BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/3/10.

  1. lynx 2006

    lynx 2006 2012 boondokker e-tec 800 r

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Mulla kyllä kummallista kolinaa koneesta kuulu :eek: Huollossa meinasivat että ei varmaan mikään iso vika ole ??? No ens viikolla sen sitten kuuluu mikä oli koneessa vikana. Toivotaan että saan sen kuntoon kun muuten jää Kilpparin reissut ym kivat kevät ajelut ajamatta tältä keväältä :mad:
     
  2. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Morjesta!

    Miten tulisi alustaa säätää, kun on seuraavanlainen ongelma ummessa ajettaessa: Kun syöttää kunnolla kaasulla, niin menee hienosti, mutta kun löysää kaasun niin keula tavallaan voplaa sivulta sivulle tosi levottomasti? Olen säätänyt alustan reitille, niin voisiko tuo etupään levottomuusongelma johtua etupukin kiristyksestä? Kelkka keulii hiukan helpommin nyt kuin vakiosäädöillä. Oli vain pakko kiristää etupukkia, kun kovalla löi läpi ja toisekseen keulalla on PP:t suksina, niin kevennys ei haittaa. Eli siis miten säätää kelkan alustaa ummelle paremmaksi, jotta keula rauhoittuisi?

    - Ile -
     
  3. PakkanE_

    PakkanE_ lynx BD 3900 -13

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    kokkeile löysyttää vähän etupukkia. itse kans sääjin etujännitettä etupukista noin 2cm tiukemmalle ja takaa joku 1.5cm. ei kyllä itellä vaikuttaku ummella kulkuun? olekkos klikkeriä väännelly? mulla on ne keskiasennossa joka iskarissa ja on hyvin toiminu.. ettei tuo voplaus sitte johtuis nuista suksista. jos ne hakkee helposti suuntaa sillon ko ei kevennä yhtään.. itellä vakio sukset ni ne vaan ui sielä jossaki syvällä ;D
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    :eek: :eek: :eek: Varmaan tuli tosi magea ajella noilla säädöillä ;D
     
  5. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    oisin ehkä erimieltä tuosta etupukin esijännityksen vaikutuksesta ummenkulkuihin ???
     
  6. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Komppaan Jäpälää täysin.. Jos sitä pitää saada tiukemmaksi niin kannattaa ennemmin simmittää se mieleiseksi..
     
  7. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Ensi kaudeksi sitten simmitellään, tai vaihdetaan kelkka:) Ei nyt enää näille lumille viiti alkaa simmittämään. Sinällään jännä olis kokeilla eri suksiakin, kun ei tosiaan tiedä yhtään voiko olla niistä kiinni? Etuiskareista olen napsun kirinyt sisäänvaimennusta, muuten vakioasetukset. Miten noin yleensä ottaen eroaa ummen alusta-asetukset kovanalustan asetuksista, ottakaa ihmeessä kantaa? Olen käsittänyt että löysempi alusta olis parempi ummella?

    - Ile -
     
  8. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Ei taida tosiaan alusta pikkupatissa joustaa..... En tiedä mistä vuosimallista puhutaan mutta tuo ensimmäinen vuosikerta oli kyllä melkoinen kivireki vakiona. Nyt alkaa itsellä olemaan iskussa telaston osalta ja melkoisesti on pehmennetty alustaa.
     
  9. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Pehmeämpi on herkempi liikkeissään tietenkin, pehmeällä se toimii siis herkemmin ja pysyy helpommin pinnalla kun ei kairaa koko ajan lumen "läpi". Vaiha suksia, nuo pp:t ei toimi ko powderissa nimensä mukasesti. Tai toimii ne kovallaki jos ei oo kovia uria. On testattu höylätyillä, laikatuilla, puukotetuilla, loppuun ajetuilla, raudat pitkänä, lyhyenä, reisinkinä, upotettuna ja eri asennoissa, käy ne johonki työkelkkaan jolla ei ajeta ko 50 maksimissaan. ;) Makuasioita, toiset tykkää ko vehkeet vähän ravistelee, toiset tykkää vain ajella, sano musti ko muniansa nuoli.

    [​IMG]
     
  10. Ilves-kissa

    Ilves-kissa Lynx X-trim Commander 800 E-tec -14

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Juu olen täysin samaa mieltä noista PP:stä. Itellä tosin RE -09 ja ikinä en ole ajanut järkyttävimmillä suksilla. Ne toimii vain paksussa pehmeässä lumessa, muualla hakee ja on jopa vaaralliset ja hemmetin epämiellyttävät. Ite sain vakiot toimimaan hyvin Korsumäen enduro-säädöillä sekä jousiin että iskareihin.
     
  11. PakkanE_

    PakkanE_ lynx BD 3900 -13

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    hyvin kulkee reitillä ja ummessa. miksi ei olis?

    e pohjaa enää etupukki yhtä helposti ees näillä sodankylän paskareiteillä. ite en ole o´hoksinu ainakaan että ummenajo ominaisuuet olis muka kaonnu tuon säätämisen jälkeen. samallallailla porskuttaa hangessa. on kyllä tarkotus ens kauelle se 46 iskari laittaa etupukkiin ni tarvi tuommosilla poppakonsteilla yrittää sääjellä.
     
  12. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Ainaskin itse olen huomannut ,että minimi esijännityksillä mennee tuolla pehmeällä paremmin ,eli jos esim. etupukissa on kovastikkin esaria niin kairaa vaan hangen läpi eikä yritäkkään nousta pinnalle ;D Ja itsellähän on tuossa se 46 iskari etupukissa ja kestää läkyttää tosissaan reitillä vaikka telaston esijännitykset on minimissään ;D
     
  13. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Ei nuo minusta nuo PP:t niin susipaskat ole ainakaan tässä kelkassa tai 700 endurossa mikä oli aiemmin? Toimivat pääsääntöisesti hyvin, kun säätää alusta ottavammille suksille sopivaksi. Ja kääntyy sinne minne pitää. Jotenkin haluaisin uskoa, että alustan säädöillä saa myös ummessa toimimaan paremmin, mutta jos ei onnistu, niin kokeillaan muita suksia sitten:) Mihin hintaan olette saaneet ostettua tuota 46:sta etupukin iskaria?

    - Ile -
     
  14. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Itse vaihdoin pp:t pois ja laitoin orggis sukset tilalle ;D Kyllähän pp:t ovat ehdottomat kun on puuterilunta ,mutta taas kovalla jäljellä tuntuivat jopa liian raskailta ajaa vielä kun se oma satula lisää suksipainetta. Ehkä toki on vaikutusta myös tuolla droppikorvakolla joka lisää jonnin verran suksipainetta.
     
  15. PakkanE_

    PakkanE_ lynx BD 3900 -13

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)


    sillakai mie neuvoinki että laske etujännitettä etupukista jos umpisella käyttäytyy huonosti. ite olen kyllä niitä kiriny ja en kyllä hoksannu että mitenkään kauhiasti olis vaikuttanu. pakko oli vaan nostaa etupukista jäykkyyttä ko pohjailee aika helposti isossa patissa jos vähänkään vauhtia enempi. samalla sitten jäykensin takaakin ettei siitä tule semmonen keinulauta. 120kg ko pomppii kelkan päällä ni se on raakaa peliä PPS:ällekki ;D kuten jo snaoin että 46 iskari tulossa ja sitten saa laskea etujännitettä. ni saatta nukkua yönne rauhassa ;D
     
  16. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Saa sen 36mm iskarinki simmattua tiukemmaksi ettei turhaa pohjaile. 46 saa lisää käyttöaluetta ja pitemmän huoltovälin, toki se klikkeriki siinä on mukavuuslisä.
     
  17. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Ite olen kyllä huomannut ettei se esijännityksen kiriminen hirveästi vaikuta pohjaamisiin isossa patissa. Takaisinpäin ampuu kyllä kovemmin kun paluuvaimennus ei riitä lisääntyneelle jousivoimalle. Pintakovuus ja epämukavuus kyllä lisääntyy merkittävästi. Alustan pitääkin pohjata isoimmissa tälleissä, muuten on liian kova. PPS on siitä mukava ettei se ammu kelkkaa ja kuskia yllättäviin suuntiin pohjatessakaan vaan meno jatkuu entiseen suuntaan. minullakin painoa on reilu 100 kg ajokamppeissa ja koko ajan olen pehmentänyt alustaa (46mm klikkerit telastossa).
     
  18. Methanolic

    Methanolic Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Katelkaapa pikkusen ketjujen kuntoa.. Pikkusen reilut 2tkm ja riks raks poks.. ;D
     
  19. 123456789

    123456789 Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    Tainnu ketjujen toimittaja/tekijä vaihtua kun jonkin verran kuulostanu olevan ketjuista murhetta aikaisempiin vuosiin verrattuna ...
     
  20. Loppis

    Loppis Well-Known Member

    Vs: BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

    ??? Valaiskaas nyt noviisia, miten tarkkailla/tarkastaa, oirehtiiko jotenki?
     

Suosittele tätä sivua