MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Kamppi, 27/10/10.

  1. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Ihan pölijä ajatus pyörähti ajatuksiin. Tuskin tulee tehtyä. Mutta mielenkiinnosta vain tutkailin. En yhtäkkiä löytänyt netistäkään tietoa. Joten heitämpä tänne... Liekö kokemuksia moisesta sovelluksesta kelkkapuolelle. Autoihin ja perämoottoreihin niitä on tehty. Sen mitä nyt tuolta maailmalta lueskelin. Käteväähän tuossa on jotta voi itse pc:llä ohjelmoida sellaisen syöttökartan kun haluaa ja kone pysyys nipussa jottei männät sula :) .
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Miten tämä liitty samaan lauseeseen "Voi ohjelmoida itse syöttökartan ja kone pysyy nipussa" ;D

    Keijohan se on jo tämän homman rakenellu?
     
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Siis tommosta on kokeeltu jonkun toimesta. Oispa kiva kuulostella tuliko toimivaa ym. Ihan tässä työporukassa siitä tuli juttua kun eräs rakensi moottoripyöräänsä moisen värkin hyvällä menestyksellä. Hän vain heitti ajatuksen.
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Mää en tehny megaruutaa, vaan koodasin/rakensin ihan oman vekottimen. Ei ollu mitään yhteistä tuon ruutan kans :) Juttua ja kuvia löytyy tuolta mun MadMule projektista...

    Mutta on sitä ruutaa vissiin laitettu 2t koneisiinki. Kantsii katella sitä mp käyttöön suunniteltua pienempää laatikkoa, siitä on karsittu niitä releitä sun muita turhuuksia pois. En muista mikä sen virallinen nimi oli. Hyvä puoli on kans, että sähköpakki pitäs onnistua ruutalla pikkusen kikkailemalla. Kantsii ekana pistää pelkkä ruiskutus toimiin ruutalla ja vasta myöhemmin ottaa sytkäpuoli käyttöön. Saattaa saaha parit männät säästettyä... ::)

    Itellä ei menny ruutan kans mäntiä, ne palo vasta sitte ko pisti kaasarit paikalleen. Kyllähän son melko arsenaalista niitten kans räpiminen ;D
     
  5. Ultimate

    Ultimate AC M6 153''x2,5"

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Microsquirt on se mopoihin suunniteltu pienempi looda..
    http://www.microsquirt.info/
     
  6. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    RXL:ään haaveilin megaa kans mut viimeiseimmän huhun mukaan ei pysty ohjaa kolmea suutinta, pitäis olla 2 tai 4 jne..en asiaan tarkemmin tutustunu. Onko jollakin tietoa? Olis helpompi sit laittaa stormin kone ku sais sopat kohalleen. :p
     
  7. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Pystyyhän sillä ohjaa vaikka 10 suutinta mutta 2 eri pankissa vain. Sitte on nuo ms2 ja ms3 eri asia ku laittaa sekventiaaliksi et niissä pitäs onnistua 4 suutinta erikseenki.
     
  8. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Niin..mites kolmen kans?
     
  9. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    En ole perehtyny niin hirveenä tuoho 3 mukiseen ja en tiijä mite siinä menee kulmatkaa.. Onko 120 astetta?
    Ootko kyselly finsquirtilta? Sieläki osa kertoo ja osa ei vaikka tietäski.
    Pitää kattoa ku kerkee et olisko se ohjelmallisesti mahollista saaha semisekventiaaliksi 3 pyttystä.

    Kokeilin asetuksie laittaa 3 mukiselle semiksi ja näyttäs et pitäs onnistua. Siitä en sitte tiijä toimiiko ;D
     
  10. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Jos täältä löytyy joku joka megan tai micron mulle rakentaa niin olen valmis sen rahallisesti korvaamaan. Tuo RXL on siis ruisku..tosin siinä ei mitään ilmamassa/map/maf antureita ole. Mutta bensatukit ruiskunpumput suuttimet ja antureita olis valmiina. Jos mega tai micro toimii 3 pyttyiselle niin kiinnostais.
     
  11. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    No ite oon tehny nuita jokusen 10kpl.. Varmaan likelle 30 tai yli. Tuossa olis jokunen kuva http://s655.photobucket.com/albums/uu273/TS82_photos/Meka/

    Ei ole mikää ns. partcon levy jossa on huonot suojaukset yms. On turtanan suunittelema ja ainaki omat kokemukset hyvät. Saa MS2 rossullaki ku tekee parit muutokset. Olen kokeilu et toimii ms2 rossulla pöydällä mutta iha koneen kylessä ei ole sillä ollu.
    Tuossa on vr muunnin, nakupiiri, pakolämpöpiiri yms herkkuja jo itessää. 3 pyttyselle pitää tehä 3 suutin pankki lisää mutta siitä ei vielä ole mulla kokemusta. :(
     
  12. Loogitech

    Loogitech Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Miksi suuret valmistajat pakkaavat piirilevyt ja muut komponentit (Ecun osat) tiukkaan massaan? Olisiko syynä tärinät, kosteus, lämpötilan vaihtelut?
    Kelkkakäytössä oletan herkkien osien: piirilevyt/prosessorit, komponentit, anturit, johtosarjat, olevan todella kovassa ympäristössä.
    Vrt. värinät, lämpötilan suuri vaihtelu, liittimien kosketukset, suuret kiihtyvyydet komponenteissa ja piirilevyissä..

    Miten varmistaa eri moodien suunniteltu toiminta vika tilanteissa?

    Softahommia voi varmaan hoitaa kohtuullisen helposti, mutta kuinka hoidetaan mekaaninen kestävyys vuosiksi..siinä haastetta/taitoa punnittavaksi.
     
  13. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Hyvä ja paksu lakkaus auttaa jo paljon. Sitte ehottomasti kaikkien komponenttien jalat pitää kääntää vinoon kääntöpuolelta ennen juottamista. Näillä saa kestään jos kohtuu paljon mekaanista rasitusta, mutta tärinä on kovaa ja se kantsii ottaa huomioon. Isot komponentit kuumaliimalla kii levyyn/toisiinsa jne. On kans jonku verta tullu kasailtua ulkolaitteita, ei kantsi ihan hepposasti tehä. Mutta eiköhän tekijämiehet nuo asiat jo tiedä ja tee ihan oletuksenaki :)

    Eikö ruutasta ollu Atmellin piirillekki tehty versio? Vai muistankohan oikein... Se kehitysympäristö tuntu ihan toimivalta mitä tuota ruiskua koodailin sillon pari vuotta sitte :)
     
  14. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Ei tollaset suutinpankit sano mitään, bensakiskoa tuskin tarkoitat. Onko innostusta vääntää mulle ruiskupaketti?
     
  15. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Liiman ja lakan oon ite laittanu kaikkiin mitä oon tehny. Tosin käyttiksessä oli 4vuotta vanha levy ja ilman lakkaa tai liimoja ja ei ollu ongelmaa toimivuuden kans. Kilometrejäki tuli jo melkein 150tkm.
    Onha nuita levyjä 3kpl tuossa valmiina et yhteen ku tekis modaukset niin pitäs toimia. Sillä suutin pankilla meinaan ruiskupoksilta 3 pytylle lähtevää ohjausta. Alkujaan ku niitä ei oo ku 2 kpl. Tuon MS2 ku saa täysin sekventiaaliksi 4 pyttyselle. Niin pitäs tehä vähä lisäyksie levylle tai ruveta suunittelee kokonaan uutta levyäki kenties..
     
  16. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Löytyykö microsquirtista jotain etua? Ja edelleen..onko tehtävissä? :D
     
  17. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Tuola on tuosta mikrosta
    http://www.microsquirt.info/

    Tuon mukaan ei ole ku 2 inj ja 2 sytkä lähtöä.
    Nuo on valmiiksi tehtyjä ja 420e hintaa http://www.mega-efi.fi/product/40/microsquirt-v-20
    Tuolta mega-efiltä oon tilannu osia ja hyvä ja nopea toimitus jos vain on hyllyssä tavara.

    Kyselin litää tuosta hommasta tuolta finskuirtilta ja sielä kertovat juuri et vaatii vähä normilevyihin muokkauksia mutta pitäs saaha toimimaan.
     
  18. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Eli minkä verran roughly tulis maksaa mega tripleen? Lähinnä kai ohjaus ja mitä antureita nyt sit tarvii. Käyttääkö noi ilmamassamittaria vai mitä?
     
  19. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Mappi tai tps pohjaset mutta voi sitä maf kans käyttää mutta ite en tykkää siitä ollenkaa. Sitte siihe imu ja nesteen lämpöanturit jotka saa tuolta efiltä kans tai käyttää alkuperäisie.
    nuo lämpö anturit on n.20-25e/kpl ja liittimet ja johot n.100e Riippuu aika paljo kokoonpanosta. Sytkäpoksi n.70-100e (mistä ostaa ja millasen)
    Puolat voi olla entiset (ainaki osissa koneissa). Jos kone on alkujaan ruisku niin siihe ei tarttee hommata ku liittimet, johtoa,sytkäpoksi ja ite poksi. Näin karkeesti heitettynä ;D
     
  20. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: MegaSquirt -ruisku kakstahtiseen

    Itellä tuli testattua omassa ruiskurojektissa sitä että ruiskutettaanko pensaa joka pytylle aina yhtä aikaa vai sillonko ko pytyn mäntä on nousemassa ylös. Lopputulos oli, että ihan sama kummin tekee - ei kuullu käynnissä eikä missaan eroa. Mulla oli vielä säätö siinä, että pystyin säätään ruiskutuksen ajotusta 0-180 astetta ja säätelykään ei käyntiä muuttanu suuremmin. Eli tripleen saa syötettyä lörssit ko ohjaa yhellä lähöllä suoraan vain niitä kolmea ruiskua rinnatusten :)

    Ja sytkähän ei tarvi kans ku yhen lähön. Tehas tripletki (ainaki Catit) jysäyttää 3 kertaa kierroksella kipinän. Tekee vain sopivan trikkeröintilevyn (vai mikä se olikaan) jolla saadaan sytytys 3 kertaa kierrokselle niin homma bueno.
     

Suosittele tätä sivua