kypärä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä noppeepentti, 17/11/06.

  1. RotaX550

    RotaX550 Well-Known Member

    Vs: kypärä?

    Uutena olisikin ollut aika tyyris setti noiden Scott Enduro lasien kans, mut löysin uuttavastaavan kypärän yksityiseltä myyjältä puolet halvemmalla :D Kiitoksia tiedosta, pitää lähestyä Tokimotoa sähköpostilla...
     
  2. Linnan Herra

    Linnan Herra RalliKatti 440/600. Suzuki LT-R 450/480

    Vs: kypärä?

    Tossa kypärä kauppoja hieroessa kuulin tällästä että Airohin stealt oli mennyt oikei päreiks kovata iskusta. Yhdellä jopa naamaan vekkejä sen johdosta näitä hajoamis tapauksia 3 ja kaikki oli vaihtanu steltistä SHOEI wfx:n Siihen itekkin tuli päädyttyä.
     
  3. speedy

    speedy RS 600

    Vs: kypärä?

    Taitaa olla ihan kauppiaan myyntipuheita moiset, vaikka kyllähän sitä kaikki kypärät hajoaa, kun tarpeeksi kova isku tulee. Ei sillä kyllä tuo shoei varmasti parempi kypärä on, mutta hintakin sen mukainen.
     
  4. wolle

    wolle Speedot '15

    Vs: kypärä?

    Saman hintaisia ovet molempien uudet huippumallit, eli noin 580€.
    Tuosta Shoein painosta olen jostain nettikaupan spekseistä lukenut, että olis pudonnut sinne 1050+50g ja toisaalla ilmoitetaan sama vanha paino, eli 1250+50g. Oliskohan tuo keventynyt vaiko eikö?

    ps. Mulla olisi se uusi Scottin Airborne jouten, jos kiinnostaa. Koko M 57-58cm, eikä ole kallis!
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: kypärä?

    Kovasti vielä on noista hajoamisista huolimatta enska/crossikuskeilla päässä noita pottia, oisko myyntimiehen puheita?
     
  6. Linnan Herra

    Linnan Herra RalliKatti 440/600. Suzuki LT-R 450/480

    Vs: kypärä?

    En oikein usko että olis myynti puheita kun on tuttu myyjä.. Tosin en itsekkään lähtis vaihtamaan jos olis Airohi päässä ja kuulisin näistä hajoamisista. Nyt on tilaanne se että ei ole kumpaakaan niin helpotti valintaa.

    Nii ja uuden ja vanhan mallin ainoo ero on väritys.
     
  7. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: kypärä?

    Itekki rossi setältä kuulin että tuo airohi pamahtaisi päreiksi kovasta iskusta, toki jotain faktaa olisi kiva saada.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: kypärä?

    Näinpä vaikka kuva hajonneesta kypärästä, luulen jotta aika nopsaan lähtee crossisetien päästä tuo kapistus jos on totta ja jos crossissa on käynyt noin luulen että tieto kiertää aika nopeasti. Onneksi lumi on pehmeää ;D
    Toki kun miettii nythän tuli uus malli airohille vissiin korvaamaan tuo stelth
     
  9. V

    V Xterrain

    Vs: kypärä?

    Minulla meni vain lippa airoh steltistä palasiksi ja ottaan. Kypärä kyllä pysy ehjänä
    [​IMG]
     
  10. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Vs: kypärä?

    Auts...
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: kypärä?

    Kyllä se Araikin menee palasiksi kun tulee osuma koteloon. Nimimerkillä kokemusta on. Käsittääkseni se hajoaminen on niinku kypärän tehtävä jos sillä jotain meinataan pelastaa.
     
  12. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: kypärä?

    Joo eihän sen kuulukaan kestää kunnon tällejä kymmeniä kertoja. Kyllä se minusta on jo suojannut sen pään jos yksi kunnon isku tulee, missä kypärä hajoaa, mutta päähän ei mitään. Kyllä tuota yksi myyjä puhui kanssa, että parilla hänen tutulla on nuo hajonnut, mutta kunnon osuman ne ovat saanneet, eikä jätkille päihin oo tullu vaurioita.
     
  13. H-pux

    H-pux SBA 650

    Vs: kypärä?

    Siihen passaa myös HJC:n kuonokoppa kun kiinnitysreikiä hieman askartelee.
     
  14. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: kypärä?

    Onko muuten kypärillä mitään vanhenemisikää?

    Itellä kuitenkin aika kuluttaa enemmän ku iskut tai naarmut kypärässä. Nyt siis on yli 10v ollu jo sama kypärä ja tuntuu että ehkäpä se olis syytä vaihtaa. Jos nyt ostaa kunnon (=kalliin kuitu-)kypärän, niin meneekö se sitten seuraavat kymmenen vuotta hapertumatta?
     
  15. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Moottoripyöräpuolella jotku vaihtaa uuden potan joka kesä ihan sen takia ku pintajännitys heikkenee ilmanvastuksen ansiosta.
    Kelkkaillessa ei tietysti niin kovasti ilmanvastus ota että se jännitystä veisi.
    Mutta kerran ku kypärän pudottaa lattialle niin pintajännitys heikkenee.

    Ite en uskaltas 10v. pitää samaa kypärää. 3-4v. max.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: kypärä?

    Pääasia on tuo viimeinen virke.

    Muuan myyjä (crossikuski) puhui että noissa joissakin nykykypärissä ei puhuta niinkään pintajännityksestä (joka katoaisi), se on eri asia onko se totta mutta tämä on taas esson baarin huhu mistä jollakin on varmasti faktaa ja mukava ois kuulla ihan 100% asiaa tuon tiimoilta.
    itsekin mietiskelin tämän kauden alla jotta max. ikä minun kypärälle tuo 3-5v riippuen käytön määrästä.
     
  17. RotaX550

    RotaX550 Well-Known Member

    Vs: kypärä?

    Mikähän malli ois kyseessä? Oisko vaikka linkkiä heittää? Tokimoto nimittäin vastas, että tohon malliin ei ole olemassa merkkikohtaista suojaa ???. Tallaisen vastauksen heiltä sain: "Erillistä ilmanohjainta ei ko. kypärään ole, mutta itse suosittelisin neopreeni maskia."
     
  18. makimikkko

    makimikkko Yamaha nytro rtx

    Vs: kypärä?

    on. Ainakin noissaa "merkki" kypärissä on päivämäärä olisko ollu hihnassa. Siellä on mun muistaakseni se päivä koska se kypärä on tehty. Niitä metalli lenkkejä millä hihna kiinnittyy kypärän runkoon ni kannattaa kans seurata, tiedän yhden tapauksen ku oli hihnoista vetäny kypärää päähän ni oli toinen hihna lähteny irti.
    Kosteus ruostuttanu rikki.
     
  19. H-pux

    H-pux SBA 650

    Vs: kypärä?

    Askartelin vanhan kypärän kuonokopasta (olikohan cl-x4 ??), tuotteen nimi on "unversal breath box", niitä on aina silloin tällöin näkynyt mm. allrightin kuvastossa.
    Luulen että mikä tahansa kuonokoppa passaa.
     
  20. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: kypärä?

    SOLARIS HOI!! Koitappa löytää yhtä edukas erä noita stelttejä tällekin syksyä! ;) Tai no riittää että samaan ku Londonin ebaystä n. 202€ kuluineen 8)
     

Suosittele tätä sivua