Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Energy83, 1/5/11.

  1. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Moro. Olen uusi foorumilla ja ajattelin pistää kysymyksen teille kyseisestä kelkistä eli. Kokemuksia on vanhemmista kelkoista aikasempina vuosina ja ostin 3kk sitten vielä viimisille lumille vanhan g-type 670 raven -98 ja iski tuo kelkkakuume kunnolla ja ajattelin päivittää kaluston uuteen uskoon tulevalle kaudelle. Aikeissa olisi investointi 600 HO Sdi MX-Z mutta vuosimallit arveluttaa. Olen pähkäillyt kolmen vuosimallin välillä minkä ostaa, 05 vs. 06 vs. 07

    Foorumilla on ollu puhetta että 06 mallissa olisi huonompi / matalampi keula kuin 05 mallissa ja jotkut ovat puhuneet että 05 malli olisi muutenkin parempi kvuosikerta kuin 06 malli, onko kelkoissa muita eroavaisuuksia kuin matalampi keula?, kumpaakin vuosimallia saa samaan hintaan, riippuen kilometreistä

    07 malli onkin sitten jo päivitetympi alustan osalta mutta penkki on saanut miinusta, onko täällä muitakin joiden mielestä 07 mallin penkki on paljon rumempi verrattuna 05 tai 06 malliin?
    Onko tässä XRS mallissa sama HO kone ku 05 tai 06.

    07 malli on aavistuksen hinnakkaampi kuin 05 tai 06 mallit, kysymys on kannattaako maksaa se 500-1000e enemmän tosta XR-S mallista?
     
  2. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    MUn valinta ois ehdottomasti tuo 07. Paremmat iskunvaimentimet ympäriinsä ja muutenki aikalailla Revien kehityskaaren huippua. Parempi penkki siinä on mitä aikaisemmissa. Tuollanen hintaero kannattaa sillon maksaa hyväkuntoisesta.
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Ehdottomasti x-rs -07 vähänajettuna. On vahva ja varma peli koska melkein kaikki lapsukset on jo saatu korjattua vakiona.
     
  4. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Täytyy ruveta syksyllä tiiraileen noita XRS -07 malleja et jos löytys huokeeseen hintaan joku sopiva laite.. jos hinnat on budjettiin nähden liian korkeana niin sit se taitaa olla tuo -05 malli, sitä ku voi saada paljon edullisemmin taas kun tuota XRS:sää

    Ei kait tuo -05 vuoden mallikaan mikään paha kampe ole? on se nyt parempi ainakin ku "Historic" g-type rave 670 =)

    Eli siis -07 tai jos rahat ei riitä niin -05
     
  5. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Eikä sitä 06:stakaan kannata poissulkea jos löytyy hyvä yksilö. Keulaan vain pidemmät kepit, niitäkin on tarjolla jo aika kivasti käytettynä.
     
  6. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Ja blingiltä taitaa löytyä keulankoropalatkin tuohon -06 malliin.
     
  7. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Ne on ehdottomat juuri tähän -06 malliin
    Ja jos minun mielipidettä kysytään niin säästä vielä vähän..myy vaikka emäntä.koira,kissa,auto.. naapurille ja osta xp runkoinen ;D
    on kevyt ja todella mukava vietävä.
    Minulla ainakin oli polvet joka reissun jälkeen kipeät rev koppasella..polvikulma niin perseestä.
    Lyhemmällä kaverilla ei varmaan ongelmia itse 182cm
    mutta näähän on vaan makuasiota :)
     
  8. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Samaan itekki päädyin juurikin tuon polvikulman takia, ite oon 178 ja revin kans ei ollu kiva ajaa pitempään.

    Ite kelekoissa ei mitenkään järjetöntä eroa ole, mutta selvästi xp koppanen helpompi vietävä. -08 sdi vehkeissä oli sähköhäikkää ja hihnansyöntivaivaa. Sähköhäikät on yleensä korjattu takuun aikana mutta johtosarjat on silti vähän niin ja näin. hihnansyöntiä on jokku joutuneet korjaileen omaan piikkiin, lääkkeet löytyy kuitenki. Molemmat vaivat on aika pieniä 600 vehkeissä, 800 remmivaivoja sitte vähän enempi. Pirun hauskoja vehkeitä kuitenki! Tnt -08 ehkä helpoin, kova kulkunenki vielä vakiosäädöissä, tosin siinäki samoja vaivoja ja koneessa vielä tyyppivikana irtoavat stefat.

    Kattele vielä lynen re malleja, niitä saa -07 alkaen ja on varmempi paketti rungoltaan ja makea ajaa, hinnatki jo kohillaan. Ajoasento vähän parempi ja penkkiki istuttavampaa mallia, alustassa kunnon iskarit säädöillä. Miinuksena vähän korkeampi kulutus mitä sdi:ssä ja alustasta on menny pukkeja ja iskareita.

    ed. vm
     
  9. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Lyne RE alkaen vm. 2007
     
  10. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Niin niin niihän mie sannoinki.. ;D
     
  11. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Ei näitä ominaisuuksia kannata laskea ,kaikissa heikot puolet jne..
     
  12. Energy83

    Energy83 Boondocker Re 800 -15 , Nytro Xtx -10

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    -08 xp revit alkaa olemaan meikäläisen budjettiin liian korkeissa hinnoissa. Kyllä se tuleva kelkki on joko 05/06 tai -07 mallinen mxz sdi.. SDI siksi että kaikki kelkat mitä mulla on ollu ovat olleet kaasarikoneella, joten tuo ruisku kiehtoo suorituskyvyn ja syönnin kannalta eniten tällä hetkellä. Kyllä ne on tuota sdi pataa kehuneet

    Esim. mun nykyinen 670 g-type syö bensaa niin helvetisti ku pumppailee, en osaa nyt sen tehoja verrata tohon HO 600 SDI:hin mutta tuskimpa tuo sdi tehoiltaan häviää vanhalle rotaxin 670:lle..päin vastoin, taitaa jäädä vanha rave seisoskelemaan ja perävaloja kattelemaan

    Mulla pituutta 174 ja jalat kohtuu lyhkäset joten tuon revin peruskoppa varmaan sopii ihan ookoo, jää nähtäväksi

    Tuo lynen RE mallikaan ei paha olis.. Kattelin kyllä sitäkin, samoissa hinnoissa pyörii REV mxz kanssa
     
  13. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    07 XRS revi ehottomasti! Stongaa kääntää vähän taaemmaspäin niin ei tartte istua ihan polvet muoveja vasten. Jos joudut "tyytymään" 05 tai 06 malliseen reviin niin sit ala katteleen lynen 600 RE malleja.
     
  14. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Ei kyllä kannata siitä sdi:stä kuitenkaan odottaa mitään tajuntaaräjäyttävää kokemusta. Väittäsin että tuo vanha 670 kyllä kulkupuolelta pistää sille päihin jos kaiki on kunnossa. Bensaahan se nätissä ajossa vie jonkun litran vähempi. Ite jotenki kyllä tykkään revistä ajoltaan vaikka oon päälle 180 pitkä. RE ei sovi mulle yhtään, karmea jööti jotenki. Lisäksi tulee aika paljo ajettua seisaaltaan muutenki. Muutenki tuollanen revi on kyllä erittäin perusvarma kampe kunhan on hyväkuntoinen. Männät sitte sdi:ssä vaihtoon mielellään ennen kymppitonnia jo.
     
  15. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    12tkm takana ongelmitta!
    ...eikä ole avattu konetta!
     
  16. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Ei vara venettä kaada, 8t kohalla ite vaihtasin männät. Tokihan vehkeillä voi ajaa vaikka 50tkm ilman hajoamista, mutta on noita nähty jokunen levällään.
     
  17. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Niin kyllä tossa viikolla itsekin tein konerempan yhteen just karvan alta 13t ajettuun, mäntä siitä sitte oli murentunutkin nyt. Mutta ite pelaisin silti varman päälle ja vaihtaisin ne just jossain siinä 8000km kohdalla. EIkä siinä muutenkaan kulku ainakaan parane kun männille kilsoja lisää tulee.
     
  18. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Joo en nyt tosiaan tarkoittanutkaan, että samoilla männillä tarvitsisi maailmantappiin ajella.. Tuuristakin kiinni miten sattuu kestämään..
     
  19. Rexi

    Rexi Rave RE 600 -22

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Jahas tää topikki sopikin hyvin ku tollasia samallaasia pelejä tutkiskellu ens talveks ;D

    Mites ku noita oon nyt kans tutkaillu ni monenlaista iskari setuppia näkyy olevan, niin mitkä olis niinku HYVÄT etuiskarit(HPG?) tollaseen -06 malliseen ja iskarit muutenki?

    Tossa olikin puhetta lynen RE:stä, mikä itelläkin toisena, tai no kolmantena vaihtoehtona(800 polle 2.vaihtoehto), niin sen Vs. Rev alustan kestävyys mietityttää normi paukutuksessa..kepit toki vaikuttaa, mutta onko RE samaa luokkaa 07 revin kanssa? Tollasta RE:tä kokeilleena ainaki ajoasento vaikuttas hyvältä..Rev onko enempi ajettava ja roikuttavaa mallia?
     
  20. YT

    YT Well-Known Member

    Vs: Ensi talveksi 600sdi rev mx-z hankkimassa...mikä vuosimalli?

    Sanokaa olenko väärässä, mutta eikös -06 iskarin runko ole yhtä pitkä kuin -05, vain varsi lyhempi? Jos vaihtaa pelkän iskarin varren. Onnistuuko?
     

Suosittele tätä sivua