ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

1. jokikettu

jokikettu peltipailakka

Löytyykö mistään ckx laseihin sinisiä linssejä?

Äkkiseltään en löytänyt kun kirkkaita ja keltasia ja vakio keltasilla en nää yhtään pilvisellä kelillä.

2. jünther

jünther Well-Known Member

Noita scottin prospecteja tunnutaan kovasti kehuttavan. Voisin sellaset kokeeksi ostaa.

Monenlaista eri väriä olen vuosien aikana koittanut, sekä crossi, enduro ja kelkkahommissa. Kirkkaan linssin lisäksi keltainen on ainut mikä itseä miellyttää.

Mitäs väriä porukka on noissa prospecteissa käyttänyt, jos tuota light sensitive linssiä meinaa, tuota keltaista kun ei taida valikoimassa olla.

3. Jani Sipola

Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

Sillä linssin värillä ei nykypäivänä ole enää oikiastaan merkitystä, kun linseissä käytetään hyvin paljon kehittyneempiä suodatuksia. Ite kun olen näitä nykylinssejä vertaillu nuihin vanhanliiton perus keltaisiin, niin olen todennu että keltainen on hyvä potunnostossa muualla ei. Sama koskee muitakin värejä. Nykyään valon eri sävyjä suodatetaan aivan eri tavalla kuin värejä käyttämällä. Scotilla oli aiemmin sellainen linssi kuin Illuminator. Se oli esimerkiksi pilvisellä säällä aivan yliveto. Ainoa linssi, jolla sai jotain tolkkua vaikka Riksun Whiteout-kelissä. Harmi kun ne ei enää tee sitä.

Ota Prospectiin kahta eri lightsensitiveä ja kirkkaat. Niillä pärjäät pitkälle. Tai sitten ota se vaalein 1-3 Light sensitive, kirkas ja keveäkeleille se Amplifier.

Suosittele tätä sivua