Lynxin G-touringiin karkeampi/pitempi matto?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä teikka, 18/2/06.

  1. janppa

    janppa Guest

    Mää ainaki möisin ;)
     
  2. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Teikalle sellanen pieni kysymys että kummassakohan korvakkeessa etupukin iskarin yläpää on kiinni tossa sun lynessä? Taka vai etupuolen?
     
  3. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Taitaapi olla nyt siinä etummaisessa.Alunperin oli takimmaisessa.Jotenkin vaan tuntuu että se taaempi ois parempi,mutta eo oo varma asiasta.Pitänee testailla sitten kun laitan etupumpun vaihtoon.Saa sitten nähdä toteutuuko näille lumille.
     
  4. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Aattelin vaan kun kyseisen kelkan räjäytyskuvissa iskari tulee etummaisiin korvakkeisiin ja itellä on takimmaisissa. Tiijjä häntä liekkö tuolla maatamullistavaa merkitystä alustan toimivuuteen, mutta täytynee kokeilla.
     
  5. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Mulla vain on siinä etummaisessa reiässä mutta siinä joka on alempana ja hieman taaempana ei ole täysin läpimenevää reikää, vaan kun katsoon niin siinä olisi ikäänkuin pelti toisella puolella mutta soon runkoa ? Vaikea sanoa mutta se ei ole kutenkaan läpi. Ja minusta sitä ei voi sanoa että se olisi paljoa taaempana kun se on enemmän alempana, vai onko 600:ssa eri runko ? Ja samalla on varmaa tietoa että vakio matossa oli 25mm harja, olen kelkan toinen omistaja ja kuulin että siinä oli tuo 25mm korkea harja ja vielä on alkuperäinen tela...
     
  6. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Kyse on siis telaston etupukin iskarin yläpään kiinnikkeistä.Ei etupukin kiinnityskohdasta.

    Ootko muuten mitannut sun kelkan maton harjakorkeuden,mullakin oli alla sama matto kuin tehtaasta lähtiessä(jos ei joku ole salaa vaihtanut ;) ),ja väittäisin korkeudeksi sen 22mm. ::)
     
  7. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Mulla matto ainakin on toi 25mm bombardieri . Alkuperänenkin vielä  eikä yhtään ainutta pykimää eikä repeämää. No on pikkasen mutta pysyy aika hyvin kuvio kun ei sutita joka kivikossa.
     
  8. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Just kävin mittaamassa ja tulos oli 22milliä ja kelkalla ajettu 3000km, joten luulisin että tuo 25mm pitää paikkansa.(Pistän tuon edellisen tiedon 28mm myyjän piikkinen, enpä ole enemmin mitannu harjankorkeutta kuin nyt :-[)
     
  9. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Katohan vaan! Pojat on kovia tinkaan ;D Käykääpä vilkaseen tuolta kilpailevan lehden sivuilta "kelkkaluettelo" . sieltä löytyy 38x345/2.2 :p
    Eikä tuo Teikan entinen matto ole kulunut tuota 3mm, vaan on just sopivasti sisään ajettu mulle ;)
     
  10. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Sit mulla ei oo vissiinkään alkuperänen matto vaikkakin aivan sama tuossa vehkeessä onko 22 vaiko 28. Umpisessahan se kunnon räpylä ois hyvä mutta pitäis ensin pistää toi rohjo painonvartioihin eli heivata toi tuplapenkkihässäkkä ja peltisukset mäkeen nin kehtais umpiselle lähteä.
     
  11. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Eipä ole 98 vuosimallisten ja 99 mallisessa ei ole merkitty harjakorkeutta... Mutta jos tuo pitää paikkansa nii onpahan vähän kulunut tela kun on alkuperäinen ja vielä harjakorkeutta 22 milliä..
     

Suosittele tätä sivua