E-tec 850 voimalinjan viat ja korjaukset

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä _juhaR, 30/12/19.

  1. _juhaR

    _juhaR Lynx Xterrain Re 3900

    Ajattelin että voisiko näitä remmiongelmia ja ennen kaikkea niiden korjaustoimenpiteitä kerätä yhteen topicciin. Eli mikä oli syy ja miten se saatiin korjattua ja mikä korjaustoimenpide ei auttanut.

    Jos ei ole omakohtaista kokemusta niin älä kommentoi.

    Eilen posahti itsellä ensimmäinen remmi minulle "uudesta" 1500km ajetusta vuoden 2018 Xterrainnista. Lautaset oli ihan helkkarin kuumat.
     
  2. JMO

    JMO Expedition xtreme turboR -24

  3. _juhaR

    _juhaR Lynx Xterrain Re 3900

    Hyvä keskustelu mutta aika paljon spekulointia mikä on kyllä ymmärrettävää.
     
  4. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300


    2019 RE 850


    "No niin nyt varmoja kokemuksia kuinka saadaan halvalla ja helposti hihnansyönty pois :D

    Elikkä tilannehan oli se että mulla omassa tötterössä oli mennyt 2 hihnaa 531 ja 571 luokkaa 700km kohdalla molemmat.

    Sitten ”Driver” otti yhteyttä -> hänen ohjeilla mentiin ja oikeesti hyvä tuli! !
    Kerran vielä kiitokset hänelle:)! !

    Reseptihän on näin eli 2-vartsun akselista sipaistiin pois -2,8mm (myös laakerin olakkeesta) jotta saatiin linjaus isoilla välityksillä kohdalleen.
    Laitoin samalla 2 variin High torgue rullat ja vielä tuo edullinen XS 821 hihna.
    Tämän jälkeen nakkasin rampit 4 asentoon, vakio pivotilla ja ei muuta kun kovaa ajoa!

    Nyt takana 1400km eikä hihnassa näy mitään jälkeä eikä kulumaao_O.

    Voimansiirto pelaa herkästi ja kiertää aina tuppinurin sen 8000 eikä puudu/ liimaa pidemmässäkään kovavauhtisessa ajossa.

    Paljon enemmän ”työntöä” tällä setupilla vrt vakio hihnalla olevaan helposti ylikiertävään versioon! (Kierrosherkkyyden kärsimättä)

    Tämä setuppi riittää kyllä meikäläiselle todella hyvin :D:D ja hihnat näyttää kestävän."

    30.12 kilometrejä nyt yhdellä hihnalla yli 2000km ja ei merkkejä hajaoamisesta!!
    Kiitokset,
    T, -Teemu
     
    Kimurantti, pezq^, Korbimotors ja 6 muut tykkäävät tästä.
  5. tontton

    tontton Well-Known Member

    Mitenkä toimiiko ja voiko 850 hihnoja laittaa 600r etekkiin? Mulla on 600r etekissä hihnat kestäny 1300-1400km. Olisi kiva tuplata tuo ajomatka. Aiemmassa 600cc rex2 runkoisessa kesti helposti tuplakilometrit.
     
  6. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Mikspä ei.. Tosin -571 hihna on tuplahintainen melkein -551 remmiin verrattuna. Joten 600r remmejä saa 2 käyttää. Jos ajattelee pelkästään kukkaroa
     
  7. Marne79

    Marne79 Lynx Rave 850 RE

    Kyllä voi laittaa, esim. -20 mallin 600r rave endurossa -571 remmi jo vakiona paikoillaan.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  8. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Xs821 hyvä remmi ja edullisempi kuin vakiot. Saattaa vaan olla että ei kierrä tarpeeksi ilman säätöä, on sen verran pitävämpi kuin vakiot.
     
    zzracing tykkää tästä.
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Xrs renen tapauksessa pelkkä ramppien säätö neloselle riittää. Huima muutos pelkällä remmillä.
     
  10. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eikö näissä Gatesit pelaa hyvin? En kait itse edes muuta vararemmiä harkitse polleen. Ultimax minun mielestä turhan kuminen. Gates melko samanlainen kuin vakio.
     
  11. _juhaR

    _juhaR Lynx Xterrain Re 3900

    Onko moottorin magneeton puoleisen petikumin ja säätöprikkojen asennukseen jotain ohjeita vai tarviiko niitä?
     
  12. Pullor

    Pullor New Member

    Hämmästellen luen näitä, että laitteet ottaa liian vähän kierroksia? Itsellä pitää laittaa jo yköselle, kun edelleen ottaa 8250 kierrosta..
     
  13. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Painoa lisää tai sit vaihat jonku toimivan kytkinkitin. Esim. Drt
     
  14. tontton

    tontton Well-Known Member

    Jossain olin lukevinani että 600cc koneissa kytkimen lautaset valettua alumiinia ja 800 ois sitten taottuja. Jolloin ajan kanssa alkaa syömään lautasia jos laittaa kasisatkun remmin kuussataseen..? Sillä kysyinkin että voiko isomman koneen hihnoja käyttää. Pitää testata tuossa omassa 600r etekissä xc821 remmiä miten pellaa ja kestää.
     
  15. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Tällasta minäkin oon kuullu vanhemmista koneista, mutta en tiiä mikä on homman laita näitten uuempien koneiden kans.
     

Suosittele tätä sivua