Lynx 2007

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä päristelijä, 26/1/06.

  1. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Kylmällä koneella se pakin käyttö ei aina onnistu, pitäisi tietysti vähän lämmitellä. Mutta useimmiten auttaa kun pidät kierroksia jossain 2-2.5 tuhannen kieppeillä kun painat pakkia.Tai ainakin mulla tepsii, mutta voi olla vaikutusta suuttimien ropeloinnilla .....
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Catiskan kelkissä tuntuu olevan aikas se ja sama onko mosa kylmä vai kuuma. Pakki toimii tasaisen huonosti.. Lauantaina testasin tuota ja kuumalla koneella neljännellä yrittämällä huoli pakin päälle. Ja on vieläpä aika herttaisen yhdentekevää, onko kierroksia paljon tai vähän.. Enimmäkseen vaikuttavat toimivan..
     
  3. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Sepäs onkin hankalampi juttu.. tulee mieleen oma -04 evo 600 joka temppuili samalla tavalla. Yleensä vielä oli hankala saada käyntiin kun sammui pakkinapilla. Vaihdettiin takuusen boksit ja käämit ja vaikka mitä vempeleitä, myös koko katkaisinpaketti. Lopulta itte sisuunnuin ja aloin käydä läpi johdotuksia ja avata liittimiä järjestellmällisesti. Lopulta löytyi liitin jossa oli "nasta" sisäänpainunut ja aivan nokimusta. Putsaus ja nasta ylös, liitin paikalleen ja sen jälkeen ei ole pakki tempuillut, kelkka edelleen samalla kylällä. Evoissahan näitä liitin "vikoja" oli, en kyllä ole uusimmista kuullut. Mutta kyllähän liittimet edelleen aika samoilta näyttää...
     
  4. armika

    armika Lynx Rave RC 600 SDI -07

    Kurkatkaapas telatunneliin, siis vetoakselia ketjukotelon läpiviennin kohdalta. Mulla pyörii musta tiivisterengas valtoimenaan akselilla.. On sillä paikkansa stefan ympärillä mutta ei näy pysyneen. Etupukin iskarin pohjaanlyöntikumi oli hävinny joten huolto ja simmitys on ajankohtaista ;D
     
  5. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Minulta ottivat sen irtonaisen renkaan pois heti uutuuttaan. Tehtaalta kertoivat sen olevan joku ylinmääräinen rengas, joka on lähtenyt asennuskoneesta...
     
  6. Mika Lokka

    Mika Lokka Well-Known Member

    Sammaa mieltä...
    -05 ssa pakki ei toimi kylymänä, mutta EI KOSKAAN oo ollunna onkelmia lämpimänä...
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Eilen kävin pyöräyttämässä Catiskan kelkalla 140 km:n lenkin. Pakkia käytin pari kertaa, kuumana, nyt sammahti vain kerran ja senkin silloin kun halusin taas etiäppäin.

    Mutta tuntumaa kelkistä. Verrokkina olleeseen pollekuskiin verraten, en tuolla pääse yhtä kovaa kuin omallani, mutta sekin osittain tottumiskysymys.

    Telaston toiminta on loistavaa. Telaston on kohtuullisen pehmeä, omaani verraten, mutta kestää tällliä jotakuinkin samalla tavalla. Tuolla jaksaa ja voi ajaa hieman rauhallisemminkin, jäykkäalustaisella Catilla on pakko ajaa täysillä patissa. Ajoasento on kokeilemistani selkeästi paras, todella helppo nousta pystyyn ja ajaa seisaaltaan. Penkin matala etureuna helpottaa roikkumista.

    Jotain huonoakin, eli kelkki ei käänny niinkuin pitäisi, siitä lie junamainen fiilis, etenkin, kun ohjaus on hieman raskas. Mutta eiköhän tuon saa jossain määrin korjattua, kunhan omistaja saa tilaamansa satulat SLP:n sivakoille..

    Hyvä peli kaikenkaikkiaan. Olisi listalla varsin korkealla, jos olisin hankkimassa.
     
  8. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Se on sitten tuo RER:n sammuminen jonkin sorttinen tyyppivika ainakin 800:ssa. Ko mun tekee kans ihan samaa, pakkaa sammumaan yhtä paljon. Tuntuis ettei sammu niin herkästi ku osaa oikealla hetkellä hiukan kaasua kevyesti antaa ku painaa RER:ä. Toi tyhjäkäynti suuttimen vaihto kuullostais sellaselta kokeilemisen arvoiselta. Mitä 550F Exploreria oon hiukan ajanu niin siinä toimi ihan moitteetta. Kans olis tarkoitus SLP:t vaihtaa keulalle, ku on ihan samanoloinen munkin ohjattavuus mutkissa. Vaikka ei mulla vielä PPS olekaan. No noi sukset vaihtuu vasta ens talveks. Muuten on hienosti pelittäny. Tosin en oo ajanukkaan vielä ko 550km ja siitäkin osa jäällä, eiköhän parin viikon päästä Levin reissun jälkeen oo enemmän kokemusta.
     
  9. Rsu

    Rsu kelkaton miäs

    http://www.brpscandinavia.com/web/files/lynx_lineup_2007_fi_lores.pdf
     
  10. aboli

    aboli Well-Known Member

    Pongasin länsinaapurin puolelta RE 800 :D
    http://www.blocket.se/vi/11260483.htm?ca=1_7_s
     
  11. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Joo, Levin reissu on ohi ja toimi kaikin puolin hienosti kone. Ei mitään ongelmia, Rer toimi hienosti, kuten pitääkin. Vois olla et tyhjäkäynti suuttimien vaihdolla vois pakkasellakin alkaa toimimaan. Nyt kun oli aurinkoista ja lämmintä niin tosiaan toimi hienosti. 773km tuli ajettua ja mittarilukema on nyt 1840km. Ei tarvinnu muuta kuin bensaa ja öljyä lisäillä 4L kannu tyhjäksi. Eikun keväthuoltoa ja kesäteloille.
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Onkos väellä tiedossa mitään hyviä viriviri pajoja? Houkuttelisi loihtia tässä kesän aikana Lynssiin lisää tehoja, alkoi tuntua jo lutuselta. Sarrelle lähetinkin jo mailia, tosin vanhasta kokemuksesta tuskin vastaavat. SLP:lle myös meni postia, he vastaavat kyllä. Mitä muita paikkoja olisi?

    Hakusessa olisi vähintäänkin pyttyjen porttaus, uudet kannet, putki/putket ja kytkin/varisetti ko. viritykselle.
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    JJJ-Service
     
  14. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    RK-tekin puoleen itte kallistuisin. Joko drop in kitti tai sitten se 827. JJJ servicestä kantsii myös kysellä niitten omaa versiota.

    SLP:t sun muut unohtaisin suosiolla.

    http://www.2strokeheads.com/
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    JJJ:lle laitoin jo viestiä, kiitos vinkistä. Onko tuolla JJJ:llä jotain erityisiä meriittejä?
    Tuon toisenkin tsekkasin, onko tuosta pajasta olemassa jotain "puolueetonta" tietoa, mittauksia tms? Tuntuu vain tuo männät/kansi- vaihdolla luvattu tehonlisäys aikas kovalta. Hintaa myös noille männille kertyy ihan kivasti ollakseen pelkät valumännät.

    Minulla ei ole kokemuksia tuosta SLP:n porttauksesta, mistä siitä löytäisi tietoa? Siis koska sitä kannattaa välttää, niin kait siihen syynsä on?
     
  16. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Sama mulla, paitti tuon portituksen jätän tekemättä kun tuossa pykälää pienemmässäkin rotaxissa tehot riittää itselle ihan hyvin. Tuolla SPI:n kannella ei ole vielä paljon tunteja tullu koska halusin ajaa tuon motin sisään varmasti kunnolla vakiokannella. Mutta näytti tuossa esim. jäähdytysveden tilavuus näyttää olevan suunnilleen tuplaten isompi kuin vakiokannessa. Ainakin vastaavat kysymyksiin nopeasti siellä, enempää ei osaa tuosta tässävälissä sanoa.

    Tuo kytkinkittien olemassaolo itseä kiinnostaa eniten, tärkeinhän ois saaha ne hevoset kampiakselilta matolle... Totaltekki nyt vissin myy vaan iskareita ja rautoja enää. 'Doon kitithän ei natsaa, onko kukaan huomannu ruottissa tai norjassa mitään? Onko täällä muuten jollekkin Sarresta joku vastannut joskus?? Jos vaan jostain löytyis toimivaksi todettuja kittejä suomalaisiinkin kelkkoihin, olis niin paljon helpompaa (ja todennäköisesti halvempaa) kun alkaa itse hakemaan.
     
  17. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member

    http://www.pfracing.se
     
  18. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Mulle on aina vastattu kun olen sinne aukioloaikaan soittanut.
     
  19. stm

    stm Well-Known Member

    Sama täällä. Eikä tuntunu herralla olevan kiire ku raatattiin vissiin tunteroinen :) Asiallinen ukko ja hyviä ohjeita.
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kelkka oli uusillä (Korsumäki) säädöillä loistava ajaa, mutta ensimmäisen ajokerran jälkeen taas ongelmia. Ajettiin vähän reitillä ja käytiin crossiradalla treenaamassa pikku hyppyjä, niin johan alkoi jostain kuomun alta hirveä helinä tyhjäkäynnin tuntumassa. Juuri oli vehje huollossa ja taas pitää alkaa kaivamaan konehuonetta, mitä siellä on irti :mad:
     

Suosittele tätä sivua