Apex 2011->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Slow, 10/1/11.

  1. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Nyt -13 mallin xtx Apexilla ajettu ensimmäinen reissu reipas 150km. Alustassa vakiokepit Raviteckin säädöillä ja suksissa Float Evolit Ravitecin säädöillä ja toimi erittäin hyvin. Matto 44 harjalla tuohon reittiajoon passeli. Kytkin ja vari hiukan muutettu vakiosta osittain hanskin (myös omaa suunnittelua ja mietiskelyä)ohjeita noudattaen ja toimii, ehkä kakkosen jousta voi löysentää jos jäällä hakee max huippua. Penkkiin muutettu vähän kovempaa foamia niin ajoasentokin Ok. Suksina Gripperit ja tuntu kääntyvän. Sunnuntaina osittain Tahkolla kyllä liian isoa pattia Apexille kun siitä ei päästä mihinkään painava on kelkka. Löyty välillä kohuu reittiäkin ja silloin tuntu ihan ok vehkeeltä. Kevyt on ajaa kun on tuo tehostin.
    Kokonaisuus mulle ihan ok kelkka noilla pikku muutoksilla ja kohtuu reitillä riittää vauhti. Moottori todella mukava!!
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kaiholla muistelen Apexejani, tuo 44matto olisi pitänyt kyllä vaihdattaa itselläkin...
     
  3. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.

    Sellaisen itsekkin olisin halunnut...Välirahat vaan olivat ihan järkyttäviä.
    Piti tyytyä Viperiin ;)
     
  4. warrejori

    warrejori Apex. -13

    Toinen talvi menossa xtx:llä, paras kelkka tähän mennessä muut paitsi Polaris jo kokeiltu. Kytkimen säätelin nykimättömäksi, sukset bladet,öhling iskarit vakio säädöillä,penkin ja sarvien korotus, 44 matto, xenon valot, korkea tuulilasi niin voi ajaa järvelläkin,isommat telaston pyörät ym. Toivottavasti eivä lopeta valmistamista.
     
  5. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    isommat pyörät myös mulla alustasta sekä yksi ylimääräinen pari tuli laitettua.
    4000 on lähtökiekat ja lähtee pehmeästi, 10500 näytti kiertävän maximia.
     
  6. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Hienot laitteet teillä;)
     
  7. warrejori

    warrejori Apex. -13

    Tuosta apexsin ja muidenkin aikaisempien kelkkojen kytkimistä, kaikkissa liikaa välystä lautasen ja hihnan välissä, sorvissa kiinteän lautasen alta akselilta apexsissa otettiin pois 1,4 mm tuo jo muuttaa lähdöt pehmeämmäksi ja sitten Hanskin mainitsemat jousi ja isommat rullat niin hyvä tuli. 1,4mm on uudella hihnalla jo ehkä siinä rajoilla että onko jo liikaakin, kaverin kytkimeen tehtiin samaan aikaan sorvaus eikä kuulemma tartte muita muutoksia. Warriorista kärsi ottaa vähään enemmän kun oli enemmän välystä.
     
  8. jp10

    jp10 Well-Known Member

    3500 kytkentä kierrokset.vois kokeilla niitä isompia rullia.vai onkohan tuo jousi sitten liian löysä .kovalla pinnalla kelaa kyllä.paljonko ajettu teidän apexeilla ?mulla nyt 5100km eikä ole mitään hajonnu.onko se 44mm matto minkä hintainen ja onko oltu tyytyväisiä.parempi pito siinä varmaan on.mutta miten vaikuttaa kulkuun
     
  9. fleec

    fleec Well-Known Member

    Apex on hieno kampe itse ajoin reilu 16tkm Apex SE mallilla ja pari viimeistä talvea mulla oli pps 3300 alusta ja etukeppeinä säädetyt Totaltekit ja kaiken näköistä omaan makuun pientä virittelyä niin ei paremmasta väliä. Tosi huoleton kampe ja kevyt ajettava, tais mennä 2 remmillä ko. kilometrit vaihdoin muistaakseni 9tkm kohdalla ja jätin vararemmiksi.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  10. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Nyt piti piruuksissaan kokeilla tuota Apexia ja mitä sille vois tehdä.
    No nuilla arvuuttamillani jousilla ja rullilla( tosin kokeilin 17,5) tuo tosiaan lähtee kunnolla ja kulkeekin, painot nuitten vakiomoukarien tilalle 95,4g suunnilleen, tietty vaihdoin keposempiin, 8FA toimii mukavasti, lähtö hieman terävä mutta sitten mennään eikä meinata.
    Sais kiertää jonkun verran enemmän ihan raskaimmilla keleillä mutta saihan tuolla hupia jo tuohon
    Varissa valkea ja vakiohelix. DSC_3403.JPG
     
  11. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ekaa kertaa elämässäni nyt ajossa apexi, taitaa olla joku -14 mallin xtx ilmeisesti.

    Plussat ja miinukset:

    +Suksiksi laitoin suoraan C&A xtx:t ja toimii siinäkin kuin junan vessa
    +Äänet on makiat näin moottoripyörämiehen mielestä
    +Jarru, ihana mahtava vanhan ajan Yamahan jarru. Ei ollut aika kullannut muistoja vaan on edelleenkin kelkkahistorian paras ehdottomasti
    +Moottorin herkkyys alakierroksilla ja yleensäkkin kaasuun vastaavuus
    +Ohjaustehostin, Sidewinderiin kesällä rakennettava tehostin myös, tätä olen kyllä suunnitellut pidempään ja nyt se vaan varmistui

    Miinukset:

    -Onhan se vaan aika ajanut tämän ohi ja aika raikkaasti, sarvet polvissa ja polvet koukussa istutaan
    -Alusta se vanha(?) Hakajousi malli ja ihan hirveä ajettava, pomppii, hyppii ja tekee kaikkea mahdollista
    -Nykymittapuulla huipputehoa tartteis lisää reilusti
    -Kytkimen nykäsevä liikkeellelähtö josta täälläkin puhuttu ja paljon

    Tjaa, yllättävän vähän miinuksia loppujenlopuksi. Tälläinen paremmalla alustalla, PPS:llä, reilusti ahdettuna ja karkeella matolla niin olisi sopiva aurinkoisen kevätpäivän hauskuutuslaite mutta normikäyttöön löytyy järkevämpiäkin ratkaisuja.
     
  12. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Onkos tuohon monoalustaan xtx -16->jossa on tuo Foxin ilmakeppi mitään vaihtoehtoja?
    Mutta tuollakin kuulostaa pärjäävän, hieman paluuta lisää ja kenties pintaherkkyyttä hitaaseen niin mojova peli, kurveihin retillä pystyy menemään kyllä kivan reippaasti eikä etupää yllätä.
    Äänet ehkä hieman liian kuuluvat ainakin taajaman lähellä kurvailuun, korviin kaipasin tulppia hitaassa ajossa.
     
  13. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    -Sukset pitää vaihtaa
    -Tankoon ja penkkiin korotusta
    -Ajamani laite meni kyllä nätisti kohtalaisessa patissa, todella ihmettelin. Tuntu että tolla vois ajaa yhtä kyytiä auringon laskuun. No DooDoollakin varmaan iskarit kunnossa...
    -Teho riittää mulle
    -En muista kytkimessä mitään erikoista mut Hanskilla lääkkeet jos ei miellytä.

    Kyllä tuosta saa pienellä soivan pelin meitsin käyttöön.

    Jaa että mixen osta? No hitto ku ei tuo oma mene kaupaksi:(
     
  14. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Lainakelkka, kun oma yllättäen hieman rikki, niin ei mitää tietoa iskareista eikä minkäänlaista tarvetta alkaa hieromaan muutenkaan kunhan pääsee makkaranpaistoon viikonloppuna.
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    XTX Apexi öhlinseillä ja voi kyllä kehua ihan huoletta telaston toimintaa.
    Sukset oli mulla vakiot yli 15tkm kokeilin PP,SLT,Slydog kaksi mallia, Gripperit ja aina palasin alkup. totaltek racingeillä eli suksi sama kuin warrior, ne uudemmat on kyllä kauheat
     
  16. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Mulla Ravitecin simmeille vakioiskarit alustasta ja suksissa Fox Evolit nekin Ravitecin simmaamat ja jousitus toimii minulle todella hyvin. Suksina Gripperit.
    Voimalinjaan muokattu Hanskin/omien tuntoja mukaan ja alkaa sekin olemaan suunnilleen kohillaan. Apex on -13 mallinen xtx ja 44 matolla ja pikkasen isommilla telapyörillä sekä penkkiä hiukan korotettu/jäykistetty foamia.
    Aika tyytyväinen olen kelkkaan, nyt ajettu 7300km eikä ainakaan vielä mitään murheita.
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Jos joku haluaa testailla toisilla iskareilla eri sepän tekemiä säätöjä ilman keskeytyksiä ajossa että iskarit ois huollossa viikon jos haluaa lähettää kauemmas, mulla ois XTX Nytron iskarit alustaan enemmän kuin halvalla, alustahan on sama nytrossa mutta iskarit on eri väriset (alumiinin väriset) mitä mulla oli aikoinaan apexeissa, @paikkari tietänee onko ne silti samat?
     
  18. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Onko kellään monenko watin tehoinen tuo Apexin tehostaja on?
     
  19. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Ne mustat oli niitä heikkoja josta putket halkes kierteen jälkeen ku liika ohueksi koneistettu. Ihan sekoituskelpoisia keskenään.
     
  20. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Noh ootellaan että joku poksauttaa orkkisen ja myydään tarvitsevalle :D
     
    paikkari tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua