Jarrupalat

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Bomba, 26/2/06.

  1. frosty

    frosty Well-Known Member

    No miksipä ei käytä sinne kuuluvia paloja? Noilla halvoilla paloilla se rahan säästö on kuitenkin melko mitätön, kun vertaa paremmin kestäviin laadukkaampiin paloihin.
     
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Itse olen ajanut viimeiset 3 talvea kolmella eri evolla joissa kaikissa olen käyttänyt noita mainitsemiani paloja. Menevät paikoilleen 1:1, ei tarvi porailla, muokata tmv. Ja nimenomaan ne kovempi seoksiset on kestäneet. Alkuperäis palat kestää n.2x kauemmin, mutta maksaa taas 4x enemmän. Viime talvena ajoin yli 10 kisaa + treenit + sekuvain ajelut ja 2 paria paloja meni, eli ei voi kestävyydestä moittia. :eek:
     
  3. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Kyllähän noita vois kokeilla. Itse en hirveästi ole aikaisemmin käyttänyt jarrua johtuen tuosta formulan onnettomasta mekaanisesta jarrusta, saa nähdä muuttuuko jarrun käyttö kun on nestejarrut tilalla
     
  4. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Kävin hakemassa volvon palat, Simerin valmistamat, 9e/4palaa eli ei ole kallista kokeilua vaikkei toimikaan. Noista paloista ei tarvii ottaa kun 1-2mm pois niin käy hyvin, kokeilin alkuperäisenä niin levy mahtui just ja just väliin mutta ei mahtunut pyörimään.
     
  5. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    reilu vuos takaperin kun tein 98 g-tourinkiin jarruremonttia, meni muistaakseni fiatin palat heittämällä paikalleen ilman sen kummempia porailuja/sorvauksia. hintaero originaaleihin kelkkakauppiaan kaupittelemiin oli kyllä melkonen...
     
  6. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Milläs E-Jortsu poisteli materiaalin palasista?
     
  7. Jamppa

    Jamppa Well-Known Member

    Ite ainakin nauhahiomakoneella hion vähän pois.
     
  8. rrock

    rrock Rev 600sdi -05

    Reviin sopii mersun takajarrupalat, muistaakseni piti hitunen raspilla raapia pois. Oliskohan ollu 190 mallinen merssu.
     
  9. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    En oo poistanu vielä yhtään, mutta eiköhän tuo hiomakoneella käy, tarpeeksi karkeeta paperia vaan kiinni koneeseen
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mä laitoin 123 merssun takapalat. 2pari/8e ad-varaosasta. Rälläkällä hioin sitten kulutuspintaa matalammaksi
     
  11. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Minkähän auto merkin palat mahtais käydä tuohon kiilakoppa indyyn???
     
  12. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ota palat mukaan ja käy autotarvikekaupassa kyselemässä.
     
  13. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Näin pitää tehdä. ;D
     
  14. frozen

    frozen Tää on se tuttu pätkä.... -13 600RE

    Millä seoksella? Perjantaina hain Lyneksiin DS3000:set. En vielä kehu/hauku,ku en metriäkään oo ajanu,katoin vaan suurimman kitkakertoimen ja ny toivotaan parasta....
     
  15. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    ferodot löyti paikkansa pollen jarruun. Aikaisemmat oli jonkun itse tekemät ja tuntuma on huomattavasti parempi ja pitää ollakin palojen lähtöhinta oli 57 egee.
     
  16. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Volvoissa on samaa takapalaa käytetty iät ja ajat aina 140 sarjasta lähtien ja vielä m s/v 70:ssä on takapala sama... Eli 140/240/260/740/760/940/960 ja myös 850 ja S/V70 palat on muodoltaan samat ku bomban tekeleiden palat.

    Ja volvoonhan saa laadultaan monenlaista palaa, tosin paremmat palat sitten jo maksaakin. Ja jos jarrupöly on ongelma, niin jotkut Green Stuffit voisi olla ihan hyvät...

    Itellä on etua kun on volvoja "piha täynnä" niin aina autotallin nurkasta jotain löytyy kelkkaan sopivat palat jos hätä tulee... ;D
     
  17. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Mitenkähän nuita volvoja tuppaaki aina nurkkiin pyörimään..;D
     
  18. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Olipas muuten Lynxiin hullun hintaset palat ku tänään paikalliselta Lynxin myyjältä niitä kyselin, 99EUR pari??? Ei mitään järkeä noissa varaosien hinnoissa :mad:
     
  19. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Kyllä sitä lynxliikkeen tiskillä monesti tukka nousee pystyyn! :eek: ???
     
  20. kangara

    kangara Ski Doo XP

    Mitä noiden "volvon" palojen kestävyyteen tulee, niin itellä on ainakin positiiviaia kokemuksia niiden kestävyydestä ainakin edellisessä polariksessa.

    Siinä ole edellinen omistaja ajanut palat "raudoille" ja levy oli tosi karkea. Ostin siihen silloin tarvikepalat, jotka kestivät tasan yhden reissun (varmaan osittain ainakin levyn karheudesta johtuen), kun oli taas rauta rautaa vasten. Oli tietenkin viikonloppu, kun palat loppui, ja kaupat ei ollu auki.

    Ajohalut kun oli kuitenkin kovat, ja etsin käytetyt volvon takapalat autotallista, leikkasin pollen alkuperäisestä palasta volvon palan kokoisen palasen pois ja hitsillä tämä pala siihen pollen palaan kiinni.

    Toimi ja kesti loistavasti niinkauan, kun ko kelkka mulla oli, ja epäilen, että ne palat on siellä edelleen kiinni...

    Palat tosin taisi olla volvon alkuperäiset, eikä tarvikepalat. Liekkö siinä kestävyyteen sitten selitys ???
     

Suosittele tätä sivua