

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä peccis, 28/3/07.

  1. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Eikös sitä Canan lukkoa nopeutettu selkeästi jo 08 ---> 09, ja sitten vielä 10 vuosmalliin lisää?
     
  2. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Ei tarvi yhtään sutimista, se kyllä alakaa vetämään ko tulee vähänki enemmän "kuormitusta" taakse.
    harvinaisen huonosti selitetty.
    Hei oon muuten Hondamies että tää ei ole omakehua ;D
     
  3. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    eikös tuohon listaan kannattaisi lisätä myös arctic-cat työ paikan -06-07 500 catissa on manuaalinen lukko ja kyllä minusta kaikki neljä rengasta pyöri tyhjää kun kiinni olen ollut.. paljon pienemmän ja kevyemmän oloinen tuo kuin ajamani -06 700 polaris..
     
  4. julli

    julli rmk

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    pitäskö heittää lukottoman hontamiehen herjaus väliin, että kyllä hondassaki pyörii jokainen rengas kun jarrulla rääkkää...tyhjäkäynnillä etujarrua reilusti ja hitaasti lisätä kaasua/löysätä jarrua niin aina pyörii jokainen rengas. eihän se kömpijä siitä nauti, mutta tähän mennessä ei ole muuta mennyt paskaksi ko yksi vetonivel. mutta jos kikotin tulee jollekkin iäkkäämmällle, niin ei varmaan kannate edes kertoa tuosta etujarrurääkkäyksestä...
     
  5. Pertuzi

    Pertuzi Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    aczrapv500:lle että se catti oli siellä listassa koko ajan et vain tainnu hoksia ;)


    Juu ja tosiaan ei tarvi takertua tuohon pappa mainintaan että se mönkijä sille ois pelkästää tulossa...papalla se käyttö tulee olemaan aika kevyttä mutta on sata varmaa että sillä tehdään vielä jossain välissä oikeitakin töitä eikä pelkästään ajeta tiluksia ympäri joten helpottakaa omaa kirjoitus urakkaa ja pitäytykää neliveto tekniikan parissa, vaikkakin tuo ohjaustehostin maininta joltakin oli hyvä huomio, vrsinkin jos laittaa telat ja paksussa lumessa hitaasti ajelee.

    Sama kysymys on heittety ilmoille täällä http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?f=2&t=22774&p=244625#p244625 voitte jatkaa aiheesta siellä tai jatkaa täällä ihan miten haluatte.
     
  6. Stobe

    Stobe Ropalis Xcf -97

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    No emmie tuolla ränkkäämisellä tarkottanu sitä nelivedon kytkeytymistä, vaan sitä että pollella huoleton ajaa kun joka pyörä pyörii aina tarpeen mukaan ettei tarvi kytkeä erikseen lukkoa.
    Mutta aika harvoin sitä lukkoa on tullu käytettyä kun niin kankea ajaa ja etenee ihan tarpeeksi hyvin ilmankin sitä ainakin nyt kun nakkas karkeemmat renkaat alle, yleensä sillon tulee nakattua lukko päälle kun on tullut jäätyä jumiin ja se auttaisi liikkeellepääsyssä.
     
  7. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Noita manuaalilukkoja parjaavien polle ja canamiesten ensimmäinen argumentti manuaalilukkoa vastaan on se että "ei niitä tahdo saada päälle jne. blaablaa... Vähän niinku vanhasta tottumuksesta tartuin... ;D

    Kyllä pollen etulukko on hyvä, ei siitä pääse mihinkään. Joskus olen tosin kuullut moitteita siitä että esim. rinnettä vauhdilla kiikuttaessa (renkaiden sutiessa) se lukko ei tiiä ollakko päällä vaiko eikö, ja se aiheuttaisi sitten ohjauksen nykimistä? ???

    Mitä taas tuon manuaalilukon käyttöön tulee, niin varmaan yhden käden sormissa laskee ne kerrat kun itse olen lukkoa käyttänyt vuonna -09, ja nekin kerrat kivikossa.
    Vakiorenkailla ei tee hevonv*ttua, ne ovat lähes poikkeuksetta niin olemattomalla harpulla että esim. mudassa ne ovat ihan luokattoman huonot.. Ainoat oikeasti hyvät vakiorenkaat taitavat löytyä Polariksista?
    Joten, myös Hondamies pärjää mönkijällään maastossa kuin maastossa, kunhan vääntää sinne mönkijänsä alle jotkin muut kuin vakiorenkaat (esim. Kenda Bearclaw, tai ITP Mudlite tms. kohtuu karkealla harpulla varustetut nakit)
     
  8. Mikko

    Mikko Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Oma valintani olisi 2010 can-am, 500cc tai isompi (V2 mylly) Tietenkin ohjaustehostin malli.

    Ja tuossa video niille jotka luule ettei can-amin lukko pidä :) http://www.youtube.com/watch?v=_kIFxNDJ11Y
     
  9. Motopete

    Motopete Well-Known Member

  10. jyrka

    jyrka Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Can-Am:n lukko toimii mielestäni hienosti (800cc -08 mallissa), viivettä en ole käytössä huomannut. Ohessa pätkää syötteen reitiltä, jossa näkee etulukon toiminnan aika selkeästi: http://www.youtube.com/watch?v=7kCqJ942dYw

    Tämä nyt on on ihan henkilökohtainen mielipide, mutta mitä nuita mönkkäreitä on tullut testattua, niin tuo Can-Am on itelle se ainoa oikea. Miehekkäästi tehoa, saundi ja ajo-omituisuudet kohdallaan.

    -J-
     
  11. polaris^

    polaris^ Lynx re etec

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    itse olen kyllä pollen kannalla aina ollut polaris tällä hetkellä on vm.2007 800cc swamp foxi renkailla ja etuvinssillä ja kyllä on sellanen laite etten vielä ole jumiin saanut aina on jaksanu suostakin nousta viimeistään pienellä työnnöllä.. ja tykkään kuinka hyvin tuossa toimii tuo neliveto sekä muutenki pidän että laite on juuri passeli ainakin omaan käyttöön eli huviajeluun ja puiden hakuun metsästä. mutta tuo on maku asia sano musti ku pallejansa nuoli ;D
     
  12. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Tähän täytyy sanoa että naapuri oli 800 Pollellaan etuvaloja myöten suonsilmäkkeessä... Ite ajelin samasta paikasta Grizzlyllä yli ilman mitään ongelmia ;)
    Oli ilmeisesti siihen kohtaan liikaa se pollen +60kg (grizzlyyn verrattuna), ja aina hieman suttaavat takarenkaat..
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Ja jos ei ole vielä konetta saanut jumiin, niin ei ole silloin pahoissa paikoissa ajellut.
     
  14. DSP

    DSP dragon

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Itse en ainakaan tykännyt can-amin 650 oisko ollu xt malli vuosimallia 08-09. Metsässä oli liian hyökkäilevä ja kömpelö. Lukon toiminta oli ala arvoista verrattuna yamahan lukkoon. Tiellä ajo olikin sitten ihan eriasia.
     
  15. V.T

    V.T Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Kohta olen kahen mönkijän loukussa; Honda TRX 420 FE -09 ja uuden AC 650 tieliikennemönkijän. Eli kummasta kannattais luopua?? maku asia, mutta AC:n koneet täysin vieraita, joten kaipailisin AC:n omistajien kokemuksia lisää...Entä tieliikennemönkijän ominaisuudet maastossa? Onko maasto-ominaisuuksista jouduttu karsimaan rekisteröinnin vuoksi?
     
  16. Puppe

    Puppe BackyardKing

  17. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    TÄH? Eikö se sutiminen oo ihan kaasupeukusta, alustasta ja renkaista kiinni vai mitä täs ajettiin takaa?
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Varmaanki canan etulukon kytkeytymisen nopeutta, kun väitetään et siinä menee tyyliin viikko ennen ku sutii neljällä. Mut videollahan näkyy et se kytkeytyy käytännössä heti
     
  19. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    Jos ajoalustana on sellainen suorapakko jonka pinnassa on aivan olematon, juuri mönkijän ravan päällä pitävä kerros sammalta, ei siinä kestä renkaan pyörähtää sutia vähääkään, vaan cananpoika rypee itsensä astinlautoja myöten kuravelliin... Manuaalisella lukolla varustettu mönkijä taasen voi mennä kyseisestä paikasta yli niin että heilahtaa ;)
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Keskustelua mönkijöistä

    No, tuostakin on monta eri kokemusta. Cana meni mukavasti ko. paikasta, perässä tullut, selvästi painavampi mutta mekaanisella lukolla varustettu oli siellä sitten niitä loksujansa myöten kiinni.

    Tuolla suolla, missä ajetaan sammalpatjan päällä rikkomatta pintaa, ei paljon lukkoja tarvitse, olisi parempi jos takapääkin olisi vapaa, aina kun ei voi ajaa pelkästään suoraan ja mutkissa väkisinkin toinen pyörä luistaa-> rikkoo pinnan.

    Paksussa ja liimamaisessa kurassa taasen kun viimoiksi ajettiin, oli cananen ainut joka selvisi läpi. Mekaaniset lukot ei paljon auttanut kun voima ei riittänyt renkaiden pyörittämiseen. Itse olen pitänyt -10 Canan lukosta kuin hullu puurosta. Se on päällä aina kun sitä tarvii, pois päältä kun sen pitääkin. Ei tarvitse alkaa pohtimaan, pitäisikö se lukko kytkeä jo päälle kun kohta ehkä ei enää voi tuolla pahassa paikassa, mutta kun pitäisi kääntyäkin eikä taas lukko päällä käänny... Kyllä tällä kaudella voimansiirron suhteen on mielestäni kaksi yli muiden, Pollen ja Canan järjestelmät, muut tulee kyllä perästä. Kehitys menee eteenpäin, kuten muissakin asioissa.
     

Suosittele tätä sivua