Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 3xj

    3xj Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Sen kummemmin kantaa ottamatta. Lämpeneekö se summitti sitte ikinä? Jos vaikka juttaa porojen kans kovvaa jälkeä niin eikö tarvi käyttää ummela jäähylä? Ittelä ei ole kokemusta ko 600 rmk:sta ja siinä kuiten sai olla leipäkori tarakalla lunta täynä että pysy lämmöt kurissa.. etes se älytön bensan syönti ei riittäny sitä jähythään :)
     
  2. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?


    Hyvin harvoin ja harvoin ne porotkaan siinä jäljellä kauan on
     
  3. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wejE_37dx_A[/youtube]

    Ei muuta.
    Jatkakaa ;D
     
  4. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No huhhuh... ;D

    Tässähän menee melkein sanattomaksi.. Olet siis käynyt tutustumassa minun kelkkani ulkonäköön.. Eikö vain olekin aika mukavan näköinen värkki.. Puskuri ei ole tappamista tai lahtaamista varten, mutta esimerkiksi keulaa se jämäköittää ihan mukavasti. Tunnettuahan on, että esimerkiksi STssä alkuperäinen alumiinipuskuri on kiinnitetty käytännössä pelkästään keulan muoviin kiinni. Se ei välttämättä ole paras ratkaisu, kun ottaa huomioon vielä senkin, kuinka tuo alumiinipuskuri ottaa herkästi itseensä.

    Mitä tulee minun tietämykseeni näistä kelkoista, niin uskon omaavani jonkunlaisen tietopohjan moottorikelkoista yleensä.. Minä en kuitenkaan tunnustaudu mitenkään fanaattiseksi yhden kelkkamallin kannattajaksi.. Mutta tämäpä onkin sellainen asia, että minä en mitään yletöntä, yleensä toisia kelkkatyyppejä dissaavaa suistutusta jaksa kuunnella/lukea jostain yhdestä kelkkatyypistä, osin jopa merkistä.. ja mikä erityisesti nostaa niskavillat pystyyn on se, kuinka osa porukasta ihan oikeasti kokee oikeudekseen moittia toisten pitämiä tai jopa omistamia kelkkoja jollaintapaa huonommiksi laitteiksi.. Se, että siitä omastaan tykkää ihan simona, ei mielestäni oikeuta toisia halventavaan keskusteluun. Ja sellaista havaitessani minä kyllä pistän hanttiin.

    Eli tinkaan... ;D

    Ja mitä tulee tähän kommenttiin, niin minä pidän tätä aika totuudenmukaisena.. ainakin totuudenmukaisempana, kuin sitä, kuinka Summitin kanssa ei lämpöongelmia ole.. eikä tule. Mutta kai se Summitin jäähdytin on sitä samaa Summittialumeetia, kuin se tuhoutumaton, vääntymätön ja murtumaton runkokin..

    ::)
     
  5. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ookko nää Nalle ihan tosissas??
    Mielestäni 2000 luvun paras keksintö hankikeleille ja järvenselkien ylitykseen suvikelin jälkeen pakkasessa.


    Mr Cool
     
  6. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Noo.. Sanotaanko näin, että en ehkä ihan tosissani, mutta kuten huomasit, niin tämä syötti toimi aika hyvin.. Meni koukkuineen ja siimoineen päivineen, kun lukee, kuinka se vastaanotettiin ;D

    Mutta mitä tulee noiden kelkkojen jäähtymisiin, niin siinämielessä minä olen tosissani, että toiset kelkat tarvitsevat nuo raudat, jotta matkankulkua voitaisiin varmistaa. Nuo "vanhat resut" eivät niitä ikinä tarvinneet.. Eikä tuo minun perunakattilan lailla kuumeneva ST -mallinen kuumavesivaraajakaan ole niitä tarvinnut, vaikka niin kovin herkästi kuumeneva laite kuulemma onkin.

    Eli ne ovat pirun hyvä varuste sellaiseen kelkkaan, joissa niitä tarvitaan. Omiini en noita rautoja ole tähän asti tarvinnut.
     
  7. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No niin missä välissä olen moittinut wt kelkkoja olen vain oikaissut pieniä harhaluuloja näistä mattolaitureista. Viittaus siihen army puskuriin oli vain esimerkki että kuinka myös wt kelkkoja lisävarustellaan. Mutta mielipide on kuin p..se reikä kaikilla on se. ;D
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    On kyllä oikeesti pakko ihmetellä tätä topikkia. Ei uskos että on saman lajin harrastajista kyse.
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tämähä on mielenkiintosta. ;D
    Jos ei noitten kahen kans saa tinkaa aikaseksi niin pittää olla kyllä ite jo vähä sekasi.

    Toinen huuattaa ihan huuattamisen ilosta. Vääntää vaikka rautakangen soveltuvuudesta hammastikuksi kuhan vaan saa tinkaa aikaseksi.
    Uskottavuus vaan alkaa olla jo siinä pisteesä että vois jonku narrin lakin käydä ostamasa ja lähettää joululahjaksi. Makkeita kuvia ku se pääsä 59:llä päästelee.

    Toinen sit taas ylistää itteensä ettei ole mitenkään muka puolueellinen mut silti aina heti seuraavasa lauseesa haukkuu kaikki muut ku 59 ihan paskoiksi. Soopaa tulee suusta ihan vaahtona.

    ;D
     
  10. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tiedä sitten, miten nuo harhaluulot pitäisi ymmärtää? Onko se harhaluulo, että esimerkiksi vuorikelkka ei kestä lumettomia olosuhteita ihan niin hyvin, kuin esimerkiksi noilla isommilla jäähdytyksillä varustetut möröt tai vaikkapa föönit? minun käsitykseni mukaan se ei ole harhaluulo. Se, että kelkka pitää varustella raapparaudoilla, on hyvä esimerkki siitä, että kelkka vain ei siedä lumetonta olosuhdetta. Ja nyt kun kairakeskustelua käydään, niin lumeton olosuhde nyt vain pakkaa olemaan se asia, jossa tuollainen vuoristokelkka ei ole parhaimmillaan.. Ja johtuen muun muassa kelkan jäähdytyksestä, voi matka jopa katketa, kukapa tietää..

    Tuo kelkkojen lisävarustelu on mukava lisä tätä touhua. Toki, olenhan minäkin parantanut STni kulkuhaluja, muun muassa vuotsolaisilla.. Eli tokihan nyt miekin tykkään romppeita pulttailla ;)

    Ja sitten taas niitä perusteluja, että kumpikohan on kumpi? Olen tunnistavinani kummastakin esimerkistä itseni, mutta mieluummin tartun kuitenkin tuohon jälkimmäiseen, kun se on kuitenkin lähempänä sydäntä.. En ole missään vaiheessa väittänyt, että muut kuin 59 on paskoja. Vai olenko??

    ;D
     
  11. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Jos Nalle varasi tuon jälkimmäisen, niin ilmeisesti minulle jää tuo ylempi.

    Eikös uskottavuuden menettämiseen vaadittaisi ihan alkajaisiksi sitä että on väitteineen väärässä? Kuten lienen aikaisemminkin sanonut, minun väitteeni saa osoittaa virheellisiksi, mikäli siihen kykenee.
    Vähimmäisvaatimus väitteeseen vastaamiseen ja argumentointiin on se että ymmärtää lukemansa viestin sanoman, ja keskustelusta päätellen siihen ei ole vielä moni tässäkään ketjussa mounttainien puolesta huutanut kyennyt.

    Pelkkä perustelematon väite on vain turhaa sanahelinää, eikä väitteen oikeellisuus riipu siitä kuinka lujaa sitä huudetaan.

    Siihen asti että Eemelikin sisäistää argumentoinnin perussäännöt, suosittelen pitämään sen narrinlakin omassa päässään.

    Ehkä on paikallaan muistuttaa siitäkin, että hyökkäys itse keskustelijaa kohden, eli siis keskustelun vieminen henkilökohtaisuuksiin, kertoo ainoastaan siitä että hyökkääjän argumentit ovat loppu ja jäljellä on enää tunne siitä että toinen on väärässä.
    Lisäksi lienee tarpeen muistuttaa että kyseessä on kaikkein alkeellisin argumentoinnin virhe.
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eikö wt tarvi lunta liukujen jäähdytykseen ollenkaan? Oon sunamilla ajellu 10kilsaa käytännössä lumetonta tornio järveä pitkin ja lämmöt nousi yhen pykälän normaalia ylemmäs, eli töysin kykenemätön vehe niihin olosuhteisiin. Nyt kun viisaat on todistanu et summiteilla ei voi vetää rekiä eikä ajaa nilkka lumissa niin mitä seuraavaksi?
     
  13. Wainajala

    Wainajala Hardcore

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Miekkii ajelin 800 XP-summitilla puoltoista talvea, raapparaudatki laittelin, vaan eipä niitä ikinä tarvinu. Työkaveri tekkee porohommia sivutoimena pyssykylässä ja vaikuttaa että valtaosa poromiehistä käyttää työkaluna nykysten nimenomaan summittia.

    Tässäpä pari esimerkkikuvvaa toukokuun 2011 ja 2012 puolivälistä, etekki 600 summitti ajossa. Toinen on 600 SDI ja lunta on mountainille aika vähän :) Hyvin pellaa.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Omien kokemusten perusteella summitti on nimenomaan työkalu, ei se hauskanpitolaite ole. Siihen hommaan voiton vie100-0 M8, ja tämä on vain oma mielipide.
     
  14. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Huolimatta näennäisen positiivisesta viestistä Summittia koskien, en muista lukeneeni montaakaan kirjoittamaasi ylistävää kommenttia Summitista... ???
     
  15. Wainajala

    Wainajala Hardcore

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Lukisit tuon viestin loppuun asti ?
     
  16. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No paljonko olette nyky summmiteilla ja muilla nyky mountain kelkoilla ajelleet että voitte ne harhaluulot todeksi perustella?

    E: itsellä nyt kuitenki jonku verran kokemusta niistä esim. Isän 2xsummit 600 e-tec molemmissa +12000 km mittarissa ja oma m8 12000 tässäkin mittarissa
     
  17. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä luin, ja "työkalu" on kohtalaisen leveästi sanottu, eikä muistini mukaan (en millään jaksais kaivaa niitä viestejä) ollut "koko juttu". ???

    E: Tämmönen löyty pikaselauksella
    Tarkennusta?

    Itsehän en ole ajanut metriäkään nykykelkalla, koska olipa kelkka mikä tahansa, se ei tämän ketjun mukaan ole nykykelkka jos se on minun omistuksessani.. Siitäkin on tässä ketjussa saivarreltu.
     
  18. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Minkälaisella jäähdyttimellä uskaltaa kairaan nyt? Voi hesus ;D Tämää alkaa olemaan kyllä surkuhupaisaa. Vuodesta toiseen isot miehet jauhaa samaa shaibaa. Luulis ettei se keltään ole pois jos toinen syöttää 59:llä kairassa ja toinen summasella, mutta niin se vain herättää tunteita. Jatkakaa! :D
     
  19. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Juuei, hyvinhän tuola kairoissa ja lepikoissa on pärjätty pätkillä, viisysillä, kakspökällä jne. Mutta tämä ketju on kumma paikka, vaikka pohjanmaalla ajais keskellä suurinta peltoaukeaa, niin tämän ketjun mukaan tulee joku tunturi vastaan. Aina ja kaikkialla.
     
  20. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?




    No rajataan paljonko olet ajanut xp summmiteilla ja esim -10 vuosimallista tuoreempia mountain kelkkoja?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua