Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Köyhyys ei ole ilo kellekään. :(
     
  2. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Mutta sikaosastollakin pääsee perille. :)
     
  3. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tokihan se työkäyttö ei ole pelkkää reen vetoa näillä meidän selkosilla mutta on toki ollu puhetta siitä monikäyttöisyydestä tässä topitsissa. Hyvin pystyn vetämään sen päiväreissun heinät perässä ja toisaalta voin sen reen jättää tunturi kurun alapuolelle ja pyyhkästä nupilla siitä ylös tarvittaessa.
    Toki nämä kelkat on vuodessa sen näkösiä että niillä ajetaan eikä körötellä ja kahdessa kolmessa vuodessa niin paljon kilometrejä että ne on kaikkea muuta ku luotettavia.

    Ja nyt sitten kehuja wt miehille! Kyllä ne vetää vaikka omakotitalon mutta siinäpä se käyttö onkin ainakin omasta näkökulmasta katsottuna. Toinen tykkää tytöstä ja toinen äitistä ja kolmas molemmista. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset jauhako asiasta mistä ei ole omakohtaista kokemusta minkään vertaa.
     
  4. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ja mikä parasta, kun ykkösluokan matkustaja itkee siitä, että kahvi ei ole just oikean kuumaa, niin sikaosaston matkustaja voi tarpeen vaatiessa vaikka keittää ne kahavit ihan itte, välittämättä siitä, onko joku pikkujuttu pielessä, niin kuin nyt esimerkiksi pikkupakkanen, joka niin kovin harmillisesti estää kelkkareissulle lähdön, kun kelkasta ei löydy tuulilasia ja naama jäätyy ja munat paleltuu... Tästä tietty poislukien poroukot, jotka tilaavat sen maailman rumimman kötöstyksensä siihen summitin kuomun päälle irvstelemään. ::)

    WT kuski istahtaa vaikka kuudenkympin pakkasessa kelkanpäälle, kiskoo koneen käyntiin ja lähtee kulkemaan.. Ison tuulilasin takaa kylmä maailma yleensä näyttää aika kivalta 8)
     
  5. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No jos tässä oli takanan kehut, niin aika onneton yritys. Kuka uskaltaa yrittää laittaa paremmaksi. Ja vinkiksi, että kannattaa lukea tuo meikäläisen kirjoitus pohjille.. ;)

    Ja sitten vielä joku kehtaa pillittää, että WT-väeltä puuttuu avarakatseisuus ja näkemykset myös toisten kelkkojen hyvyyksistä... ;D
     
  6. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Nytkö tästä tuli kelkan ulkonäkö topikki
     
  7. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niinpä, jokainen valitsee tarpeisiinsa parhaiten sopivan pelin.
     
  8. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No hei.. Jos kelkka on ruma, niin silloin se on ruma. Minkäs sille teet... ::)
     
  9. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    And here we go again!

    Kyllähän tämän ketjun kantava voima on ollut koko ajan vuoriporamiehet, ja näyttää siltä ettei tämä ketju pääty koskaan. Aina löytyy se mielensä pahoittava mounttainimauri..
     
  10. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Joo ei. No sitä päivää odotellessa, että pääsis itekki lyömään köyhyyttä turpiin...

    Pääsee toki, ja monesti ihan mukava matkustaakin ;)
     
  11. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin.. ja kuka väittää, ettei WT leiristä ole kokemuksia noista mattolaitureista.. Lueppa takana tarkkaan tuo mun kirjoitus noista mountaineista. On sellaisilla tullut ajettua ja uskon, että jotain minäkin niistä jo älyän. Toki, viimieisintä uutuutta ei ole tullut ajettua, mutta senverran on vuoriporalla tullut ajettua, että minä oikeasti pystyn niistä löytämään hyviä puolia... ja paljon. Mutta edelleen, kyse ei olekaan siitä, että minä pitäisin vuorikelkkaa paskana keksintönä, vaan kyse on siitä, että minä pidän WTtä ja SWTtä ihan perustellustakin syystä erittäin hyvinä kelkkoina. Ja sekös porukkaa tuntuu sylettävän..
     
  12. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ai kato vain en huomannutkaan edellis sivun ylistys tarinaa.

    Hyviä kelkkoja ne leviä telaiset on sellaiselle ihmiselle joka sellaista tarvii, mutta en toki ole muuta väittänytkään. Itsellä ei vain sellaisella ole käyttöä.
     
  13. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No vieläkö tekee mieli väittää, ettei kokemuspohjaista tietoa muka löytyisi?? Ja kuten todettu, en kirjoittanut paskaa, vaan ihan noihin itse ajettuihin kokemuksiin pohjaten.
     
  14. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No niin vain mennään sinä itse puhuit perustelusta ja sanahelinästä minä olen tässä kyselly nyt että paljon ko vehkeillä ajeltu ja kuormia vedelty en ole vielä esim nallelta saanut muuta kuin Onhan niillä tullu sen verta ajeltua. Onhan se nyt s..tanan vaikea vissin ymmärtää luettu
     
  15. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin, ja minä en ole vieläkään saanut vastausta siihen että mitä minä olen sanonut sellaista jonka sanoakseen pitäisi omata ajokokemusta juuri nykypäivän vuoriporista?
     
  16. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No ja nyt vois minun puolesta alkaa Motokin tutkiskelemaan tuota omaa argumentointiaan. Sitä kun hienosti omasta mielestään osaa spekuloida sekundäärisillä argumenteilla, voi alkaa tuntua, että tässä on jotenkin ylivertainen muihin nähden. Kuitenkaan tuosta sinun ulosannistasi ei ihan hirven rakentavaa sisältöä ole ilmennyt, joten rauhotuhan vähän, ettei lähde taas lapasesta.

    Toisaalta sittenhän sitä voi taas hetkenpäästä ihmetellä miksi "hyökkäykset" ja kommentoinnit kohdistuvat sinuun henkilökohtaisesti. Näin niinku ystävällismielisenä vinkkinä :)
     
  17. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Siis pitääkö minun nyt alkaa sulle luettelemaan, että mitä kelkkaa on tullut ajettua ja mitä ei??

    No, vuorikelkkapuolella mennään mm. kasisatasella ja kuussatasella Summitilla. Tuon kasisatasen vuosimallia en muista, mutta kuussatku on muistaakseni pari vuotta vanha kapistus. Kasiasatasta tuli vedätettyä parin viikon ajan ihan oikeisssa lumioloissa. Kuussatkulla en ole ajellut kuin muutaman kerran, eli siitä kokemukset ovat vähäisemmät, ainakin tuolta pirunsyvien lumien puolelta. Kummankaan perään ei rekeä ole kiinnitetty ja hyvä niin, sillä kun kurkistelin noiden kelkkojen tunneleihin, niin ilman vahvikkeita ei koukun nokkaan kannata oikeasti laittaa kiinni mitään. Senverran hentoinen vetokoukun kiinnitys on. Ja mielestäni sitä rungon repeämistä ei kannata omakohtaisesti alkaa kokemaan, vaan sen kyllä voi uskoa jo pelkältä näkemältä.

    Mitä tulee tuon Summasen lämpenemiseen, niin aika lämpöherkkä tuo kuussatku tuntui olevan.. Aika-ajoin piti hakea kovan reitin sivulta irtolunta. Mutta tämä toki todella vähäisen ajokokemuksen perusteella. Eli kaipa tuo olisi alkanut pidempään reittiä hakattaessa pysymään viileänä, mene ja tiedä... En tosin keksi, että millä ilveellä, mutta kun pakkohan se on uskoa, ettei se kuumene, kun oikein ajaa.

    E-Tundraa tuli hakattua viimetalvena kolmen viikon aikana senverran, että tuntuu.. En toki koko kolmea viikkoa putkeen, vaan siten, että kelkkoja vaihdeltiin aika-ajoin.

    Summiteista on jäänyt mieleen reittiajon huonous.. Kelkat ovat todella kiikkeriä tapauksia, mutta kaikkeen tottuu ja esimerkiksi reittipommituksissa roima painonsiirto helpotti tilannetta paljon. Toki, esimerkiksi Commanderiin verrattuna nuo Summaset ovat reitillä selkeästi altavastaajia. Ajettavuus ei ole mielestäni lähelläkään Comentajan ajettavuutta, tosin Comentajaan on pultattu täyssäädettävä alusta isoilla pumpuilla, vähän tulevan 8-komukan tyyliin.

    E-Turre oli oikeasi huono ajaa reitillä. Maastossa se oli iloisa kapine, jolla uskalsi ajaa käytännössä ihan mihin vaan. Kelkan kapeus ja ketteryys olivat mun mieleen. Mutta se reitti.... :p

    Catteja ei ole tullut ajettua, eli niiden kohdalla on iso aukko.. Jotain mountainrunkoista Polarista on joskus tullut hankeen usutettua, mutta se ei herättänyt isompia fiiliksiä.
     
  18. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kysyin muistaakseni ensin hyvinki yleisesti niin sinä olit siinä ensimmäisenä räkyttämässä
     
  19. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Katoppa tulihan se sieltä ku rautalangasta väänsi,kun sinä olet sitä rungon heikkoutta nyt moittinut ja ynnä muuta tässä reen veto asiassa pyysin teiltä perusteluja kun nyt itse olen seurannut hyvinki läheltä 2 summittia ja tätä omaa m8 ja noin kymmenkuntaa muuta summittia en vain ole kyseisiä vikoja/ongelmia havainnut että kummalla tässä nyt on enempi kokemusta ko laitteista kyseisissä hommissa.



    E:monta päivää piti vääntää että sai edes suoran vastauksen eikä tyhjää jaarittelua
     
  20. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No enhän minä nyt noin vähäistä kokemusta ala tänne kehumaan..

    Mutta kyllä minä noihin severran olen tutustunut, että ihan turha minulle on tulla kertomaan, kuinka hyviä vetureita ne on. Toki, kyllähän ne tehojen ja pitojen puolesta vetää, mutta kuten Fredikin taisi tuossa aiemmin todeta, niin pidemmänpäälle saattaa popniitti ja tiggihommiin joutua.. Ja jostain ihmeellisestä syystä minä olen ihan henkilökohtaisestikin nähnyt muutampia väännähtäneitä runkoja näistä mattolaiturista, että sitä runkoa ei voi hyvällä tahdollakaan kehua lujaksi. Ja oikeita vetohommia ajatellen, runko on minun käsitykseni mukaan turhan hento.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua