vm.-97-> Vmaxit

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä XTRacing, 31/1/06.

  1. juoni

    juoni -22 R-M8000 -440 vera - yamaha xt660r

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    okei! kitos
     
  2. sloxa

    sloxa Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Moi!

    Olen yrittänyt löytää kuvia miten tuota vx500xt -99 putkea saisi modattua, mutta en ole löytänyt.
    Saako tuota vakio putkea parannettua? jos saa niin miten?
     
  3. Lahtinen

    Lahtinen cf8 -11

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Eikös se ole ainoastaan triplen putki jota voi "parantaa" sillä reikä modilla. En ainakaan ole koskaan kuullut että ton pikkukoneen putkelle olisi olemassa jokin viritys jippo.
     
  4. JussiP

    JussiP New Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Terve!

    Kelkka vx600er -99 triple (pakillinen). Pitäisikö näissä ketjukotelon olla ajossa äänetön?
    Ostin kelkan viime lopputalvesta, eikä ehtinyt paljoa kertyä kilometrejä. Kesällä vaihdoin maton ja
    laakeroin samalla kotelon ja vaihdoin uuden ketjun. Kotelosta kuuluu ajossa vähän ääntä, kovemmassa vauhdissa
    se kuulostaa ujellukselta. Pitäisikö huolestua, vai mukautuukohan vaan rattaat uudelle ketjulle?
    Ketjun kiristin sormitiukkuudessa, olen myös yrittänyt vähän tiukata ja löysätä, mutta aina ääntää.

    Lisätään vielä, että palstan hakua on käytetty ja hyviä ohjeita löytynyt, kiitokset niistä.
    Nyt vain kiinnostaa, että erottaako muut vastaavan Yammun omistajat ketjukotelosta minkäänlaista ääntä?
     
  5. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Ei kyllä erota ääniä normaalisti. Menikö holkit oikein rattaiden taakse?
     
  6. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    iellä hampaiden takana on holkit jotka on erilevyisiä ja niiden tarkoituksena on ohjata hammasrattaat oikeaan linjaan. Näin olen ymmärtänyt että jos ketju on täysin suorassa linjassa niin silloin ketju alkaa "vatkata" ja kulua. Off set taisi olla 2mm luokkaa.
     
    PSO tykkää tästä.
  7. Lahtinen

    Lahtinen cf8 -11

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Mitään tietoa ei oo mutta tää kuulostaa kyllä niin utopialta että en ihan heti sulata :eek: Ja toisekseen oon aina kattonut rattaat vielä varuiksi teräsviivaimella suoraan linjaan eikä oo kyllä ollut mitään vatkaus ilmiöitä havaittavissa.
     
  8. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Ettei vaan olisi sattunut B-luokan laakeria koteloon, telastossa on mulla käynyt niin ja kyllä ulis ;) Ketjukotelosta ei ole kuulunut mitään ylim. ääntä, kunhan vaan ollut öljyt sisällä ja ketju sopivalla..

    Ps. tuossa "alhaalla" on linkki ;)
     
  9. JussiP

    JussiP New Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit


    Kiitoksia vinkeistä, tulipa kotelo avattua. Nähtävästi vetoakselilla oleva pakin ratas on päässyt hipomaan "sivuakselilla"
    olevaa ulomman pakkirattaan haarukan kaulaa. Äänen lähde siis löytyi, mutten keksinyt varmaa syytä miksi näin on tapahtunut,
    ja jäi vielä koppa auki. Sattuisiko joku pakillisen kotelon omistava muistamaan, että piirtyykö vetoakselin rataspaketin takana olevaan
    poikkileikkaukseltaan L:n muotoiseen holkkiin sekä "onton booriakselitumpin" että ketjupyörän jäljet? Minulla näkyy olevan molemmat,
    vaikka periaatteessa ketjupyöränhän ei siihen pitäisi osua.

    Onkos näihin ollut tapana huollettaessa uusia myös kiristimen / pakkirattaiden neulalaakereita?
     
  10. JussiP

    JussiP New Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit


    Itselleni vastaten, ei ne ison pakkirattaan hampaat ja pienemmän kaula taida päästä kohtaamaan muuta
    kuin laakerivaurion yhteydessä. Ilmeisesti vanhoja jälkiä, en sitten kesällä viitsinyt osia kuvata, helpottaisi nyt
    mukavasti. Ja L-holkkiin pääsee myös hammasratas aksiaalivälyksensä puitteissa nojaamaan, pakitettaessa pyörii
    erisuuntaan akselin kanssa ja piirtää jäljet.

    Äänen aiheuttaja siis edelleen hukassa ja kaikki vinkit tervetulleita.
     
  11. Yamacatti

    Yamacatti Well-Known Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Viperillä ajettu pari talvea ja kokoajan on ujellusta kuulunu ketjukotelosta ja eipä ole vielä hajonnu. Käytetty ketjukoppa auki ja kaikki on kunnossa. Taitaa sinunkin kelkassa olla kaikki ihan ok. Ääni vaimenee jos laitat oikeaa vaihteistoöljyä ketjukoteloon eikä mitään ATF/ohjaustehostin öljyä.
     
  12. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Oisko ketju liian tiukalla jos vislaa!?
     
  13. puuntökkäri

    puuntökkäri Well-Known Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Kuinkas noita maksimi kierroksia saikaan muutettua, kun en nyt yhtäkkiseltään löytänyt tietoo? Tuntuu maxi naukuvan sen verran lujaa (about 9000rpm), että jotain ilmeisesti olis hyvä tehdä.
     
  14. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Kytkimeen löysempi jousi/lisää painoa puntteihin/varia löysemmälle, tuossa aluksi.
    Kaikilla nuilla yksistään ja tai yhdessä, riippuen mitä haluaa.
     
  15. juoni

    juoni -22 R-M8000 -440 vera - yamaha xt660r

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    itellä kans kierti liikaa noin 8900-9000 ni kaveri laitto 1,5 grammaa painoo lissää johan autto.nyt kiertää 8500,vois kokeilla vielä alemmas kiekkoja,vartsua säätämällä
     
  16. miikkova

    miikkova Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    En o oikeen vastausta löytänyt ni jos täältä löytys :) Eli Kelkka on V-MAX 600 Deluxe ja mittarissa 8200km...Missähän vaiheesa ketjukotelon ketju olis pitäny vaihtaa?? Luulen että on menny pitkäs aikaa sitten? Kiristin ketjua just ja pultissa näkyy kierteitä melkeen kolme senttiä eli ei kovin venyneeltä vaikuta...Kelkka ollu aikasemmin kevyessä ajossa...Meikä on kyllä antanu kyllä kaasua :) Kestäsköhän tän ajokauden??
     
  17. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Jos kerran hyvin hoidettu niin kestää kyllä ja ilmoitteleehan se jos alkaa kulahtelemaan.
     
  18. JussiP

    JussiP New Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Itse vaihdoin reilut 12000 km ajettuna luettuani tarinoita paljon vähemmillä kilometreilla katkenneista tapauksista.
     
  19. miikkova

    miikkova Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Rauhottaa kummasti vastaukset :) Ite oon ajanut kelkalla noin 750km ja alux vaihoin kotelon öljyt vaikka aika hyvännäköset oli entiset...Jos sitten kauden päätteks vaihtas sen ketjun.
     
  20. juoni

    juoni -22 R-M8000 -440 vera - yamaha xt660r

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    kaverilla kesti 700 venturessa noin 3000km ketju ja sai kaasua.niin tappiissa väljää ja yks lamelli jo poikki!joka syksy vaihto öljyt ja useasti talavessa tarkisti kireyden.
     

Suosittele tätä sivua