ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Kyllä mulla ainaki nuo ultimate sx:t on toiminu aivan hyvin ::)
     
  2. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Kyllä pitää myöntää, että ei mulla nekään pelannu iha joka säällä. Semmonen hämärä alko olla, ihan harmaa keli ja lunta tuli. Ei muute erottanu patteja.. Mutta tuskin ois erottanu millään muullakaan linssillä. Sitten kun pimenty vähäsen, niin alako näkymään. Parhaat lasit enivei mitä oon koskaan käyttänyt. Kuitenkin vielä jää Serengetin drivers linssille, semmosella tuli viime kaudella jonkun verran ajettua tuon tour-x:n kanssa visiiri kiinni. Toimi joka säällä, paitsi ihan pimeällä tietenkään. Huuruunhan se vaan välillä vetäs, mutta muuten oli tosi hyvä. Eilenkin autolla ajoin pari sataa km räntäsateessa ja muutenkin surkeassa kelissä, niin kun nykäs serengetit nokalle, niin eipä haitannu huono keli yhtään :)
     
  3. sabbe

    sabbe Guest

    Itellä on tollaset scottin fmx lasit muuten hyvät mutta kun pimiä alkaa tullee nii tuntuu ettei näe enään mittää...ne on tummilla linsseillä :(
     
  4. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Mitä olen ajanut kirkkailla, sinisillä ja puna/oransseilla scottin turboflow linsseillä niin mikään ei toimi siinä iltahämärän alkaessa lumisateessa. Jos yksillä laseilla meinaa pärjätä niin nuo puna/oranssit on ollut ihan ehdottomat yleislasit. Niille pahin aika on se punertava ilta-aurinko, sinisillä pahin aika on siitä tunti-pari eteenpäin, se "sininenhetki, kirkkailla pahin aika on kirkas ilma.
     
  5. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Keltaiset päivällä ja kirkkaat pimeässä.
     
  6. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Mulla on erikoiset keltaiset TurboFlow linssit. Ei muuten niin erikoiset, mutta kun laittaa sammakonkutua sinne linssien väliin niin on kiva katsella nuijapäitä omassa matka-akvaariossa. Ne kun vuotaa vettä sinne linssien väliin.. Suurin haitta näkemiselle syntyy, kun vedenpinta on puolessa välissä, eli silmien korkeudella. Tarttis tehrä jotain.
     
  7. omkoy

    omkoy Member

    Sinisillä Scoteilla mennään
     
  8. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Ei ne toimi sukelluslaseina.. ::) ;D
     
  9. jussir

    jussir Guest

    mulla on scottit sinisillä linsseillä ja hyvät on ;)
     
  10. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Kuin ne siniset toimii pimeessä? Keltaisilla on kuin ajais kynttilän valossa. Päivänvalossa en keltiäisiä vaihtais pois, näkee myräkässäkin hyvin.
     
  11. Makezi

    Makezi Well-Known Member

    Ite tykkään ainaki että pellaa erittäin hyvin :)
     
  12. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Itse en ainakaan tahdo nähdä mitään sinisellä linssillä kun ajaa poispäin auringosta (pilvinen hämärämpi ilma) On patit yhtä puuroa.
     
  13. Patte

    Patte Well-Known Member

    Samaan tulokseen oon itekki tullu, varsinkin koskemattomassa puuterissa maasto muuttuu yllättäen tasaseksi vaikka eesä on sellasia1-2m heittoja ;D Täytyy varmaan siirtyä keltasiin laseihin.
     
  14. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Miten on? Näkeekö punaisella linssillä mihinkään, 2 talvee olen keltaisilla ajanut, eikä moitittavaa löydy, mutta nyt on tullut mieleen nuo punaiset.
     
  15. Pollari

    Pollari Guest

    Punasesta en tiedä, mutta oranssi on linssivärien Crossover :)
     
  16. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mää ajoin kuluneen talven punasella ja ainakin oli paremipi ku sininen jolla meni edellinen
     
  17. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Tuo kertoikin sitten tosi paljon ???
     
  18. Pollari

    Pollari Guest

    Noh, sillä näkee lähes joka olosuhteessa ainakin tyydyttävästi. Miten sen nyt paremmin kuvailee?
     
  19. JH79

    JH79 Well-Known Member

    Taitaa nuo kelta/oranssi/punaiset sekoittua porukalla täällä. Itellä on tuo Amplifier rose, punainen. Toimii hyvin, verrattuna sinisiin ja kirkkaisiin. Seuraavat on varmaan nuo keltaiset, noilla punaisilla kun ei näe pimeässä, vasten ilta-aurinkoa eikä kunnon pyryssä yhtään mitään. Ja Scottilla ei ole ainakaan Turboflowta eikä Voltagea oranssina.
     
  20. Pollari

    Pollari Guest

    Entäs nämä uudet Ultimate SX:t?
     

Suosittele tätä sivua