Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Pössi, 19/12/08.

  1. Pärde

    Pärde Kelkaton

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Juurikin näin, ilmoitus tehtaalle vaihdosta. Jos kelkan mukana tuli huoltokirja, siellä on muistaakseni
    kaavake minkä voi täyttää/lähettää.
     
  2. Gräns

    Gräns Xtrimmi RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Joo soittelin liikeeseen josta ostin kelkan ja myyjä lupasi hoitaa uuden etupukin takuuseen, eli ei muuta kun odotella.

    Onko nuolla controlleilla mitään virkaa kun oon palstaa lukenut niin porukka ei tunnu niillä ajavan vaan joka REssä on Slp-sukset. Mietin vain kun ainakin nyt näyttää olevan melko lievät raudat alla( parin sentin kovapalat keskellä rautaa), että saisiko nuo vakiot toimimaan hyvin joillakin hyvillä raudoilla ja säädöillä?
    Polariksen suksiakin vissiin on joillakin alla, ainakin yhden Re oon nähnykin missä oli gripperit alla, olis vain aika paljo halvemmat kuin slpt. Ei vissiin aiva heittämällä mene?
     
  3. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Makuasioita. Kokeile eka. Varmaan jos pelkkää hikienskaa tai crossia vetää niin pitää olla PP:t tms. Mutta jos ajelee pidempääki reissua eikä aina täysillä, niin minusta ei tarvi. Ite en oo Rex-rungossa kaivannu ottavampaa suksea. Mielestäni CTRL on hyvä kompromissi siviiliajoon (Rex runkoon)
     
  4. JusPi

    JusPi Sir.

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    CTRL ihan hyvä reittiajossa varsinkin, kun laittaa vähän ottavampaa rautaa alle.
     
  5. Gräns

    Gräns Xtrimmi RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Totaltekin rautaa ajattelin laittaa alle. Onko nuohin keppien säätöihin mitään kunnon ohjetta, kun ohjekirjassa nuo säädöt on esitelty muutamalla lauseella, vai pitääkö vain ajaa ja käännellä napsuja fiilingin mukaan? Itsellä ainakin vähän hakusessa koko meno ja paluu vaimennukset.
     
  6. Hespe

    Hespe #103

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Hidas puristus 12 naksua auki, nopea puristus 1 1/2 kierrosta auki ja paluu 4 naksua auki on hyvä lähtökohta. Puristusvaimennuksen pikasäädöt on lisäsäiliössä ja paluu varren puolella. Sinun tapauksessa ajelisin alkutalvesta hetken aikaa ja sitte huollatasin iskarit, voi samalla simmittää jos toiminta ei miellytä.
     
  7. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Onko porukka vaihtanut noiden ylempien telastonpyörien laakereita? Näkyy olevan 16x35x11 kokoinen laakeri noissa etummaisissa yläpyöristä. Tuli vaan heti tuosta erikoisesta koosta (16mm) mieleen että löytyneekö noita laakerikaupasta ollenkaan? Räjäreissäkin on osanumero pelkälle pyörälle, eli löytyneekö varaosatiskiltäkään muutakuin pyörän kanssa?
     
  8. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Vastataanpa itse itselle. Laakerin tarkka koko olikin 15.8x35x11, tuolla koolla löytyi paikalliselta laakerifirmalta laakeri n.50€/kpl hintaan :eek: (oli johonkin ruohonleukkuriin joku speciaali). Ei sitten piisannut mielenkiintoa kierrellä liikkeitä enempää vaan otin 15mm reiällä olevan laakerin ja otan pienen siivun tuosta holkista pois..
    Myyjäkin ihmetteli vanhaa laakeria johon oli merkitty 6202LU, kun tuo ei siis vastaa tuota laakerin todellista kokoa..
     
  9. Gräns

    Gräns Xtrimmi RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Hei, mitä vaihtoehtoja nuolle alkuperäisille jarrupaloille on, kuulin että sintteripalat kestäis paremmin(mistä saa?). Kattelin tuos vain että aika kuluneet olivat 3500km jälkeen.?
    Onko tuo RAVE ventiilien putsaus kuinka vaativa operaatio, eli onko vaara että jousia ja pikkuosia pimpahtelee purkaessa ja paketia ei enää saa kasaan kun kokoaa? Vissiin 3000 välein pitäsi putsata
     
  10. ts#320

    ts#320 Lynx RS -12 & -14

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    www.SarlinRaceTeam.fi tuolta kannattee tilata palat. Ferodon palat, tyyppinro. FDB2243 ja viel materiaaliksi SG eli sintteri. Ovat huomattavasti halvemmat mitä brp:n palat ja taitaa kyllä olla kestävemmätki.
     
  11. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Räjäytyskuvat katsoo, niin eikai sieltä mitään pimpahtele.. :)

    Kasauksessa synkronisointiin virallinen ski-doon ohje epävirallisesti käännettynä on:
    1. Laitetaan raveventtiilien välinen yhdystanko paikoilleen, mutta jätetään mutterit löyhälle
    2. Painetaan ravet yhdystangon keskeltä pohjaan ja kiristetään mutskut (niin ettei venttiilit pääse kääntymään).
    3. Tarkastetaan että liikkuvat vapaasti ja tuntuu liikkeen keskivaiheilla yksi "pykälä"
    4. synkkaus ok. mikäli vain yksi "pykälä" tuntuu, jos enempi -> uusiksi.

    Ohjeessa myös maininta että pitäisi kertoa ravejen keskikohta BUDS:lla piuhankautta, mutta ei liene tarpeen jos tuo synkkaus onnistuu ja eikö porukka oo noita putsaillut ilman mitään sen suurempia kommervenkkejä.

    PS. Tämä siis ohjeesta, itseltä vielä tekemättä.
     
  12. Gräns

    Gräns Xtrimmi RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Voiko nuota sintteripaloja käyttää normilevylle, kun ainkin MP-kaverit kehuivat että normi levy palaa ja hajoaa sintteri käytössä, pitäisi olla ruostumaton levy. Vai johtuuko tuo että MP jarru on jossakin radalla varmaan aika paljon kovemman rasituksen alla?
     
  13. Tertzi

    Tertzi Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Olen tilannut Ferodolta näihin Rex runkoisiin jarrupaloja sellaisella speciaaliseoksella joka pitäisi soveltua paremmin tähän kelkka käyttöön kuin sintteripalat ja toimii ihan orkkis levyllä, hintakin tulee olemaan ihan järkevällä tasolla.
    Tästä sitten lisää kunhan palat tulevat ja pääsemme testaamaan niitä.
    T.Tero Lokka PL-Center Ky
     
  14. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Miksi?
    SG seoshan pelaa tosi hyvin. Vai onko ollut ongelmia?

    Mutta hyvä että joku jaksaa kokeilla ja testailla. Ite en viittiny viime talvena ottaa orgaanisia 5. sarjaa testiin, kun 1. SG:llä pärjää koko talven.
     
  15. MasaHiro

    MasaHiro Levi

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Hain Biltemasta 11kpl 6004 ja 2kpl noita 6202:sia. 3€ kpl. Kun kerran noi originaalitkin on kiinalaisia ja taiwanilaisa.Sorvasin kanssa tosta alumiini holkista hiukan pois et se vastaa tota oikeata 6202. Sama juttu oli myös RCG telastossa.Mikähän tarkotus tolla sovituksella oikeen on?
     
  16. Tertzi

    Tertzi Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Parempaa pitoa haetaan jarrulle jotta sitä ei tarvisi niin paljon painaa ja sitä kautta jarrut ei kuumene niin pahasti, lähinnä tuota kisakäyttöä ajatellen.
    Itse ajoin viimetalvena vanhakoppasella revillä ferodon rallipaloilla ja jarrut oli niillä kyllä aika tehokkaat verrattuna usesiin sintteripalohin, siitä se ajatus sitten lähti.

    Katsotaan nyt sitten mitä sieltä tulee mutta pitäisi olla paremmin toimivat tähän hommaan kun näissä uusissa malleissa se levy on aika heleposti punasena tai näkyy joillaki joskus olevan jo vähän hehkulampun värisenäki. ;D
     
  17. ts#320

    ts#320 Lynx RS -12 & -14

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ei mulla ainakaan ole ollu minkäänlaisia ongelmia. Pari talvia oon käyttäny nuita sintteri paloja.
     
  18. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Itse en tykännyt vakiopalasta (orgaaninen Brembo??) koska se vähän häipyi kuumana. Ja eihän se kovin pitkäikäinen ollut, n.900km, josta itse ajoin n.200km. Ferodon sintterillä n.2100km takana ja vielä ainakin puolet jäljellä. Ei levy ongelmia ja purenta säilyy myös kuumana.

    Edelleen olen sitä mieltä että suurinosa jarrujen kiehumis/palat häviää/levyjä menee johtuu siitä että, sormi pidetään jarrukahvalla turhaan ja silloin jarru laahaa kaiken aikaa. Itse kiehuttelin jarruja Evossa ja Revissä kunnes rupesin ajamaan sormi tangossa ja siihen loppui jarrumurheet Revissä, Rexissä niitä ei mulla ole ikinä ollutkaan. Tän huomaa hyvin kun kaveri seuraa penkalla pimeällä, niin jarruvalo loistaa suorillakin.
    Olihan se alkuun vaikeaa mutta äkkiä siihen tottui.
     
  19. Hespe

    Hespe #103

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Jos tuommosia paloja on tulossa, eikä ne oo kauhean paljon kalliimmatkaan, niin mulle sais varata heti parin? Faktahan on se, että tuossa uuskoppasessa on aikapaljon huonommat jarrut kun vanhassa, ainaki tuntumaltaan...
     
  20. Tertzi

    Tertzi Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Näitä tulee kyllä ihan riittävästi myyntiinkin kun eivät tehtaalla alkaneet kovin pientä erää tekemään niin piti sitten tilata vähän isompi erä.
    Laitan tuonne yritysnurkkaan infoa kunhan saapuvat.

    Kyllä Ferodon sintteripalatkin ovat hyvät mutta vielä parempaa tässä haetaan koska juuri niinkuin Hespe tuossa kirjoitti että tässä uudessa on aikapaljon huonommat jarrut kuin vanhassa.
     

Suosittele tätä sivua