crossitanko kelkkaan

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä rrock, 28/3/06.

  1. rrock

    rrock Rev 600sdi -05

    Löytyyköhän mistään crossitankoa, jossa on niin pitkän pätkät suoraa osuutta päissä, että mahtuu kunnolla kaikki hilut kiinni.
    Niin ja mielellään terästanko pitäis olla sormigrillien takia.
     
  2. JariR

    JariR Well-Known Member

    Duellillta hommaat sno pro-tangon ja korokepalat. Tanko on melkein suora joten jää aika alas ilman koroketta joita voi toki tehdä itse, alumiini on helppoa työstää ja saa sellasen kun haluaa. Tosin alumiinia ei ole jokapojalla ja se on arvokasta ellei romuliikkeestä löydä mutta valmiit maksaa maltaita, kelkkailu kun muuten on niin halpaa...
     
  3. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    Romikset myy alua ihan siedettävään hintaan,Tattarisuo Helsingin kulmilla,sieltä löytyy.Itse ostin suunnilleen muovikassillisen palikoita ja hinnaksi tuli 20 käytin tosin niitä eri juttuihin eli rakensin noita nykypäinä haluttuja tietskan vesijäähdytyksiä tutuille.Samoja palikoita voi käyttää ihan mihin vaan.
    Alu on ihan laadukasta ja kokoja löytyy.
     
  4. rrock

    rrock Rev 600sdi -05

    Ideana on päivittää tuo revin sarviin kiinnittyvä "pappamallin" tuulivisiiri uusikoppaseen pleksiin, samalla menee tanko vaihtoon.
    Tähän tapaan:
    [​IMG]
    Paitsi, että kahvagrilleistä ja orggis katkaisijoista en haluaisi luopua, enkä j-hookeista. Tangon korotus on hallussa, tää on vaan tällasta tuuninkia. ;)
     
  5. plup

    plup Polaris Fusion 600 H.O Race

    Moro!
    Minä tilasin just crossitangon duelilta. Hinnaksi tuli huikeat 28e.
    Tästä päästäänkin kysymykseen että: miten kahvanlämmittimet ja kahvakumit saa irti siten että ne saa ehjänä uuteen tankoon?
     
  6. machz

    machz Guest

    Paineilmalla ja mahdollisesti varovasti lämmittämällä,- ainakin vastuselementtejä joutuu "lämmäyttämään", jotta liima notkistuu. Kärsivällisyyttä ja tekniikkaa!
     
  7. janppa

    janppa Guest

    Näinkö tosiaan "imee" alutanko lämppäreiden tehon..Ois tuossa joutavana tanko niin kaipa se on koitettava josko se pelais, pysyypähän ainakin tanko sulana ::) ;)
     
  8. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Hyvin pysy käet lämpimänä vaikka alutanko onki..
     
  9. plup

    plup Polaris Fusion 600 H.O Race

    Kannattaako ees yrittää iroittaa kahvakumeja ilman paineilmaa?
     
  10. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Kannattaa, säästyy kahvakumien ja lämmittimien ostolta. Tosi kätevästi ne lähtee.
     
  11. plup

    plup Polaris Fusion 600 H.O Race

    Joo kun ei oo kompuraa niin tuon paineiman kanssa on vähän hiljasta :).
    Onko vinkkejä irroitukseen ilman paineilmaa?
     
  12. Timppa

    Timppa RMK 600 144"

    Lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella tai hiustenkuivaajalla ja revi kahvat irti. Lämmittimet kuulemma lähtee myös lämmittämällä, eli itsellä ei siitä kokemusta.
     
  13. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Yhet kerran otin niin, että pyöräytin väärin päin kahvakumin ja vedin yli sen pikku hiljaa kuumailmapuhaltimella lämmittäen.

    Aikaa siihen tahtoo mennä ainaski tunti per kahvakumi.

    Ota tanko irto ja mene semmoseen paikkaa missä on paineilma vehkeet, niin pääset vähemmällä. :)
     
  14. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Lääkeruiskulla vettä väliin niin lähtee kuin itestään
     
  15. plup

    plup Polaris Fusion 600 H.O Race

    Nyt on tanko asennettu. Lämmittimet lähti kumien kanssa irti ja vielä toimii. Kuumailmapuhaltimella lämmittellemällä ja nitkuttelemalla irtos kumit. Ainoa miinus on että ei käy enää tuo alkuperänen tangonsuoja.

    Nii ja vinkkinä: kun laittaa kahvakumeja takasin niin kannattaa käyttää liukasteena jotain haihtuvaa puhdistusspraytä. Muljahtaa melkeen itestään paikoilleen :)
     
  16. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member


    Takas laittoon käy pelkkä mieto vesisaippuaseos, se haihtuu tosi nopeesti sieltä välistä pois. Noissa puhdistus aineissa, kun on yleensä jotai liuottimia mukana, voi syövyttää, eli pehmentää sen kumiseoksen.
     
  17. plup

    plup Polaris Fusion 600 H.O Race

    Mulla kävi kans tuo saippua mielessä mutta aattelin että se ei haihdu pois sieltä kokonaan.
     
  18. antti11

    antti11 Guest

    saippua on hyvä. itse ainakin kaytän sitä. mitenkä tuota paineilmaa käytetään kahvojen irrotukseen?
     
  19. antiboy

    antiboy Polaris IQ dragon 700 cfi 365

    Suihkutat sitä ilmaa siellä kahva kumin päädyssä olevasta reijästä sisään Korjatkaa jos olen väärässä
     
  20. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Toinen pää pitää tulpata. Toinen vaihtoehto sulloa "ilmapyssy" tupin alle.
     

Suosittele tätä sivua