Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ahaa, eli siis kysymys ei ollutkaan millään tavalla minulle osoitettu. Jätetään siis huomiotta.
    Kuitenkin, asiallisen vastauksen kutsuminen räkyttämiseksi on hieman kyseenalaista.

    Kyllähän tämän ketjun rakentava keskustelu jäi tuonne sivun 10 tienoille, ja asialliset kommentit yleisesti ottaen alkoivat ehtyä tuossa 180 tietymillä.

    E: ja v*ttuiluun on vaikea vastata rakentavasti aiheessa pysyen.
     
  2. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

     
  3. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ai siellä sikaosastollako juodaan kahvia ::)

    Kaikki muut varmaan ymmärtää ottaa tämän sarkastisena viihteenä. Parista kaverista en ole ihan varma ;D
     
  4. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?


    Missähän välissä olen sulle v..tuillu
     
  5. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Joo huomattu on. Hankalaa saada rakentavaa keskustelua aikaan ja kun rakentavaa keskustelua ei synny, niin hämmennetään soppaa vähän vähemman rakentavaan sävyyn ja kohta itketään kun pojat kiusaa. Loputon kierrehän tämä on tuolla menolla, mutta ehkä parasta viihdettä ikinä...
     
  6. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Mutta nyt kun minä ole sinulle kertoillut, kuinka paljon mulla kokemusta näistä mattolaitureista on takana, niin oleppa ystävällinen ja kerro, kuinka paljon itse olet ajellut...

    Voit aloittaa kertomala ensinnäkin sen, koska kelkan päälle on tullut noustua ekakerran, minkälaisia kelkkoja on tullut ajettua ja vaikkapa senkin, kuinka paljon tuollaisella WTllä on kilometriä takana.. Ja tiety senkin voit kertoa, että minkälaisia viiysejä on matkanvarrella tullut ajettua.

    Se, että plakkarissa mahdollisesti on poromerkki, ei ainakaan minulle vielä kerro sitä, kuinka paljon kelkoilla on ylipäänsä tullut ajettua. Eli nyt kun sitä omakohtaista kokemusta peräänkuulutetaan, niin heilutetaan sitä ovea sitten molempiin suuntiin, ettei vaan mene yksinkehumiseksi.

    ja nyt tietty minua eniten kiinnostaa se ajokokemus tuollaisella leveämattoisella. Eli ihan koko kelkkailun historiaa ei tartte tänne kirjoitella, jos ei välttämättä halua.

    Ja mikäli tuolla lainausyritykselläsi tarkoitit sitä, että koska minä en ole yhtään summitin runkoa vetohommissa katkaissut, niin minun ei kannattaisi käsityksiäni tänne kirjoitella...
    ::)
     
  7. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Näinhän se on. Jajos perustelut on jotain minun käsityksen mukaan tai kaverit kertoi, ilman sen parempaa tietoa pitää päteä kovana niin huh huh.
     
  8. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No alahan sitten kertoilla niitä KOKEMUKSIASI noista leveämattoisista..
     
  9. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No skidoo tundralla siinä 11-12 v aloitin sen jälkeen tuli 360 lynx ja sitten pari foxia yks 600 lynx enduro ja yks 600 sdi xtrim ja m8. Ajokokemusta noin 16 vuotta poronhoito töitä tehny elääkseni 8 vuotta ajokilometrejä noin 50000-60000. Leveätelaisella ajanut noin 3000 yhteensä. Mutta mitä sinä sillä tiedolla teet koska en ole vieläkään wt vehkeita haukkunut.


    E:vai olenko ? Jos olen se varmaan kohta tähän lainataan
     
  10. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No itsekihän sitä ajokokemusta minulta tivasit. Ja olenko minä haukkunut Summittia??

    Jos minä sanon, että kelkka ei vetotehtävissä ole etevimmillään tai ainakaan niin hyvä, että sitä kannattaisi oikeaan veturiin vertailla, niin se ei vielä ole kelkan haukkumista, varsinkin, kun minä perustelen nuo ajatukseni mm. kelkan rungolla ja jäähdytyksellä.. Se on haukkumista, että minä moitin laitteen olevan ihan paska, mutta montako sellaista väittämää olet nähnyt minun täällä kirjoittelevan?
     
  11. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No mitä p..kan jauhantaa se rungon vääntyminen ja koneen kilahtaminen on ja lämpöjen nousu.
    Ja olenko sanonut että se parempi on kuin wt. Nyt suosittelen lukemaan minun kaikki kommentit ja jättää se tyhjä tinkaaminen


    E: tai edes verranut wt vetokykyyn

    Ee: ja minä perustelen useiden vuosien ja useiden käyttökilometrien perusteella
     
  12. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tuskimpa olen ainoa joka on samaa mieltä..vaikka vedettäiski painavia kuormia niin kyllä sekin miten sinä niitä vedät vaikuttaa sen kelkan kestoon niinkö kerran AIKAISEMMINKIN jo tuola kirjotuksissani mainitsin mutta te vissii luetta aina joka toisen sanan ::)
     
  13. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Aijuuu.. Siis että varovasti vetämällä kestää. No johan nyt toki varovaisesti.

    Anteeksi, ettei me sitä tajuttu. Kyllähän nyt pal kauhian varoen vetämällä kestää vaikka vessapaperista valssattu runko.

    Ja takanalle: Se, että minä kerron, kuinka Summasen jäähdytysjärjestelmä tuskin kestää vetorasitusta hitaalla vauhdilla kiskoen ja se, että runko minun näkemykseni mukaan ei pidemmän päälle ei kestä vetotehtävien rasituksia, ei ole paskanjauhantaa tai kelkan haukkumista.. Toki, kuten edelläkin todettu, varovasti kun pikkuisen vetää, niin silloinhan runko, koukku ja kone kestää varmasti, mutta tuskinpa silloin kannattaa puhua liki tonnin vetomassoista.

    Ja pitäisköhän tämän ketjun nimi muuttaa sittenkin: "Millaisella kelkalla tuolla kairassa uskaltaa lähteä vetämään tonnin kuormia?"

    Minun kelkalla onneksi hoituu myös nuo vetotehtävätkin.. Eli umpiskulun, reittiominaisuuksien ja kuormankantokyvyn lisäksi tuo vetoteho on aika korkealla noissa minun kriteereissä. Ja ainakin tuo ST hoitaa tehtävänsä aika mukavasti.

    Tosin, eihän minun ajokokemus ole yhtään mitään vetomiehiin verrattuna... Pari hassua talvea aikuisella iällä.. ;D
     
  14. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Joo jästi mikä jästi. Se että joudut keksimään koko ajan jotakin uutta lätistävää kertoo sinusta jo paljon.

    Tässä nyt on minun kokemus vs sinun ajatukset ja käsitykset se jääköön lukijan päätetäväksi kumpaa uskoo.

    Ja en ole kyllä puhunut mistään tonnin vetomassoistakaan. Mutta lukaseppa taas ne minun kommentit ja tällä kertaa sanasta sanaan.

    Tämä oli minun osalta tässä. Helpompi on saada järvi tyhjäksi kantamalla vettä avannosta toiseen ku jäärä lukemaan ja sitten vielä ymmärtämään luettu ;D

    Toivottavasti ei tavata missään merkeissä
     
  15. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No sitähän minä juuri kuule tarkoitinkin ::) saahan sitä vaikka ratakiskon pätkänki solmuun jos et sitä osaa oikein käsitellä.. Kyllä Jäpälä sano taas edellisessä kommentissaan paremmin ku hyvin että ei voi kauhalla vaatia ku lusikalla ja sitä rataa.. Joo ja lisää vielä metrisessä hangessa
     
  16. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No älä nyt hyvä mies tingasta suutu..

    Ja eihän siinä muuta ku sanko kantoon ja järventyhjennystalkoisiin..

    Tosin, jos sen järven tyhjää isoon pasaan, jota vaikka kiskoo sillä summitilla, niin sen veden saa nopeasti kuljetettua vaikka sinne naapurilampeen. :p

    Ja ei minua kannata tavata.. outo ukko mie olen.

    Ja mitä tulee lusikan ja kauhan väliseen vertauskuvaan, niin kumpi kahloo puurossa paremmin?
     
  17. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    "Munanjatkeena, pihakoristeena, oman egonsa pönkittäjänä ja leikkikalunahan nämä rautarunkomiehet nuita mounttaini vehkeitä pitää"
    Tarkoitin tuolla, että en ainakaan minä ole noita höpövehkeinä pitänyt, vaikka olen moitteitakin esittänyt. Mutta se on kelkoissa kuten vaikkapa autoissakin; semmoista ei ole,joka on jokaisella osa-alueella paras(paku,sportti,maastoauto,yms samassa kamppeessa), vaan jos noita ominaisuuksia pitää löytyä samasta vehkeestä, niin kompromissi siitä tulee; ei missään paras, mutta hommaan jotenkin soveltuu.Kelkoissa ehkäpä 49-ranger on tuollainen.
     
  18. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Minä olen tavannut Dalai Laman kahdesti. Koulussa; dee aaa äll :D, ja lama-aikana.
     
  19. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kokeilehan toki semmoista jos siitä vaikka tulisi seuraava 59 korvaaja..
     
  20. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ja nivahan se paras vetoauto olisi vai kuinka?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua