GLX 5900

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä GLX 5900, 27/12/05.

  1. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Vs: GLX 5900

    Eihän nyt 59:llä mihinkään voi kiinni jäädä ;D Tai voi, mutta harvemmin.


    Kävin ensimmäistä kertaa tänä talvena ulkoiluttamassa 59:ä. Luntakin on jo huimat 4-5cm. En ajanut kun 100m lenkin, kun ihmettelin erikoista ääntä telastossa. Pitänee kiristää matto ennen seuraavaa ajoa, en taas muistanut että se oli niin löysällä kun sai, koska käytin vaihteiston siitä irti. ;D
     
  2. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: GLX 5900

    Onks tietoo? ???
     
  3. Tuomoila

    Tuomoila switchback 600 / lynx 5900

    Re: Vs: GLX 5900

    Emc:lla on iskarit ilman jousta ja niiden mukaan pitäs käydä mutta hinta on suolainen. Malli näyttäs olevan sellainen johon ei saa edes jousta.

    Itsekkin tahtoisin jousi-iskarit itselle..

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
     
  4. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Re: Vs: GLX 5900

    Muun muassa noissa forest foxeissa on tuo erillinen jousi ja iskari, mutta onkohan tuo foxin jousi sama jäykkyydeltään kuin 5900:n, joka on säädettävissä?
     
  5. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: GLX 5900

    Noissa ensimmäisissä LTSsissä on sellainen piirre, että niissä todellakin on erilainen tuubi, kuin mitä noissa tuoreemmissa, muistaakseni 1998-mallisissa ja sitä tuoreemmissa. Esimerkiksi iskun pituus on eri. Ainakin minulle on vielä jäänyt mysteeriksi, voitaisiinko uudemman LTSsän iskaria käyttää tuossa vanhemmassa mallissa. Uskon, että tuubin mitassa on senverran eroja, että ihan muokkaamattomana se ei onnistu, koska iskarin runko todennäköisesti mittansa vuoksi entisestään vähentäisi joustomatkaa. Toisaalta, järkevin temppu olisi joka tapauksessa poistaa alkuperäisen iskarijousipaketin yläpään kötöstys ja korvata se tappi-lenkki -tyyppisellä iskarilla. Alkuperäisissä ilmeisesti on lenkki-lenkki -tyyppinen iskari ja yläpää kiinnittyy vielä tuubin sisällä erilliseen kiinnikkeeseen... Ainakin piirustuksissa tuo on noin kuvattu.. purkamaan en ole päässyt.

    Mutta olisihan noita ideoita tuon systeemin kehittämiseen, mikäli innostusta ja rahoa löytyy.. Itse olen kuutioinut ajatusta Fox Floatista, jolla korvattaisiin vakio iskari-jousi paketti kokonaan. Mikäli oikein olen pähkäillyt, pitäisi Floatin sopia tyhjään LTS torniin.. Mutta muutapa en tiedäkään, kun en ole saanut Floateja investoitua.. Ovatten pirut aikasta kalliita romppeita.
     
  6. Vs: GLX 5900

    Moni tämän varmaan jo tietääkin, mutta tämän aikakauden lynxithän saa käyntiin kun irrottaa sen ison sokeripalan moottorin kyljestä...valot yms puumettässä tarvittavat toimii ja urakka ei siten vaarannu jos avaimet jää vaikka kotia tai hukkaan. Avaimetkin on numeroitu ja hyvällä tuurilla naapurimökkien Lynx,Ski-doo,ockelbo rintamalta löytyy sama avain ::)
    Uudemmissa on sitten eri tarina ..
     
  7. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: GLX 5900

    Vanhakoppaisissa Foxeissa taitaa olla sama joustomatka kuin 1-koppaisissa lts-viisyseissä, joten luulisi käyvän, mutta jousen jäykkyys on mysteeri.
     
  8. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: GLX 5900

    No pienellä arvailulla voisin kuvitella, että samat jouset niissä alkupään LTSsissä joustelee... Mutta tämäkin on vain arvaus....
     
  9. Tuomoila

    Tuomoila switchback 600 / lynx 5900

    Minkä hintaiset ja mistä noita foxin keppei saa.. voisin kokeilla melekeeen

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
     
  10. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: GLX 5900

    http://www.emc24.fi/product_info.php?cPath=421_425_181&products_id=4063

    Nuo ne varmaan on, mutta sitten pitäisi löytää jouset. Kuoleentuneita Forest Foxin jousia ei viitsisi laittaa, joita ehkä löytyisi purkaamoilta.
     
  11. Petes76

    Petes76 Lynx 5900 LTS -92

    Vs: GLX 5900

    Itellä on vanhassa armeijan pulkassa mopon iskari/jousi paketin oloset kepit LTS putkissa. Taitaa olla samanlaiset mitä myydään rekijousien nimellä.
    On vielä esi jäykkyyden säätö kolmeen eri asentoon.
     
  12. Tuomoila

    Tuomoila switchback 600 / lynx 5900

    Re: Vs: GLX 5900

    Mitä olen reki iskareita katellut ni ne on liianlyhyet jos noi emc:n iskarit o oikeet siis mitoiltaan

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
     
  13. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: GLX 5900

    Oliko nämä, ja kumman otit, jäykemmän, vai pehmeämmän?.
    http://www.sledstore.fi/iskunvaimennin-reki

    Olisiko kellään irrallaan 91-94-mallin lts-iskaria,että saataisiin mitta.
     
  14. Petes76

    Petes76 Lynx 5900 LTS -92

    Vs: GLX 5900

    En ole itse niitä vaihtanut, mutta mielessä on ollut. Ne paketit mitkä on paikallaan näyttää pahasti noilta reki iskareilta. Mut kun en tajunnu mittoja ottaa kun oli mulla irti(oli kiire päästä taas ajaan). Ja kelkkahan on -91 vuosmallia, mutta osia tuntuu olevan paljon uudemmista (muovi keula, kuomu jostain uudemmasta yms). Tota joustopituutta olen kans pähkäilly, ajelut pääsääntöisesti latuhöylän vetämistä ja reki perässä retkeilyä.

    Eli mulla kans hankintalistalla paketti ja olen kans pähkäilly et mitkä ottais???
     
  15. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: GLX 5900

    Mistä vehkeistä Easy Rideen (vm 95) passaa iskari? Tarvike snopro kestää aamusta puoleen päivään...
     
  16. Tuomoila

    Tuomoila switchback 600 / lynx 5900

    Re: Vs: GLX 5900

    Ja etu vai takaiskari?

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
     
  17. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Re: Vs: GLX 5900

    Telaston keppi.
     
  18. Tuomoila

    Tuomoila switchback 600 / lynx 5900

    Meillä on telaston takaiskarina opel vectran takaiskari ja toimii ja on jämy ja ei maksa ku 50e jos oikein muistan

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
     
  19. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Re: Vs: GLX 5900

    5900sen telastossa ei ole etupukin iskaria laisinkaan.
     
  20. Tuomoila

    Tuomoila switchback 600 / lynx 5900

    Re: Vs: Re: Vs: GLX 5900

    Olipa aika hyvä herätys ;-)
    Menee jo alustatki sekasi..
    Niinpäs onkin kun siellä on ne hakaset eessäkin ;-)

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
     

Suosittele tätä sivua