crossfiret

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä mopedi, 19/1/06.

  1. Stained

    Stained Rattikelkka

    Miten Eemelillä käyttäytyy tuo tonninen ummella? Tuleeko tilanteita joissa tulee ikävä vanhaa ämmää?
     
  2. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Pikkusen kun tuohon vähän lyhempään totutteli niin eipä ole paljon tullu entistä kaivattua.
    Paljon ketterämpi tuota on tuola umpisessa viedä. Tottahan vähän vaikuttaa sekin että kun ämmästä loppu tenku kesken niin tuolla saa siinävaiheessa liipasimella vielä sukset taivasta kohen.
    Muutamia kertoja tuli alussa jumiteltua ku ei tuo kanna kuitenkaan ihan samallailla kuin tuo pitkä. Esim. liikkeelle lähdössä ei onnistu samanlailla ryömityslähdöt kuin tuolla ämmällä onnistu.


    PS. Miksi Maunusjokke kävi poistamassa sen viime öisen viestinsä? Ei kait siihen sentää sensuuri iskeny... Asiaahan se oli.
     
  3. thepolle

    thepolle M8 -10/BD 3700 600 -13

    [quote author=Maunusjokke]
    Iso vastapatti tekee juuri sen niinku siinä mainittiinki, ku etupukki pohjaa niin kelkka hyppää aivan pystyssä ilmaan ja siinä ilmassa ollessa pitää toivoa että edessä ei ole toista vastaavaa moukkua ku keula planeetan taas kohtaa tai voi käyä tosiaan esaa leukaan
    [/quote]
    Vaikka Jonin viesti on jo poistettu, niin kommentoin sitä.

    Tui itse koitetettua tuossa muutama sata kilometriä ajella patikkoa täällä etelässä. Kyllä tuo etupukki tosiaan pohjaa aika helposti. Pitää simmittää etupukin iskari, jos se auttaisi. Vaan tuosta pomppaamisesta taivaalle olen hieman eri mieltä. Ei tuo minusta nyt ihan minnevain pompi. Tai ainakaan tuo minulla oleva yksilö ei tunnu ihan noin pahalta tapaukselta.

    Sen verran mitä huollossa tarkistivat, niin huomasivat maton solkien poistaneen hassusti maalia tuolta etupukista. Onneksi mitään ei ole vielä etupukista rikki. Olen siis muutaman kerran harjoitellut mitä tapahtuu etupukin pohjatessa.

    Ummen ominaisuuksista en itse vo ivielä mitään kommentoida, kun täällä ei ole mitään lunta sen kokeilemiseen. Vaan viikko tästä eteenpäin ja mää tiedän varmasti paljon enemmin kelkan ominaisuuksista. Kerron sitten lisää (kauhu)tarinoita.
     
  4. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Miksiköhän, mielestäni viesti oli ihan asiallinen...

    No, sopii foorumin mielivaltaiseen moderointilinjaan.

    EDIT: tää on näköjään semmonen topikki jossa saa vaan kehua CF:ää, jos vähänkään krittiikiä laittaa niin viesti poistuu? ;)
     
  5. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Niin se nuo skiitokki pomppii pystyyn vakioalustalla. Ainaki Tnt ja sdi xp:t omaa samanmoisen keulimisefektin, saa simmailla tiukemmalle että rauhottuu. Välistä tosiaan otti vastapatista uutta vauhtia ja sillon lähtee. ;D Lähinnä lukisin tuon keulan ongelmaksi mutta kyllä tuo etupukistaki nakkelee keulaa ilmaan. Kannattaa varmaan modata cf:iin f mallin etupukkisydeemi.
     
  6. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Nakkelihan se vanhakoppainen äffäkin keulaansa, mutta kyllä siitäkin eroon pääse.. Keulan ja etupukin simmityksillä.. Varmaan CF:kin vaikuttaa myös keulan simmaukset. Muistini mukaan Floateilla varustetut äffät pomppi pahemmin.. Voin kyllä muistaa väärinkin ja oon saattanu verrata vakiokuntoista float keulaa simmattuun kierrejousikeulaan..
     
  7. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    -09 CF:ssä on saman mittanen iskari etupukissa mitä Firecateissa. Vois varmaan Firecattiin sopivat jäsymmät shimmit pelata Crossissaki?
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Valvontalogin mukaan käyttäjä on ilmeisesti poistanut itse viestinsä. Että se siitä mielivaltaisuudesta. Ja vaikka ei olisi poistanut
    olisin minä sen tehny. Sillä ko aihe oli tällä foorumilla jo käsitelty loppuun. Ja jollei moderointikäytännöt miellytä, voi vapaasti
    keskustella suomi24 kaltaisilla laadukkailla keskustelufoorumeilla.
     
  9. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Oli jääny multa lukematta tuo Sipolan viesti aikojen takaa niin arvelin tulevan pekkaa ja penaltya niin poistin.
    Enkä voi jatkaa alustan ihmettelyä enkä muutakaan Crossariin liittyvää KOSKA mulla ei oo reilusti kokemusta kaikista maailiman kelkoista.

    Näin.
    Paskaahan se siis oli  ;D
     
  10. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Joo, mun moka. En arvostele enää modeja. Sorry. ;D
     
  11. thepolle

    thepolle M8 -10/BD 3700 600 -13

    Alustan osalta se on kuitenkin jatkettava keskustelua.

    Etupukin simmausta juu tässä henkisesti valmistelen. Simmikartankin olen saanut. Mutta .. mutta .. simmikartta on F etupukista. Vaikka nyt sanotaan sen olevan sama kuin CF atupukki, niin Sumekon henkilön mielestä se ei ole sama. Ota ny sitten selvää. Ajattelin ,että antaisin tuon huollettavaksi ja koittaisin sitten selitellä, että liiketta sisään pitäisi hieman vähentää ja liikettä ulos hieman lisätä. Ensi viikolla voisi hieman koittaa tuota jousen esijännitystä säädellä, jos vaikka sillä saisi vähennettyä pohjaamista.

    Ilmaiskarin osalta huomio. Pitää pumpata ilmat siihen siten, että on paino iskarin päältä pois. Nimittäin paine vaihtelee jopa kelkan asennon muuttuessa. Puuh .. nyt se on sitten sekin opittu. Tämä on varmaan kaikille ilmaiskareiden kanssa toimiville ihan itsestäänselvyys, mutta eipä ollut minulle.
     
  12. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Juu se etupukin iskari ei ole mikromillilleen ihan sama. Jommassa kummassa on iskarin varsi lyhempi ja säiliö pidempi. Mutta kun pistää kepakot vierekkäin, on ne hyvin lähelle toisiaan... Zmbyllä on tällä hetkellä Firecatin iskari etupukissa. Näyttäähän tuo sillä päristelevän ;D Mutta suurin ero miksi F ja CF shimmikartat ei ehkä passaa suoraan on että kelkat itsessään on erilaiset. Eli painojakaumat yms on erit, niin se F:n shimmi ei välttämättä toimi ihan täydellisesti? Mutta jos toimii hyvin, niin se riittänee 95% käyttäjistä? ::)

    Tää on siis mun mutuilua, koittakoon kuka uskaltaa.

    Ja tuo ilmaiskarin täyttöhän on tosiaan itsestään selvyys ;D Jos ei usko, kantsii ruuvata se pumppu kiinni vaikka suksen iskariin ja sen jälkeen painella keulaa ja katsoa sitä mittaria...
     
  13. thepolle

    thepolle M8 -10/BD 3700 600 -13

    Kyllähän noita iskareita voi ihan ok laittaa ristiin. Mullakin oli Pollessa monta sataa kilometriä Sno Pro iskari, kun se oli ainut minkä siihen silloin heti sai. Ihan hyvin sekin toimi, vaikka oli jopa eri mittainen alkuperäisen kanssa. Ajoi siis asiansa sen mitä minä tarvitsin.

    Mutta jos haluaa saada tuon iskarin tuossa CF8 etupukissa toimimaan paremmin kuin miten se nyt toimii, niin pitää aika hyvin selvillä mitä tekee ja mitä haluaa saada muutoksena.
     
  14. jpt10

    jpt10 ac crossfire 6

    kallistuksenvakaajan korvakko repes irti alatukivarresta.
     
  15. JartsaCF6

    JartsaCF6 Polaris 600RR

    Nödiin!!! Korjaamolta soittivat ja sanoivat että yläpään tiivisteet olivat melkein ehjät paria tiivistettä lukuun ottamatta. vuotoja oli kannen tiivisteissä, mutta saattaa mahdollisesti nesteet tulla muualtakin moottoriin. Siinä poristiin ja lopulta sanoivat että jos vuotoja tulee lisää niin kelkka takasin sinne.  :)
     
  16. ketomoto

    ketomoto piiptek 800 gaypride "146 -15

    onko kellään hajua passaako f tai m kattien pöntöt tai putkisto tuohon crossfireen?? ja jos sattuu olemaan jollaki ylimääräsenä pönttö tai putkisto nii voi ottaa yhteytta yvllä :)
     
  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Ainakaan F6 putki ei passanu omaan CF7:aan suoraan. Joutu sitä viimestä mutkaa ennen äänäriä hieman muuttamaan.
     
  18. JartsaCF6

    JartsaCF6 Polaris 600RR

    Miten tuo CF käyttäytys jos siihen laittas V forcen läpät ?
     
  19. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    V-Forcet aiheuttaa kaltio-potenssia sylinteriryhmän virtauksissa tuossa Suzukin mallissa.
     
  20. JartsaCF6

    JartsaCF6 Polaris 600RR

    eli ei ois hyvät ?
     

Suosittele tätä sivua