Lynxien huiput

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Tasala, 31/10/07.

  1. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Kaikilla muillaki merkeillä on tämä topikki niin miksei lynxilläkin :)
    Eli mimmosia lukemia oletta saaneet mittareihinne ?

    minun 5900 meni viime talvena jäällä GPS mukaan 96km/h

    Edit. Karkiampi matto ja pienemmät vetopyörät verotti nopeutta niin että nyt meni GPS 82km/h :-X
     
  2. x skodoo

    x skodoo yamaha winderi

    Juu lainattiin isän 5900 missä on vielä teksti finlandia kulki 125 mittariin ja leikkas kii saman tie! Hinattiin kelkki äkkiä latoon eikä puhuttu papalle mitää ;D
     
  3. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Heh, 167 km/t näytti gepsi viime talvena, mittari jotai 185-190, eikä edes leikannu kii..  ;D Racing -97 g-tyyppi jossa big pipe X mylly. Lujempaa ei uskaltanu edes päästellä pilkkopimeässä noilla lyhdyillä vaik mentiin meren jäällä.. ois voinut mennä yli 170 mut sit ois takuuvarmasti leiponu..
     
  4. M.H.

    M.H. 800 indyR

    tarpeeksi. ::) :-X
     
  5. GLX 5900

    GLX 5900 GL 3900 Syncro

    Oisko ollu niinikään 5900 ja 85 nopeutta, monesti on testattu mutta tuon yli ei pääse kun alkaa naama paleltumaan tai kypärän visiiri menee umpeen. Oishan se kiva nähdä jotain ;D Eno oli saanut 105 joskus tuolla samaisella laitoksella. Eipä tarttis kulkea noin kovaa, ajo-ominaisuuksia ei enää ole kun tuon 60-rajan yli menee.
     
  6. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    500 enska -01 mökki tiepohjalla 150 mittariin.. :-\
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Mittarinopeudet on mittarinopeuksia, eli lähinnä suuntaa antavia ainakin omien kokemusteni perusteella. Edellinen kissani oli ainut kelkka mitä minulla on ollut, jonka mittari oli tarkka parin kilsan tarkkuudella. Noista GPS-mittauksista. Siitä minulla on myös hieman omakohtaista kokemusta, omistan kolme GPS-laitetta. Itse luotan nopeusmittauksissa (kyse nyt näistä harrastajan laitteista) vain piirtävään laitteeseen, koska vain huippuarvosta näyttävästä gepsistä ei näe onko nopeus ollut todellista vai vain hetkittäisen virheen aiheuttama. Nuo pulikat kun sisältää tyhmää elektroniikkaa joka ei osaa päätellä sitä, että jos laitteen paikannusvirhe siirtyy laidasta toiseen ajosuunnan mukaisesti ja siksi hetkellinen "nopeus"pomppaa parilla kympillä, tämä onkin vain mittausvirhe. Piirtävästä voi erotella nuo virheet ja lukea se todellinen huippunopeus.

    Pieni esimerkki eiliseltä. Olin juoksemassa tuo piirtävä gps-taskussa, huippunopeudeksi laite näytti minulle yli 40km/h (olisikohan minussa pikajuoksijan ainesta) mutta kun katsoi nopeuskäyriä, niin totuus löytyi sieltä.

    Eli, nuo mittarinopeudet ja tavallisilla GPS-laitteilla tallennetut maksiminopeudet on vain suuntaa antavia, virhe voi olla vaikkapa 20 km/h.
     
  8. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Eli GPS mettään niillä mittää tee huijaavat vain ihmisiä eikä niihin voi luottaa.. ;)

    EI HERNEITÄ!

    Itselläni on joku 200€ MIO ja se ainaki näytti juurikin saamaa kuin tien varressa oleva valtion tutka mittarin huijatessa 4km/h ,eli kyllä itse pidän ainaki luotettava nuita geps lukuja..tiiä sitte? :-\
     
  9. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Varmaan voi olla näin, mutta kun siirrät sen kepsin sisältämän tiedon läppärille ja rupeat tarkastelemaan vaikka kilometrin sillä olevien pisteiden tapahtumia, väittäisin, että sieltä löytyy se oikea nopeus.
    Esim. jos siellä on yhdessä pisteessä nopeus ollut 105km/h ja muut loput näyttää 89km/h, niin kyllä siihen on luottaminen..
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Näin on, jos käytetään tallennusta. Usein on vain niin, että vilkaistaan gepsin tallentama max. nopeus ja ajatellaan sen olevan luotettava. Itselläni tallentaa 0,3 sek välein nopeuden, paikan ja korkeuden. Sieltä löytää helposti niitä virhepiikkejä. Ei ne ole yleensä mitään suuria, max 20 km/h, mutta silläkin on iso merkitys.
     
  11. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Juu, onhan sillä merkitys, jos kattoo vaan pelkästään sen huippunopeuden muistista. Voi mennä vehkeet yllättävän lujaa ;)
    Toi on aika kätsy homma toi tallennus, on joskus mielenkiintoista tutkiskella ajettuja reittejä ja mitä siellä on tapahtunut.
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Mut tuossa tallennuksessa on myös se huono puoli, että ei voi leveillä ajaneensa siinä isossa patikossa kylän kovinta vauhtia, totuus on yleensä aika karua. Mutta, tuota käytän kesällä crossipyörän kanssa, tallentaa myös kierrosajat automaattisesti. Talvella olisi tarkoitus siirtää reittimme tuon avulla Google Earth karttapohjaan ja sitäkautta nettiin muillekin tarjolle.
     
  13. 250

    250 Well-Known Member

    lynxin mittari ei GPS:n mukaan valehellu ku 0,4km/h liian paljon, järvellä ajoin tasan 40km/h mittarissa pitkän matkaa ja GpS näytteli 39,6-40,2km/h. ja mittarin mukaan huiput 75km/h, kait tuo sitten on luotettava "tulos"?
     
  14. damaul

    damaul Yamaha ei pamahda??

    Ei kait ny täällä ole tarkoitus nu***a pilkkua, eiköhän tasalukema ole riittävä tarkkuus ja jokainen voi sit mielessään miettiä mitä ilmoittaa, oikeita gps lukemia, mittari lukemia vai haamulukemia.. meneeköhän nyt kuitenkin liian OT: ksi?
     
  15. Enska600

    Enska600 Lynx RE e-tec

    Kovalla pohjalla 5km järvenselkää sinkki tiukalla äijä kyyryssä mittari näytti viisarin vaille 170km/h ja muistaakseni oikeeta nopeutta se oli 147km/h. Ja pelinä oli toi -01 600 enduro.
     
  16. Nixu

    Nixu Well-Known Member

    Viime talvena kulki yli 100km/h vaikka vaimentimen putkessa oli villatuppo.  ;D kulkee se nyt varmaa kovempaa muttei sen tartteis tappo vauhtia kulkea. :p
     
  17. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Pitänee kait itsekin tulevana talvena mitata oman Lynxini nopeus, mutta mittariin viime talvena jaksoi tuo RC800 kelata 148 km/h, alustana kohtuullisen tasainen, kova reitin pohja.
     
  18. jkomu

    jkomu GL360S

    Enpä oo 59:lla vielä uskaltanut käyttää kakosta ku ykköselläkin mennään tarpeeksi ;D
     
  19. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    minä olen saanu lynx safari 400 ::) kulkemaan jotain 130-140km/h kovalla jäljellä..  ;D ;D
     
  20. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Jotakin 160-170 väliin viimme Maaliskuussa Hossassa. Ei joutanut niin tarkaan seuraamaan, aika jäinen aamukeli oli reitillä.
     

Suosittele tätä sivua