huurteiset!(ajolasit siis ;)

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä veltsu73, 28/1/07.

  1. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    miten on ootteko käyttäny huurteen esto aineita? onkelmana on huurtuvat scott thermamaxit :-[
    mainostavat "huurtumattomina" mut ei pidä paikkaansa :mad:
    eikä nuihi taida saada reijitettyjä linssejä vai olenko väärässä ???
    miten on porukoilla kokemuksia?meneekö lasit vaihtoon :eek:
     
  2. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    jaa-a, eipä mulla kyllä ollut mitään ongelmia ko. lasien huurtumisen kanssa. Edelliset perus scotit huurtui välittömästi. Ainoastaan se nenäsuojahärpäke lähti heti kättelyssä irti, mutta jesarilla asia korjaantui.
     
  3. Pollari

    Pollari Guest

    Kyllä se on poijjaat sillälailla, että ei täysin huurtumattomia laseja ole olemassakaan. Kun tulet ulkoa pakkasesta sisätilaan lämpimään, huurtuu lasit kuin lasit. Omat Ultimate SX huurtuvat paikallaan ollessa ulommaiselta linssiltä hengitysilman takia. Kun liikenteessä ollaan niin ei ole koskaan ole ollut lasit huurussa..
     
  4. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    jaa penteles ku minä en ole sitä neopreeni lärpäkettä oppinu käyttämään :(
    kaverilla on kans saman laiset lasit ja huurtuu kuulema silläkin :(
    liekkö tuo yksilö kohtaista ;D
    pitää koettaa sitä huurteen poisto ainetta,vai koittasko tentulla pyyhkiä!?
    ennen muinoinhan autojen lasien sisä pinnat pyyhittiin tenulla ettei huurru :D
    nii sammelille tiedoksi et ihan ajussa huurtuuvat,ja huppu on niin silmillä ku voi ;)
     
  5. RK

    RK Well-Known Member

    Scottillahan on olemassa pienessä sprayputelissa omaa anti-fog ainetta ja optikoilta saa vastaavaa sprayta tai sitten huurteenestogeeliä. Noita kokeilemaan aluksi.
     
  6. stm

    stm Well-Known Member

    Ja niinku olen jo aikaisemmin asiasta maininnu niin kannattaa vähän katella, että ei vain olis tullu huppu silmille. Mulla ainaki oli ennen paljon tuota ongelmaa kun vauhdilla hutasin hupun sen kummemmin asettelematta. Varsinkin jos on kostea huppu otsalla siellä lasien sisäpuolella niin avot. Alkaa huurtumaan.
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Ota se neopreeni hässäkkä helkattiin niistä laseista ja laita HJC:n hengitysilman ohjain kypärääsi. Ja aina ennen ajoa kannattaa painaa oikeen kunnolla ne lasit naamaa vasten ja ilmanohjain lasien alareunaan ja nokkaan kunnolla kiinni. Pitäisi auttaa... Mulla ja isukilla ei oo toiminu paskanvertaa nuo lasit eikä saanu oikeen istumaan millään kypärään/päähän nuita ja myin pois ja nyt on 2 tyytyväistä thermamaxien omistajaa, eli on se vähän käyttäjästäkin kiinni miten nuo istuu ja toimii.
     
  8. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    niinpä kyllä on huppu tullu tälläiltyä jopa peilin edessä :-\ olisko nuo reijitetyt linssit paremmat vaihto ehdot ???
    nii onhan se porakin muuten olemassa ;D
     
  9. jagged

    jagged Well-Known Member

    Ei kai ne reiät ole tarpeelliset. Jos on kypärässä toimiva hengitysilman ohjain ni ei pitäs olla ongelma. HJC+Smith Sno warp ainaki toimii loistavasti.
     
  10. Grazy

    Grazy Guest

  11. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Tää yhdistelmä toimii! Itse käytän silmälaseja ja ostin tälle kaudelle samaisen yhdistelmän eikä ole tarvinnut enään pelata huurtuneitten silmälasien kanssa. Ainut huonopuoli noissa on jos sellainen pitää mainita niin lasien ylälaidassa olevista reijistä työntää kylmällä (>-20c) vähän ikävästi ilmaa silmille, meinaa välillä vuotaa silmät aika rajusti, tätä ongelmaa ei tosin ole kuin jäällä, missä vauhti on vähän reilumpi kuin reitillä
     
  12. Tico

    Tico Pro RMK -19

    Mulla ainakin autto kun leikkasin kypärähuppuun suunkohdalle reijän. Ennemmin veti huuruun lasit ja ehdin kiroamaan että mitkä p*kat lasit tuli ostettua, ongelma poistui tuon hengitysreijän leikkaamisella.
     
  13. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    no joo huppu on viillelty suun kohalta riekaleiksi ::)
    hönkä ohjain asennettu mallia :hjc ac-x2e no sanoo jotain jollekkin ;) kuiteski se neppari kiinnitteinen "yleis malli
    mut ei auta huuru vaanii vasemman silmäkulman yllä ja leviää siitä :eek:
    potta on agv rc 5pro.kaveri kertoili jollakin tutullansa olleen samaa vikaa ,eli huurteet laseissa.
    olivat iskeneet ongelmaa potevan kuskin päähän kaverin potan ja da daa huurteet hävis :D
    eli olisko ilman kierto onkelmaa agv:n kypärässä??? miten on kokemusia porukoilla ko potasta ::)
     
  14. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Hmm. kokeile nyt vielä ilman huppua... jos ei sittenkään lasit pysy auki niin vaihda kypärää.
    Itsellä myös HJC CL-X5 + kypärän ilmanohjain + Smith Warp Ti:t. Ei mitään ongelmia...
     
  15. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    kävi mielessä koklata ilman huppua,mut olis rokkatorvi routinu ilman suojausta ;D
    well pitää viel kaverin kypärällä testailla,ja ilman huppua omalla potalla ekana,ratkeaako ongelma sillä potan vaihdolla.
    ku ei nuo vermeet kuitenkaan ihan halvimmasta päästä ole hinnaltaan siis :(
     
  16. juhohannu

    juhohannu CF1K 162" -09

    Täällä kans meinaa vetää noi Scottin Thermamaxit huuruun, juurikin vasemman silmäkulman yltä alkaen.. :-\ Kypäränä vielä jokin mds:n crossipotta, kun uusi kypärä ei ole vielä tullut. Tänään sit koitin asetella lasit oiken tarkasti päähän, ja kyllähän ne aluksi toimivatkin. Tosin sitten kun erehtyy ottamaan lasit pois päästä ja lähtee vähän ajan päästä uudestaan ajamaan, alkaa heti huurtumaan. Noh, kokeilee vielä sitten sen uuden kypärän kanssa ennen kuin ihan piloille haukkuu..
     
  17. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    ahaa!eli kysymys kuuluu:mikä huppu sulla muuten on? mulla on scotin wind warrionin maxi..
    arvostelu osiossa jannut haukku sen p....ksi ::) voi olla hupussaki vikaa,niinku "sonekin" myös jutusteli ::)
     
  18. juhohannu

    juhohannu CF1K 162" -09

    Joo, justiinsa toi wind warrior max huppu löytyy täältäkin. Tosin olen siihen suuaukon kohdalle tehnyt sen reiän, että saa edes jotenkin happea.
     
  19. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    no niinpä tuli testattua ilman huppua,alku näytti lupaavalta mut patikossa hetken könyttyäni se oli siinä taas :eek:
    vasemman silmäkulman yllä HUURU nimittäin :'(
    eli hupussa ei ole ongelman ratkaisu :mad:
     
  20. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Itse olen toinen noista Oudien mainitsemista tyytyväisistä käyttäjistä. Neopreenilärpäkettä ei tosiaan ole paikallaan. Mutta täytyy sanoa, että on toimineet mielestäni todella hyvin. Itse käytän vielä silmälaseja ajolasien alla, ja nuo on toimineet paljon paremmin kuin edelliset OTG Scotit, jotka nekin pelasi aika mukavasti. Pysähtyessä otan ihan automaattisesti välittömästi ajolasit pois päästä, silmälasit huurtuvat muuten. Tänäänkin oli ajolasien kannalta aika vaikea keli, mutta ongelmia ei ollut.
     

Suosittele tätä sivua