Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No edelleenkin, tämä keskustelu on sellaista, jota ei ainakaan kovin vakavalla mielellä kannattaisi käydä.. Toiset tykkäävät toisenlaisista kelkoista kuin toiset. Vaikka tälläkin palstalla on esimerkiksi minulle ihan tosissaan koitettu todistella, kuinka niin paljon parempi kelkka tuollainen vuorikelkka voikaan olla, niin silti olen noista toisenlaisista kelkoista löytänyt niitä piirteitä, jotka omaan käyttööni sopivat paremmin..

    Se, miksi tämä asia otetaan niin valtavan vakavasti, on ainakin minulle mysteeri. Ja lisäksi kun otetaan se valitettava tosiasia, että nämä keskustelut on näemmä alkaneet kulminoitua minuun ja Motoon, ikään kuin me olisimme vielä se viimeinen vastarinnan linnake, joka pitäisi kyetä nujertamaan.. Noh, voin sanoa, että vaikka kuinka yrittäisitte, niin minun mielipiteeni muuttamiseen vaaditaan aika paljon enemmän, mitä tämä palsta pystyy ikinä tarjoamaan..

    Onneksi tuolla taustalla on kuitenkin myös muita avarakatseisia kirjoittelijoita, jotka pystyvät näkemään metsän puilta. Eli selvennyksenä, pystyvät näkemään näiden laitteiden yleiset erinomaisuudet. Minun nähdäkseni edelleenkään kukaan WT kirjoittajista ei ole dissanut vuorikelkkoja yleensä. Toki, tietyt kommentit ovat aiheuttanet hieman hymyilyä ja ainakin minun puolestani kirjoittamista, sitä en kiellä.

    Näitä ovat ne kehut, kuinka vuorikelkat eivät kärsi lämpöongelmista lainkaan.. Noh, uskoo ken tahtoo, mutta ainakin noiden omien kavereideni kertomina nuo laitteet ovat lämpöherkkiä, varsinkin vähälumisissa olosuhteissa. Toinen, mikä aiheuttaa hymyilyä, on noiden kelkkojen soveltuvuus vetohommiin. Toki, kyllähän ne vetävät, sitä en kiistä. Ja kuormaakin varmaan saa olla aika paljon, niin siltikin ne hommansa hoitavat. Mutta että ne vetokyvyilään laittaisivat oikeille vetureille kampoihin, niin kyllähän ne "varmaan" sen tekevät.. aivan varmasti juu.. ::)

    Nykyisin minua ihan oikeasti kiinnostaa se, kuinka Iso-Komentaja tulee menestymään näissä keskusteluissa. Ja miksikö näin, no ihan vaan siksi, että uskoakseni noiden leveämattoisten erinomaisuus tulee nousemaan aikalailla uudelle tasolle. Ja kun jo nytkin ovat hyviä ja toimivia, niin voi pojat, kun kokemukset tuosta Isosta kelkasta leviävät eetteriin. :)
     
  2. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Nyt kun kysyin kuinka paljon on oma kohtaista kokemusta kyseisistä laitteista niin meni taas pelkän p..kan jauhannnaksi ;D

    Tämä oli minun osalta nyt tässä kiitos ja näkemiin

    E:eek:nhan se vaikea vastata suoraan kysymykseen suoraan
     
  3. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Mitä sillä on väliä?
    En ole esittänyt kyseisiä kelkkoja koskien ensimmäistäkään väittämää jonka esittääkseen kyseisellä kelkalla pitäisi ajaa. Luehan tämä ketju lävitse ja tarkista väittämäni ajatuksen kanssa, voit yllättyä.

    Vai haluatko sinäkin väitellä tietämättä mistä ja miksi väittelet?

    Ja ei, vuotta -10 tuoreemmilla mountaineilla en ole ajanut, ja olenpa tainnut senkin jo tässä keskustelussa aikaisemmin mainita.
     
  4. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Antakaahan joku herroille Summasella teset, niin saadaan ao. linkin kaltainen kivikautinen kuva mountain-mallista ajan tasalle:
    http://youtu.be/7BVXP0Vo4Ys

    Ekoissa mountaineissa ei auttanu näemmä etes teleskooppikeula! :eek:
     
  5. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Pettääkö muisti vai oletko lukenu itekkää mitä kirjotat? ;D

    Pikku vinkkinä esim. Esson baari?
     
  6. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Saattaahan se pettääkkin, mutta luotan siihen että muistutat lainaamalla kyseisen väittämän?

    E: Ja tottahan sinä sen väittämän tästä ketjusta kaivat, jos sellainen on?

    Todennäköisesti et kuitenkaan sellaista väittämää löydä, joten tämänKIN viestisi voitaneen lukea turhaksi "kunhan jotain yritän sanoa" lätinäksi.
    Melkeinpä joutaisit samalle listalle erään toisen nimeltä mainitsemattoman kanssa, jonka viesteistä näkyy vain "Tämä käyttäjä on hylkäyslistallasi".
     
  7. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Hehee... Mää olin nopeempi ja ajattelin, että vaikka narrilakki pukeekin myös minua, niin minä mieluummin puen päähäni sen tötterölakin, jossa lukee "aasi".. ;D

    Joo, se on tuo palstalla tapahtuva henkilökohtainen lähestymisyritys yleensä senverran herkkä laji, että kannattaa jättää yrittämättä, mikäli ei ole aivan varma lopputuloksesta. Vähän samoin, kuin nuo pepputyyliset kommentit, joita tuossa aiemmin sai hämmästellä.

    Mutta minun mielestäni pitäisi tämän keskustelun otsikko pikkuhiljaa muuttaa seuraavaksi: "Millaisella väännöllä uskaltaa Nallen ja Moton kimppuun käydä nyt?" ;D
     
  8. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Lihavoitu kohta aiheutti kyllä spontaanin naurunpyrskähdyksen.. ;D
     
  9. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ;D

    Mutta jottei menis ihan pelkäksi palstajauhamiseksi, niin mie lähden ulkoiluttamaan tuota vanhaa paskaa linttaa.. Lupaan jättää jälkeeni 50cm leveän telanjäljen, ajaa nautiskellen ja tykätä tuosta touhusta ihan tosissani.

    8)

    Edittinä: Lintta kulki kivasti. kaukana ei tarvinnut käydä, kun jo naamaa hymyilytti oikeinkin mukavasti. Taas haisee vaatteet kakstahdille.
     
  10. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ootko kuullut Nalle semmosesta hommasta ko kehitys?
    Eli eikö nuo skrapat oo yhellainen jäähytys muoto? :eek:

    Son vähän sama ko joku tekee reiän föönin kuomuun niin se tarkottaa että siinä o riittämätön jähytys?
     
  11. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Sä olet asian ytimessä.. Esimerkiksi ekasarjan Foxissahan oli riittämätön jäähdytys kuomussa. Siihen kairattiin reikä ja ongelmaan tuli ratkaisu..

    Mutta se, että toisiin kelkkoihin nuo raapat pitää asentaa ja toiset selviävät ilman, tarkoittaa sitä, että toiset kelkat jäähtyvät paremmin, kuin toiset.. Eiköstä niin? Vähän samoin, kuin Foxiin piti kairata reikää kuomuun jäähtymisen tehostamiseksi, mutta johonki Rangeriin taas ei tarvinnut, joten Rangerin aukotus oli parempi ja näinollen se oli myös parempi jäähtymään.

    Mitä tulee noihin raapparautoihin, niin moniko valmistaja vakiovarustaa tuotteensa noilla raudoilla? Tuskin kovin moni, sillä eikös se olisi valmistajan viesti siitä, että tuotekehittelyä ei ole viety riittävän pitkälle, kun lämpöongelmia voi esiintyä?

    Mitä tulee tuohon Foxin jäähtymisongelmaan, niin siihenhän Lynxi esitteli melko pian ratkaisun ja muutti kuomun aukotusta. Saas nähdä, koska noiden huippuhyvin jäähtyvien mallien kohdalla (joissa niitä rautoja kuitenkin vissiin jotkut käyttävät) valmistaja keksii keinon, jolla koneen jäähtyminen varmistetaan myös silloin, kun olosuhteet ovat vaikeat.. Lynxillä jälleen on tuotekehitelty osaan malliston kelkkoihin puhallin, joka helpottaa tilannetta..

    Ei sillä, että minä Lynxiä kehuisin, mutta ainakin näiden työkelkkojen suhteen Rovaniemen tehtaalla on oikeasti kiinnitetty huomiota myös näihin seikkoihin. Liukujen sulamiseen flekti ei tosin mahda auttaa, joten sillä saralla voi olla vielä työtä edessä. ;)
     
  12. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tässä välissä vois monella mounttainimaurilla olla ihan paikallaan käydä kurkkaamassa about kymmenkunta sivua tämän ketjun alkupäästä, ihan vaan tarkistaakseen että mitä me "WT-maurit" olemme vuoriporista alunperin sanoneet.
    Ajatuksen kanssa. Ihan rauhassa.
     
  13. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Juu.. Tähän haasteeseen kannattaa tarttua, jos tuntuu siltä, että Motot, Fredit ja Nallet on ilkeitä ja aina vaan moittivat.

    Ei muuta ku kuppi täyteen redbullia, lippa miehekkäästi taaksepäin ja pensalenkkarit pois jalasta, niin on mukavampi lukea. Ja siinä vaiheessa kun huomaa meitin oikeasti olevan sitä mieltä, että kyllä mountainillakin pääsee, niin saapi tulla sanomaan.. Tai oikeastaan, parempi, että tulee sanomaan siinä vaiheessa kun oikein ryöpyttämällä haukutaan noita karkeamattoisia etopelejä paskoiksi romuiksi. Näin saattaa tulla vähemmän kommentteja ja palsta pysyy siistinä ja aiheessa.

    ;)
     
  14. Jale

    Jale Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ei kait kysymys siitä voi ollakaan että pääseekö niillä oikeilla umpisen kelkoilla, kaikkihan tietää että pääsee. Kysymyshän onkin siitä, että kuinka paljon menee hiekkaa pimppiin, kun joku sanoo ääneen että alitehoisia työlisuja on turhaa edes verrata niihin oikeasti.

    Pääsikö tuossa unohtumaan omat kirjoittelut toisessa topicissa kun kovastihan sinuakin kiinnosti minun takapuolen täyttäminen kun yritin tuomarin viittaa sinulle tarjoilla. Oletkohan nyt nallukka aivan varma ettei kuitenkin hieman kiinnosta se WT:n parkkeeraus b-rappuun? Ehkäpä tullimiehen virkasu ja kumihanskat olisivat olleet tuomarin viittaa miellyttävämpi ajatus...

    Ps. Myös länkkäri tai inkkariasu voi olla ihan kivaa vaihtelua siihen pollarin pukuun. ;D
     
  15. THA

    THA AC M8

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    On kait nuissa kaikissa kelkoissa lämpöongelmia. Oma M8 ku hinasin sillä isoa puurekiä kovalla jäätyneellä jäljellä alkoi nostelemaan lämpöjä. No nakkasin net kuuluisat satelliitiin sarvet kohti reitinpintaa niin johan lämmöt asettui. Sitten tuommoisella 5900lla ajelin keväällä sosehangilla niin sepä kävi sitten niin lämpimänä, että leipoi sillä mallilla kiinni ettei siitä enään kampetta olisi saanut järkihinnalla aikaiseksi!
     
  16. iLeader dog

    iLeader dog Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Taivaantulissa ex tohtori jäi kairaan Lynxillä.....
     
  17. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Olihan niitä ;D Ei niillä mitään pysty vetämään ilman että runko tai kone leviää, ei sillä hiljaa pysty ajamaan saati lähtemään ja huonosta jäähdytyksestäkin joku taisi puhua. Ja sitten ku oli siitä perustelusta juttua niin kysäsin että paljon ajokokemusta kyseisistä laitteista niin vänkyröidään niinku se raappa siellä telastossa ??? ???
     
  18. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Mä en vaan jaksa ymmärtää yhtä asiaa - kuinka hitossa te jaksatte vääntää tästä asiasta useiden viestien päivätahdilla/hlö?
    Ja vieläpä virka-aikana. Oikeasti, keskustelun tasohan on luokkaa "minun pv on parempi kuin sun mopedi". Välillä tuntuu, että
    nettikeskusteluissa henkinen ikä laskee sinne 15 ikävuoden tienoille. Ainakaan itse en kerta kaikkiaan kykene harmistumaan jostain
    huvilaitteiden suorituskykyvertailuista - mitä väliä? Ei kai näistä nyt oikeasti voi suuttua?

    Varsinkaan, kun mitään uutta ei ole tainnut tulla keskusteluun noin 150 sivuun, niin jokohan tuo olisi aika lähteä oikeasti sinne
    viivalle/tunturiin selvittämään ne asiat mistä kiistellään. Ei tästä keskustelemalla valmiimpaa tule.
     
  19. p00xpat

    p00xpat Tillun Lillun Pillu

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?



    Mulla nous kerran lämmöt ko pakkaskelillä vetelin mökkiä saareen max 10km/h...
    http://img11.imageshack.us/img11/8954/k971.jpg
     
  20. ketomoto

    ketomoto piiptek 800 gaypride "146 -15

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Vähällä lumella ajoa? tääläpäin ajellaan mönkiällä jos varvut vielä paistaa :) Ja kysyn uuestaa että miksiköhän poromiehet jotka ajaa talavessa heleposti +5000km umpista, laittelevat nuita vuoriporia itellee? Olisko siksi että niitten pitää päässä niillä joka paikkaan ::) Ummessa, hangella, sohjossa, rinteessä, ojitus alueilla ja risukoissa. viienyheksännollanolla on kyllä lysti seutukelekka ja jos pöllirekiä pitäis vetää talavessa enemmän ku 5 kertaa nii se kai se on siihen hyvä peli. Viime talvena oli muute hyvä tilanne. Kiini leiponu 59 huilaili ämmäläisen perässä sohjossa. :-*

    E. Ja on se käyny mielessä mullaki että laittais jonku vanhan seutukelkan. En varmaa valehtele jos sanon että varmaa yli puolet tämänki foorumin poppoosta on alotellu harrastuksen kakspökillä, 59, 39 jne. On niissä se oma nostalgiansa :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua