600 Indy (SP) 2013 -->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Teromarkus, 22/4/12.

  1. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Tais maahantuoja höpissä ettei "joutunu" jokaseen intyyn nuita vaihtaan takuuseen...
     
  2. Fiupe

    Fiupe Member

    Joo, juurikin tilasin jälleen uuden akselin tuonne etupukin alapäähän. Eihän tuo voi kestää kö. uutena on jo väliä riittävästi. Pitäis varmaan sorvauttaa ja jokku messinkiholkit suunnitella sinne? Ei sen puoleen, yllättävän halpa tuo orkkis..

    Onko porukalla tietoa meneekö pro-ärrän/ Swithbäkin "jäähdytetty" levy heittämällä paikoilleen?
    Tuo vakijarru ei kyllä aivan valtavia riemunkiljahduksia suo...
     
  3. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Mulla Pro rmk levy ja se meni heittämällä. Kummasti parani jarrut
     
  4. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Minulla on 14vm indy missä on wpt. Joko takapukin alapään linkun teet uuden tai sitten alkuperäiseen linkkuu poraa uuden reijän. Tuon saman muutoksen joutuu tekemään jos laitat totaltekin iskarit. Rajotin remmiä joutuu pidentämään tai tekee uuden remmin. Etupukin alapään rasvanipan kierre kaulusta viilasin matalammaksi että takapukin lisäsäiliö ei ota nippaan kiinni. Ei tarvitse isoja muutoksia tehdä
     
  5. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Juu itellä oli walkkerit. Mutta ku laittoi wpt on sen jälkeen saanu hymyssä suin ajaa. Ei tarvitse pelätä ylläri ojan ylityksiä ja tohtii huolletta laskea kunnon vasta pattiin
     
  6. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Juu sillä totaltekin kaavalla ku tekee uudet reijät niin hyvä tulee
     
  7. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Suuri maa suuret toleranssit =D Etupukin ala-akseli, näemmä millin klappi alunperin uutenakin.
     

    Lisätyt liitteet:

  8. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Tuo on heikkolenkki näissä..pitäs olla keskusvoitelu järjestelmä,joka rukkis vartin välein vasukkaa tuonne.
    Minä sorvuutin messinki helat tälle kauelle tuonne..
    7500 ajettu, mut mulla ei nuin pahat vielä ollu.
     
  9. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    6700km mittarissa mulla, itse ajanut 20metriä.

    Joo sorvari sai hommia minunki tapauksessa, ei nappaa valmiiksi väljää uutta orkkisakselia laittaa.

    Muuallakin väljät tolaranssit näemmä joku 17,5mm halkaisijalla oleva kytkennän holkki tuli vaihettua 18milliseen ja vieläki jäi riittävä välys..
     
  10. jurmala800

    jurmala800 Member

    Uusvanha harrastaja palaa lajin pariin...

    Indyyn mollattujen orkkis-suksien tilalle hommasin gripperit ja aloin ihmetellä pitääkö suksen kiinnityspulttia holkittaa kummaltakin puolelta niin, että tuo kohtuu kapea suksenkumi osuu keskelle?

    Monessa asennuksessa varsinkin gripperissä näkyy vain ulkoreunassa holkki. Eli niinku tuossa kuvassa? Onko tuossa asennuksessa joku ainoa oikea tapa olemassa?
     

    Lisätyt liitteet:

  11. rehto

    rehto Well-Known Member

    Tuo ”holkki” on kiinteästi olkavarressa kiinni ja just nuin se suksi on suunniteltu siihen asennettavan. Voihan siihen leveämmän suksenkumin vaihtaa. Jos haluaa muuttaa raideleveyttä niin sitten tuo holkki täytyy ensin leikata irti.
     
  12. jurmala800

    jurmala800 Member

    Joo, otin suksen irti ja itsekin hoksasin tuon. Tuola aiemmin ketjussa taisi olla keskustelua juurikin tuosta raideleveyden muuttamisesta. Iskempä Gripperin juurikin noin kiinni ja eiku kokeilemaan! Näkyypä se "vakiokumi" sielä monella muullakin olevan ja pysyvän!
     
  13. Froidir

    Froidir RE 850

    Mitä mieltä olette, uskaltaako Polleen laittaa Arctic Catin täyssynteettistä 2-tahtia? Jäänyt ylimääräiseksi yksi pönikkä.
     
  14. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Tietääkö kukaan mikä kierre on indyn telaston maton kiristys pultissa?
    Meni edellisellä reissulla pultti poikki. Kelkka ei ole mulla kotona ,menen viikon päästä taas kelkkaileen vois viikolla ostaa uuden pultin. Ja pultin pituus on kans hyvä tietää
     
  15. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Ajaa jotkut pollella brb öljyllä kai tuolla catin öljyllä ajaa
     
  16. jurmala800

    jurmala800 Member

    Kohti uusia pettymyksiä. Tuo kuuluisa kaasun mikrokytkin on ilmeisesti tiensä päässä. Kaivelin nuota vanhoja keskusteluja ja ilmeisesti niin yksinkertainen, että piuhat poikki sieltä pussista liittimen juuresta ja 6,8 kohm. vastus tinaten väliin? Vastuksen jännitteelle ei oikeen mitään löytyny, mutta tarviiko sen käytännössä paljo 15 V isompi olla?
     
  17. veeqs

    veeqs Well-Known Member

    Omaan laitoin ekan vastuksen missä oli 6.8 kohm. Ja homma toimi, tosin lisäsin hätänarun ihan varuilta :)
    Yrittänyt lähteä omille teille rispaantuneen kaasuvaijerin takia :eek:

    Edit, itselle laitoin 4,7 kOhm vastuksen
     
    Viimeksi muokattu: 19/12/19
  18. j.s.a

    j.s.a Well-Known Member

    Mitä muilla on ollu öljyn kulutus? Itte laskeskelin että seos ei olisi kun vähän yli 1% pitääkö olla huolissaan?
     
  19. veeqs

    veeqs Well-Known Member

    Jos ajetaan tasakaasulla reitillä alle kuuttakymppiä, niin mahdollista. Onko öljysäiliön korkissa vielä kuula sisällä tai porattu reikää korkkiin?
    Omassa pollessa on 1mm reikä porattu öljysäiliön korkkiin, tämä ehkäisee ilmalukon tulemisen säiliöön. Internetin mukaan korvausilman puuttuminen on aiheuttanu konerikkoja.
    Tarkemmin ei ole tullut laskettua öljyn menekkiä, riittäny että sitä menee mukavasti :)

    Öljypumpun säädöt kohdallaan?
     
  20. j.s.a

    j.s.a Well-Known Member

    Öljypumppu on hiukan rikkaammalla kun vakiona. öljy säiliössä on lisätty ilma letku takaiskuventtiilillä. Mutta vois varalta korkkiin reijän porata. (kulutus oli 45l 100km) umpis rallissa mutta öljyn kulutus 1%ja1.5% väliltä. Mulla on tuo 2013 600 rmk sama Konehan nuissa on.
     

Suosittele tätä sivua