Lynx RC 440 -02 alustan utelua.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Rubu, 27/1/07.

  1. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Ajelen ekaa kautta moisella ja jotenkin keula tuntuu "kovalta".

    Vaikuttaako se klikkereiden säätäminen oikeesti vai onko se hifistelyä?
    Ajelin tuossa patikossa niin tuntui että kun ajaa lappu pohjassa kokoajan niin keula on "mukava".
    Voihan se tietysti olla että kun entinen oli Yamahan sxR 700 -00 niin siihen verrattuna tuo on kyllä aika tavalla nopeampi laite reitillä.
    Se oli muutenkin sellainen köröttelyä varten tehty kapine...

    Toinen kysymys liittyy mattoo, minkä pituinen/levyinen on tuohon käypänen?
     
  2. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    Lienee ihan tavallinen eli 38x307x32? :-X
     
  3. stm

    stm Well-Known Member

    Nyt puhutaan ilmeisesti racingistä?
    Luulisin, että se on säädetty melko kovaksi jo tehtaalta lähtiessä. Ainakin mulla on jousitus kauttaaltaan pintakovahko, jos oikein alkaa köröttelemään, mutta kovassa vauhdissa toimii kuin unelma.
     
  4. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Joo, Racing.

    Tuntuu vaan että aika kova on tuo alusta, tosin kärsii ojan yli laukasta aika huoletta niin ei kimpoile mihinkään.
    Ehkä se on vaan ominaisuus mihin pitää tottua...
     
  5. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Miten lie tuo matto homma, kannattaako tuohon vaihtaa korkeemmalla räpylällä olevaa vai pitäytyä tuossa 32mm matossa?
    Matto rupeaa olemaan loppusuoralla...
     
  6. banditx

    banditx Guest

    kaks piippuinen juttu tuo harjan lisääminen.
    jos 44mm harjalla olevan maton laitat niin voit olla varma ettei se siellä kelkan alla kovin kauaa ehjänä säily. on harjat nopsasti poissa jne jne toisin kuin esim. 32mm harjassa.
    kääntyvyys huononee korkeammalla harjalla mutta pito kasvaa ehkä jopa liiaksikkin esim. mutkissa ei voi sladittaa niin helposti jos sellainen on ollut tapana. onhan se tietenkin hienoa kun on isoa räpylää alla mutta sellaset matot on tehty umpiseen enkä usko että racingilläsi umpisessa kovin ajelet.

    eli mihin tulokseen päädyimme, osta vain tämä minun maton, on uutta vastaavassa kunnossa muttei hinnaltaan vastaa uutta!!  ;)
     
  7. stm

    stm Well-Known Member

    Joku kolmekasi harjalla oleva on melko soppeli tuohon. Ei ole vielä liian korkea ja pitoa löytyy. Jos haluaa sivuttaispitoa vähentää niin leikkaa vähän mattoa.
     
  8. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Menettääkö kyseinen kelkka miten paljon kääntyvyyttä jos eturemmin pistää reilusti löysälle?

    Tällä hetkellä kelkka on aika raskas minun mielestä kääntää hitaassa puunkierrossa.
    Taas täysillä kun mennään niin kyyti on kuin pilven päällä istuisi, kääntyy just sinne minne haluaa...

    Mitäs tälläisen pitäisi kulkea?

    Mulla menee mittarin mukaan vajaa 130 kun hiillostaa, kierrokset huutaa noin 8600.
     
  9. Juusokki

    Juusokki Indy 600 129'

    Jos 130 menee mittarin mukaan ni aika optimissa ollaan. Itsellä sama homma, 130 ja kiekat on sen 8600rpm. Ja se tiukuminen...... 8) 8)
     
  10. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Joo, kyllä kuolemaa huutaa. Reilu 9000 näyttää menevän pakkasella kun kilistelee koneremontin kelloja kunnolla. ;D


    Minkä verran porukalla on etuiskareissa kierrettä näkyvissä yläpäässä? Eli missä kohtaa on säätölautaset.
     
  11. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    itellä on 440x skiido ja kulkee helposti mittarin mukaan noin 165 ja 140 kiihtyy tosi nopeasti ja ottaa kieroksia 8500-8700 väliin
     
  12. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Lieneekö vaihdettu välityksiä vai kulkeeko tuollainen todella noin kovaa?
    Mulla rupeaa 100 jälkeen se kiihtyvyys rauhottumaan jo aika tavalla...
     
  13. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    vakio välit on ku vaihdoin öljyt ketju koteloon niin tarkastin välitykset. mun kaverilla lynxin 440 vm 03 kyllä sekin kulkee melko lailla yhtä lujaa onko sulla sit vaihdettu nopeammat välit.onko sulla missä asenossa 2varin jousi sekin vaikutta nopeuteen
     
  14. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Katselin tuossa ohjainrautoja suksien alta ja huomasin että etummaisia paloja ei juurikaan ole.

    Voiskohan tuo olla syynä hieman raskaaseen ohjaukseen?
    Vai mikä on se pienen etupalan tehtävä?
     
  15. lynss

    lynss Well-Known Member

    se etupala on niinku kulutus pala, kaikissa raudoissa ei sitä ees ooo..


    olihan sulla se rajotin remmi löysimmässä asennossa..
    tai sitte suksen paikkaa muuttaa jos on useampi reikä mihkä sukset voi laittaa,suksia eteen päin nii kevenee mut ohjauksen haukkailu lisääntyy
     
  16. RCAntti

    RCAntti Member

    Kyllä mulla -01 RC menee mittarin mukaan yli 150 ja vielä olis ollut varaa. Sitä en sitten uskalla arvata, onko jottain tehty edellisen omistajan toimesta... 8) (arveli, että jotain 150-155 menisi todellista nopeutta maksimissaan?)

    Edit: No joo, meneehän se mittarinopeutta vaikka mitä, mutta todellista jotain vajaat 150.
     

Suosittele tätä sivua