Lumettoman talven ajokortti väittelyt, B vai Be

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 20/3/07.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Tuossa tapauksessa jos veto auto painaa 3500kiloa niin silloin max perävaunun massa on 750kg, mut jos auto painaa vaikka 2000kg niin sillä voi vetää silloin 1500kg.
     
  2. d6r

    d6r Well-Known Member

    Edelleen eri ajokorttiluokkia koskevat rajoitukset löytyvät varmasti riittävän tarkasti AKE:n sivuilta, niistä lienee turha enää täällä vääntää.

    Mitenkäs se nyt oli Be:n tai C1e:n suorittaminen, marssin tietysti autokouluun, mutta entä sitten? Teoriaa? Ajotunteja? Ajokoe? Paljonko palaa rahaa?
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    No sekin varmaan selviää siellä autokoulussa
     
  4. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Niin, moni muukin asia selviäisi kavereille, jos vaan viitsisivät itse ottaa selvää.. Mut mistä sitä sitte kirjottais ja vänkäis ;D
     
  5. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    BE:n suorittamiseen ei tarvi käydä autokoulussa.
    Teoriakoe ja kärryn kanssa pakittelu inssin valvonnassa riittää.
    Muita kuluja tulee lupahakemuksesta polliisilaitokselta ja passikuvista.
    Saatto olla vielä jotaki muutaki mutta tuossa ne tärkeimmät.
     
  6. kole

    kole Mxz x-rs 850

    Mulla oli abec ja kävin suorittamassa c1e:n, kirjalliset (10 kysymystä) ja inssi. Tais maksaa vajaan 200e.
     
  7. Harald

    Harald Well-Known Member

    Itseltäni löytyy tällä hetkellä ABC, lisää en ole hetkeen tarvitsemassa ellei isompaa kärryä joudu vetelemään..
    Kunnon kuokkia en ole tainnut sitten autokoulun edes ajaa ;)
     
  8. TommiKer

    TommiKer Well-Known Member

    eikös tämä otsikon mukaan ollut väittely ;D
     
  9. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Ite kävin tänään ilmottautumassa autokouluun.

    B ja C kortti tuli valittua.
     
  10. Halkku

    Halkku Guest

    BC kortti tuli itekki valittua ja olen suorittanut jo 4 ajokertaa kuorma autolla mutta nyt tulee kuukauden tauko kun auto lähtee ensin ivaloon ja sitten kittilään ja sitten takasin tänne joten kestää tovi että pääsee ajamaan mutta pitää ottaa nuita henkilöauto ajoja nyt jonku verran ja säästää sitte loppuun pari :)
     
  11. Fanatic

    Fanatic Well-Known Member

    ABECE lukkee kortissa. Eipä oo tarvinnut ikinä rätiköijä, että saapiko ajjaa vai ei ja mitä voipi pistää perrään.
     
  12. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    No helevetti! Tehän ootte nuin niinku ihan yleishyödyllistä porukkaa! Pittää 30pv lähtiä ajelemaan Imatralle kuomukärryn kanssa ja luulin etten saa vetää sitä, mutta saanhan minä. :) Hitto.. ei oo nyt enää mitään jännitystä tässä hommassa. ;D
     
  13. heikki aikio

    heikki aikio Guest

    A BE CE ;D tuo viimeinen maksoi 180mk ( 30e ) , armeijasta on myös hyötyäkin 8)
     

Suosittele tätä sivua