Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Svelo, 17/11/11.

  1. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    "Napsahtaako" sulla se rässin suu painettaessa siihen nippaan?
    Voi olla se rässinpää kulunu/ viottunu että liekö vaihon tarpeessa se pää
    Niitä on kait muuan eri koko myös
     
  2. YT

    YT Well-Known Member

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Se prässin pää on kuluva osa. Vaikka onkin aina hyvässä rasvassa ;D
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Ja oikeen hyvän nipan pää on säädettävä, toimii.
     
  4. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Ei se ainakaa kovin tiukkaan siihen istu. Eli heiluu vähä jokasuuntaan siinä, oon koittanu kovasti painattaa sitä nippaa vasten. Pitäskö sen prässin suun pysyä siinä nipassa kiinni ilman että toisella kädellä kokoajan pitää paikoillaa? ;D Voi olla että tuo on sit jollekki isommalle nipalle sopiva jos niit on erikokosia.
    Säädettävä nippa? Vai siis se prässin suu säädettävä?
     
  5. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Eiköhän purilaisukko tarkoittanut notta se prässin liitososa on säädettävällä kiristystiukkuudella. Itse nipan koko on melkolailla standardisoitu, mutta tyyppejä on erillaisia. Yleensä näissä on kuitenkin käytössä kaikissa se yksi ja sama mikä on yleinen kaikkialla mihin se mahtuu.
     
  6. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Joo siis prassin suu on saadettava.
     
  7. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Kyllä tuolla testillä saadaan melkosen hyvin painekestävyys testattua. Tullu itekki nuijittua noita rasvoja. Muita hyviä kotikeinoja testata rasvoja ni kuumentamine, miten palautuu muotoonsa kuumennuksen jälkee ja onko mitää voiteluominaisuuksia jäljellä. Sit vesiasiaa tiputtamine myös yks aika hyvä, näkkyy liukeneeko veteen
     
  8. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Paineenkesto tai muodot kuumana/jäähtyneenä ei kerro minkään vertaa, voiteleeko ko. aine siellä missä sen pitääkin. Voiteluaineella on paljon vaatimuksia ja tehtäviä, niitä ei kotikonstein selvitetä edes suuntaa-antavasti. Kattavia testilabroja ei ole koko Suomessa yhtään, koko Euroopassakin vain muutama.

    Ja, kokemus on osoittanut, että ei riitä että testaa rasvansa kerran, joka ikinen toimituserä on testattava erikseen, niissä on käsittämättömän suuria laatuvaihteluita. Osa saman valmistajan saman tyyppistä rasvaa on hyvää tavaraa, sitten väliin tulee erä tai useampia jotka on käyttökelvottomia.
     
  9. juhohannu

    juhohannu CF1K 162" -09

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Mikäs mulla nyt meni ohi, ensin Catiska sanoo että koko Euroopassa on pari labraa missä voi testata onko rasva toimivaa eikä kotikonstein kannata edes yrittää, ja heti seuraavaksi ite pitäis testata jokainen toimituserä erikseen notta tietää voiko sitä rasvaa käyttää? ???
     
  10. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Meinaa tääkin asia mennä järjettömään tinkaamiseen näköjään,minun mielestä tässä nyt jotkin tekee kärpäsestä härkäsen jos koti konstein testaillaan rasvoja kotona.
    Itse olen louhoskoneiden kanssa tekemisissä päivittäin ja meillä on paljon ongelmia näiden rasvojen kanssa,eri vaseliini merkkejä on kokeiltu varmaan kymmenkunta ja niistä on kaksi ollut semmoisia mitkä on meillä käytössä päivittäin.
    Tässä muutampi viikko aikaa kävi eräs edustaja kehumassa omaa merkkiänsä(jätän kertomatta) maasta taivaasta ja esitteli kaikkia testiä mitä kyseisellä vaseliinillä on tehty jne......
    Edustaja kyllä osasi asiansa ja oli asiallinen mutta kun ei nuita rasvoja voi pelkän laboratorio olosuhteiden perusteella pistää paremmuusjärjestykseen,kenttätestissä niillä oli myös ollut kyseinen vaseliini jossain himmelissä käytössä keskieuroopassa joka ei tosiaankaan vastaan pohjoisen olosuhteita talvella.
    Tätä kyseistä rasvaa meillä on ollut testikäytössä aikaisemmin jota tämä edustaja kovasti ihmettelikin ja tivasi sitä mitä kautta olemme sitä saaneet.
    Jopas herra edustaja meni hiljaiseksi kun kerroin mitä tämä muka huippulaatuinen vaseliini aiheutti meidän louhoskeneille,tämän jälkeen jutut kääntyi sää tiedusteluiksi ;D ;D
     
  11. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Jaa, missä käskin kotona niitä testaamaan. Kait se tuli selväksi, että en oikein usko kotitesteihin. Ostaa ne rasvansa sellaiselta toimittajalta joka tekee tuon puolestasi. Ja niitä toimittajia ei ole kuin muutama.

    Kelkan tai mettäkoneen tappirasvat voipi ostaa minusta nähden mistä haluaa, mutta kelkan alustarasvauksiin kuuluu mm. vetoakselin laakerin rasvaus. Senkin rasvauksen saa minusta nähden kukin hoitaa millä haluaa, kunhan heitin omat kommenttini tuohon rasvan testaukseen. En ole työni puolesta noiden kanssa tekemisissä, joten taloudellisia kytköksiä minulla ei ole sen suhteen suuntaan tai toiseen.
     
  12. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Ei haittaa vaikka sen kertoiski!
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Alustan rasvaus ja käytettävä rasva

    Max 2 kertaa kaudessa oon rasvannu ja ei ole ollu ongelmia
     

Suosittele tätä sivua