Lynx SportXR 377 jarrukahva

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä JoK, 21/12/05.

  1. JoK

    JoK Member

    Onko kukaan vaihtanut alkuperäisen jarrukahvan tilalle uutta ja paremman mallista kahvaa, jos on, niin millaisen?
    Ongelmana on kahvan ja tangon välinen etäisyys, joka on mielestäni liian suuri, jotta jarrun käyttö olisi miellyttävää.
    Vai olisiko alkuperäistä kahvaa mahdollista muotoilla jotenkin?
    Kyseessä on siis Lynx SportXR 377 vm. -98
     
  2. Dirty Harry

    Dirty Harry Lynx Sport XR

    JoK puhuu asiaa. Myös omasta mielestäni tuo jarrukahva on liian kaukana mukavaa käyttöä ajatellen. Lie tuota luulisi kaupasta jonku parempi kahva löytyvän. Itselläni ei kokemusta kahvan vaihdosta.
     
  3. Keeloppi

    Keeloppi Well-Known Member

    Duellin luettelosta löytyy tuommonen.

    POLARIS / SKIDOO / YAMAHA
    88-025 PIKAJARRUVIPU 52,-
    ENDURO JA CROSSI KÄYTTÖÖN, SÄÄDETTÄVÄ
    Kaikki mallit hydraulijarruilla.
     
  4. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Sportissa on vaan mekaaninen jarru, joten em. kahva ei käy. Itse olen Cobraani laittamassa maastopyörän jarrukahvaa jossa on etäisyyden säätö. Ei kuitenkaan heitämällä mene joten odottelen vähän lämpimämpiä asennuskelejä. Helppo se on kuitenkin laittaa...
     
  5. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    jumankauta... äijä ootteleepi vissiinki kesää ku lämpimiä ilmoja kaipaileepi.. :D ;) :D
     
  6. Dirty Harry

    Dirty Harry Lynx Sport XR

    Tuo maastopyörän kahvahan vaikuttaa lupaavalta, mutta eikös siellä alkuperäisen kahvan rakenteissa ole jokin kytkin/katkaisija joka sytytää jarruvalon kahvaa painettaessa? Mitenkäköhän sen virittää toimimaan uuden kahvan kanssa...
     
  7. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Oiskohan mahdollista virittää itse vaijeriin semmoinen "vetokatkaisin" että kun vaijeria vedetään (=jarrutetaan) niin katkaisin menee päälle ja valo syttyy..
     
  8. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Jos itse alkasin rakentaan jarruvalo kytkintä uusiksi niin rakentasin sen ennemmin suoraa levyn tykö enkä mitään vaijeri patentia.
     
  9. Lynski

    Lynski 49 ranger St + Adve, Vector RS Mountain, AC z370

    Aikanaan kun mulla oli everst (rotax 503) niin siinä oli sellainen auton? jarruvalokytkin tyyppinen ratkaisu siinä vivun juuressa..
    siis vivun joka painoi palaa levyyn kun jarrutettiin

    Jari
     
  10. Dirty Harry

    Dirty Harry Lynx Sport XR

    Tai sitten jos kantti kestää niin kahvaahan voisi yrittää lämmittää kuumailmapuhaltimella ja taivuttaa lähemmäs. Onkos kellään kokemusta tästä operaatiosta? Toki kahvan saa myös tuhottua tällä lopullisesti jos lähtee yrittämään ja kaikki ei onnistukkaan. Eli varakahva voisi olla ihan hyvä olla olemassa.
     
  11. Teemu

    Teemu Well-Known Member

    Parhaaseen tulokseen pääsee kun hakee jostain pyöräpurkaamosta hydraulisen jarrupaketin ja tekee sille kiinnikkeen! Alkaa jarru pitään ja tulee uus kahva samalla!
     
  12. JoK

    JoK Member

    Kiitoksia hyvistä ohjeista ja vinkeistä. Pitänee alkaa värkkäilemään, josko sitä sais jotain aikaan.
     
  13. stm

    stm Well-Known Member

    Mulla on itellä sport xr vm. 98 tallissa ja ite olen siitä sitä orkkiskahvaa muotoillu lämmittämällä! Toimii ja on parempi! Jos ei ole heti laittamassa kyseistä kelkkaa poies niin mun mielestä on hyvä laittaa nestejarru... Toi mun xr on ollu itellä ekana kisakelkkana junnuissa joten on tullu tekstailtu kaikkea :)
     
  14. VilleMatti

    VilleMatti Well-Known Member

    minkälaisen patentin teit. laitahan kuvaa ku itseäkin kiinnostaisi ko. toimenpide :D
     
  15. Pomppa

    Pomppa Well-Known Member

    mulla olis 01 endurosta jään täydellinen nestejarrupaketti
     

Suosittele tätä sivua