RX 1 <---- 05

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä ZET-ÄRRÄ, 8/1/06.

  1. Ajamy

    Ajamy Active Member

    Vs: RX 1 <---- 05

    Eli nuo kaikki saa tarvikkeena, kuivanpään laakerinki?
     
  2. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    Itse vaihdoin muutama viikko sitten 03 rx:ään ketjukotelon puolelle kaikki laakerit,kun vetarin laakeri petti siltä puolen.Noh,en sitte vaihtanu samalla kuivanpään laakeria ajatellen,että jos se kestäis kauden loppuun.Nyt oli sitte huomaamatta pettäny toi kuivapää,syöden mittarinanturin rikki.Tela väänsi vetarin vinoon ja söi samalla juuri vaihdetun uuden laakerin ketjukotelosta ihan sököksi :(
    Mitä tästä opimme?Jos hajoo toiselta puolen,nii vaihda myös toiselle puolen "samalla vaivalla",ei ne muuten kestä.Näin tais myös Fiiberi joskus opastaa ;)
    Itse jyräytin kuivanpuolen laakerin sisäkehän irti vetarista,(joka siitä oli ulkokehän lisäksi jäljellä)vinkuun tarkoitetulla Bahcon 3mm:n viilan terällä,tehden sillä pari leikkausta top ruuvien kohdille,nii oli jo sitte nii palasina että eikun uutta sisään :)
    Kaikki muut laakerit ostin AD-varaosaliikkeestä yoko-merkkisenä,mutta tuota kysyttyä kuivanpään laakeria ei löytynyt kuin merkkiliikkeestä.Tarvike hyllytavarana 35 ja tilaamalla orggis 85 egee.
     
  3. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: RX 1 <---- 05

    :eek: OHO! Nyt meni pienellä bensalla! 100km/20,4L reittiajoa makkaranpaistosafarivauhtia ;D
     
  4. znood

    znood Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    mulla meni viikonloppuna umpisessa 17,2/100 vaikka ajeltiin pitkin poikin pohjanmaata eikä reittiä oikeestaan ollenkaan
     
  5. make72

    make72 Well-Known Member

    Vs: RX 1 <---- 05

    Juu kaikki löytyy tarvikkeena, yhteensä maksoi 40e stefoineen NSK laakerit..
     
  6. znood

    znood Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    vetoakselin katkeamiseen oli lääkkeenä ostaa sxr vetari ja sorvata+katkasta kuivan laakerin päästä 2,5cm pois
     
  7. RX-Jus

    RX-Jus Nytro MCX 153" -09

    Vs: RX 1 <---- 05

    Mistä/miten kannattaa nostaa ja tukea RX-1:sen perä ilmaan telaston huoltoa varten? Käyttö- tai huoltomanuaalista en ole moista kohtaa löytänyt.
     
  8. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    Itse olen omaa pätkääni nostellut ihan vaan siitä roiskeläpän yläpuolella olevasta "kahvasta".Tuntuu olevan niin kovaa tekoa,että ei edes yritä notkahtaa vaikka kuinka roikottaa.Nostan myös aina ajon jlk perän ilmaan pukille tämän kahvan varaan.
     
  9. samijo

    samijo Well-Known Member

    Vs: RX 1 <---- 05

    Eipä niitä paljo muualta voi nostaa ku siitä kahvasta! ilmaan en kyllä jätä koskaan kun keula jäis niin läjään sitten! ennen ja jälkeen ajon käytän ilmassa ja annan vähä kaasua ;D
     
  10. RX-Jus

    RX-Jus Nytro MCX 153" -09

    Vs: RX 1 <---- 05

    Pitänee siis hitsailla joku sopiva pukki takakahvalle, jotta voi huoltojen ajan lepuuttaa perää ilmassa. Jostain vaan muistaisin lukeneeni, että jos ko. kahvasta sitoo kelkan traileriin kiinni kuljetuksen ajaksi, voi telatunneli vahingoittua. Pitääkö paikkansa ja jos niin, miten perän olette sitoneet? Kiitokset vastauksista.
     
  11. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: RX 1 <---- 05

    Liinalla puskurista kiinni... veto kahteen suuntaan ja liina telaston läpi ja kiinni.

    Mr Cool
     
  12. samijo

    samijo Well-Known Member

    Vs: RX 1 <---- 05

    Jos hajoaa siitä telatunneli niin silloin on leveämis pisteessä muutenkin! kyllä varmasti kestää kiinni laittaa ja on helpompi kuin telastosta, eikä liinat hierry rikki!
     
  13. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    Jos huoltokorkeudeksi riittää se,että saa telan irti maasta n.15cm,nii esim biltemasta saa aika edullisia autokäyttöön tarkoitettuja pukkeja.Niisä on se "nostotassu" sellainen Y:n muotoinen,niin ei tarvi pelätä että kelkka rojahtaa siltä alas.Toki itse tekemällä saa parhaan ;)
     
  14. znood

    znood Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    moottorinosturi on hyvä kelkan nostamiseen
     
  15. MrJuppe

    MrJuppe Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    Tosta kelkan kuljetuksesta vaan tuli mieleen vielä,että itse hoidan homman samoin kuin Mr Cool.
    Asiaa käsitelty mediassa usein ennenkin.Tässä yksi linkki poliisin sivuille eli http://www.intermin.fi/poliisi/pohjois-karjala/home.nsf/pages/2582FCC3015AA226C22576A9003F1617
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    kuvassa kelkka on ajettu pakilla poliisin kärryyn, voi ottaa melkosesti vastaan touring-kokonen tuulilasi :D
     
  17. Vs: RX 1 <---- 05

    Niin missähän kuvassa ???
     
  18. znood

    znood Guest

    Vs: RX 1 <---- 05

    [​IMG]
     
  19. Vs: RX 1 <---- 05

    Meinasikko että tulee kanttiset pakoputket kärryn TAKAvalojen välistä ;D
     
  20. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: RX 1 <---- 05

    Aisa kärryn perässä? ;D
     

Suosittele tätä sivua