Jarrupalat

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Bomba, 26/2/06.

  1. Bomba

    Bomba Mach Z 800

    Oletteko käyttäneet kelkoissanne jotain erikois jarrupaloja vaiko ihan alkuperäisiä? Ski-doon jarrupalat näyttää ainakin olevan mitoiltaan aivan samat kuin Volvon takajarrupalat. En nyt tarkkaan muista minkä mallin Volvon palat, mut taisivat olla 740/850 palat ??? mitkä laitoin omaan Mach Z:aan! Eikä ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmaa. Meinasin vaan et kun ostat auton palat, niin saat kahdet palat samaan hintaa kuin alkuperäiset!!
     
  2. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    mä tein samaran paloista aina srx.. orkkikset oli hinnakkaat ja tarvikkeet kesti vajaa20km
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Juu, miltein kaikkiin Lynxin ja Ski-Doon urheilumalleihin käy Volvon takapalat, taisi olla 240/740 srj.n takapalat, mitkä sinne käy. Ja ne on Biltemassa halvat ;)
     
  4. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    eikös ennen ainaki bilteman jarrulevyt ja palat ollu kuuluja siitä että niillä katos jarrut ???
     
  5. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kyllä Volvoon löytyy sellasta palaa joka ei häviä vaikka himpun lämpenisikin.
     
  6. pygmy

    pygmy Skidoo MXZ 600

    Mersun ja ooppelin palat käy kanssa bomban vehkeisiin. Eikä maksa juuri mitään, autonpalat n.10€ 4kpl kun taas kelkanpalat 60€ 2kpl.  :eek:
     
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Noitakin löytyy yleensä kahta kovuutta, kannattaa ottaa ne kovemmat koska kestävät pidempään. Maksavat tosin hiukan enemmän.
     
  8. Jamppa

    Jamppa Well-Known Member

    Onko tarvinnut hioa nuista paloista pois kulutuspintaa, vai meneekö hiomatta paikoilleen?
     
  9. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    EI AINAKAAN KISAKÄYTTÖÖN...
    Joskus olen kokeillut pihistää nuissa jarrupala hankinnoissa ja molemmilla kerroilla käynyt huonosti :'(. Evo Racinkiin kokeilin ja kesti noin kahdeksan minuuttia uudet palat...(sinne meni sijoitukset :p) Jokapaikka on sitten täynnä tuota jarrupölyä, Duellilta muistaakseni ostin jotkut kestävät tarvikepalat Kevlar/Hiilari??? Kestää ainakin 4-5 krt pidempään... 8)
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Eli 32-40 minuuttia
     
  11. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ferodot pelaa Catin Wilwoodin jarruissa aika kivasti.
    Viime talvena hankin sellaiset. Palojen purenta on hiukan parempi kuin alkuperäisillä ja tuntuma jämäkämpi. Kuminauhamaisuus painettaessa väheni merkittävästi.
     
  12. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ainakin Fedorin 123-mersun takajarrupalat (21e/4kpl) on kestäny mulla tosi hyvin. Eli nimenomaan ne kovempi seoksiset palat. Oletko varma että et laahata jarrua ajaessasi??
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Mitkä ihmeen palat? Mikä se jarru on? ???
    ;) Ei silti, kovasti pojat jarruttelee. Volvon palat, en tiä mitkä mutta kuitenki niin haiskahti pikkasen pahalle kaverin lynx 550 föönissä..

    editointia: Volvo 200srj/700srj palat, käypi tuohon bomban bremboon.
     
  14. Rotax

    Rotax -04 AC F6

    No mikä niissä paloissa maksaa? Eihän ne oo auton paloja kummempia.
     
  15. 250

    250 Well-Known Member

    merkki luultavammin... ehkä voi olla hieman kovuuksissa eroja+ ne sopii muokkaamatta paikalleen..
     
  16. Antza

    Antza 800 etykki

    Kyllähän nuo kelkan palat kovempaa seosta on.... ::) Itse ostin kerran jotkut volvon palat, jotka oli muuten samanlaiset kuin alkuperäiset paitsi kulutuspintaa piti hioa puolet pois. Kestävyydestä en voi sanoa muutakuin sen, että lopputalven ajoilla mitä ehdin niitä kuluttamaan niin jarrupölyä tuli perkeleesti johtuen noiden palojen pehmeämmästä seoksesta (vaikka myyjän mukaan piti olla kovemmat kuin tavalliset). Eihän ne tosiaan paljoa maksaneet, muistaakseni 10€/4kpl.

    Nyt kumminkin uuden levyn myötä ostin ferodon palat joilla kokeillan ensitalvi ajella. :)
     
  17. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Onko noitten muokkauksessa isokin työ, kaventaminen, reikien poraaminen, palan madaltaminen yms. nimen omaan kiinnostaa minkälaisella vaivalla ne käy tuohon bomban bremboon
     
  18. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mää olen ymmästänyt että kulutuspinnasta pitäis poistaa puolet :-X
     
  19. Antza

    Antza 800 etykki

    Ei muuta tarvinnut tehdä kuin puolet kulutuspinnasta poistaa, eli kaventaa niitä paloja.
     
  20. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    Myönnän ajavani paljon jarrulla, (jäänyt fööniajoilta ;D) Epäilen että nuo auton tarvikepalat mitä olen itse kokeillut olivat pehmeämpää seosta, sillä annoin paketista 2-kpl hieman rauhallisemmalle kaverille, niin ei ne silläkään kestänyt reissua pitempään... että silleen!!
     

Suosittele tätä sivua