Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Pössi, 19/12/08.

  1. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Tottahan toki se irti otetaan, tai siis ottaa tää kaveri joka huoltaa nuo miun iskaritkin. Tässä nyt yrittänyt vaan katella osia mitä tuo sisältää / mistä noita saa, mut saatavuus näyttänyt hieman heikolta. Duelillta en vielä tajunnutkaan kattoa, joten vilkasempa sitten seuraavaksi sieltä.

    Edit: En ajanut lämpimäksi. Tiedän kyllä milloin kytkimen rolina on kylmänä normaalia ja milloin ei. Nämä äänet oli niin kovat että korviin koski (klonk klonk tyyppinen ääni).
     
  2. totu

    totu Tundra

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Jotainhan sieltä sit on irti, jos se ääni tuli kytkimestä. Ite olen ostanut duellin kautta nastat, jousen ja loput brp jos olen tarvinut.
     
  3. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Se sitten rolisee ihan perkeleesti kylmälle kelillä jos et ajanu lämpimäks. Turha on palasiks laittaa mikäli ei kuulu ääntä lämpimällä kytkimellä, liukunastojen alta puuttuu alunperin ne jouset jotka vanhemmissa oli vaimentamassa ääntä.
     
  4. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Tottapa turiset. Kaveri olikin purkanut kytkyttimen ja ei siellä ollut mitään rikki. Polleihin kun ollaan totuttu, niin oltiin eilen ihan varmoja ettei siellä voi olla enää yhtään ehjää osaa tollasella äänellä, mutta taitaakin kuulua vain asiaan :)

    No tulipahan taas opituun uusi asia. On ne jänniä nää "uudet" vehkeet :D
     
  5. jylppy81

    jylppy81 Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Ite säikähin kans kun -17 pakkasella tempas käyntiin niin melkoinen kolina kytkimestä kajahti luulin kans että jotain paskana :mad: olin jo lähtee takuuseen hilaamaan ???
     
  6. totu

    totu Tundra

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Onko näissä "yamaha" syndrooma :) Minä en kyl ole koittanut tuota omaani kovalla pakkasella käyntiin, et en tiijä kuin kovasti tuo omani kolisee :)
     
  7. Ouzei

    Ouzei Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Joo aavistuksen itsekkin ihmettelin tuota kytkimen kolinaa kylmänä, mutta taitaa tosiaan olla ominaisuus... ;D
     
  8. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Loppuu se kolina kun ei käynnistä kun kesällä. ;D
     
  9. 123456789

    123456789 Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Miksihän RSn kytkin ei kolise vaikka ei sielläkään ole niitä jousia ?
     
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    kannatteehan ne aika-ajoin tarkistella, mutta epäilen ettei sieltä kovin montaa osaa rikki ole.

    Enempi ajettuna noissa vanhoissa tralloissa saatto alkaa ääntämään kun rullan sisähela kului tai käpälä väljistyi hieman. Myös se jousettomuus aiheuttaa lievää kalinaa kun lautanen pääsee elämään (puhutaan siis yli 10tkm ajetuista liukunapeista ilman jousia ja jo hieman kuluneesta saman verta ajetusta lautasen liukupuslasta)

    Ylleensä noissa ei kummempia silti paskaksi pääse menemään, kun niitä liikkuvia osia ei sielä muutenkaan hirviästi ole.
     
  11. jylppy81

    jylppy81 Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    4500km kelattu tolla mun kamppeella.pitäs olla lämmintalli josta lähteä ;D
     
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Niin,

    Minähän en näistä mitään tiiä, mutta pari E-Tecciä on hiljenny totaalisesti, laittamalla ne jouset sinne nastojen taakse...
     
  13. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Kyllähän sää ny presedenttinä kuiten jotaki tiijät! ;) ;D
     
  14. JusPi

    JusPi Sir.

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Kylmällä kelillä ne TRA:llat näissä rallaattaa Se loppuu kun kytkin lämpiää. Samaa oon kuullut, että ne jouset nastojen alla tekis kytkimen hiljaisemmaksi, mutta ei tuo rallatus itteä oo kyllä niin paljoo koskaan ahistanu.
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Olekko koskaan mietiskelly että se rallatus vois väljistyttää muita paikkoja ennenaikojaan? Nelarissa oli samaa ongelmaa ja rallatus johti lopulta siihe, että löyty painovarsi kengän nokalta...
     
  16. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Onko kukaan ikinä miettinyt miksi ne jouset olisi jätetty pois ::)
     
  17. Messier

    Messier Active Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Nämä auttaa rallatukseen jos se käy sietämättömäksi.
    [​IMG]
     
  18. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    ;D ;D
     
  19. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Höhöö, ihan sama mulle kerta kuuluu(kin) asiaan. Äkkinäisenä jännittäjänä näin jo silmissä kuvan kun ladon marmoritiskille setelipinkkaa ja vasta"lahjaksi" saan pussillinen kytkyttminen osia.

    Joten antaa kolista vain :)
     
  20. Ouzei

    Ouzei Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia pätkä E-Tec Lyneistä

    Nuo keltaiset tupot toimii myös kotioloissa... ;D ;)
     

Suosittele tätä sivua