MK-Enduro&Sprint keskustelut

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä vanhapee, 12/2/07.

  1. Roippa

    Roippa Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Voi.
    Eri ry:t joten sinänsä riippumattomia toisistaan.
     
  2. SV

    SV Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Asia harvinaisen selvä.
     
  3. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Feetu the Man ;D. Kova kiri ja kova kuski. Onnittelut! myös seuralle ;)
     
  4. A.P

    A.P Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Vain yksi lähtövoitto kaksikon Feetu ja Lupsu ulkopuolelle. Aika suvereenia touhua. Onnittelut molemmille
     
  5. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Tosi hyvä tv pätkä nelosella. Erikois maininta unppille kauden komeimmasta avauksesta
     
  6. Atso

    Atso Polaris iqR 440 hybrid

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Joko taas tää alkaa ;D

    Edit: Mulla on muuten 42" telkkari on pikkusen parempi kuin esim 32" ;D ;D
     
  7. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Voi helavate mulla ei oo ku 38 ;)
     
  8. Juusokki

    Juusokki Indy 600 129'

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Ja mulla on viikonlopun ohjelmassa 4 tuntia roikkumista sarvien jatkona :D Ja maksaa aivan ***keleesti ::)
     
  9. Atso

    Atso Polaris iqR 440 hybrid

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Sama homma ja vettä sataa ainakin tällähetkellä joensuussa 8) parempi sekin kuin 30 pakkasta ;D

    Kiteen ja Tuupovaaran CC-kisoihin onnistuu myös jälki-ilmoittautuminen, nyt kuskeja viivalle ja saa iskarit kisa säätöihin viimeistään kun huollossa saa huilata niin pitkään kuin vain haluaa (2tuntia aikaa) ;)
     
  10. aisak

    aisak Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Saako enduroa ajaa samassa osakilpailussa kahdessa eri luokassa kilpaa, mikäli tämä on aikataulujen puolesta mahdollista?
     
  11. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Taidetaan turhaan narista täällä lumen vähyydestä, http://www.seriousriding.com/etusivu/maailman-pisin-enduro-kisa-iron-dog-ajetaan-parhaillaan-alaskassa/
     
  12. audi96

    audi96 Active Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Suunitteilla olis jos sitä uskaltas viivalle lähtä niin kengistä sen verran , mestareilta kysäsisin et kun säännöissä lukee
    Suurinpiirtein näin , et pohkeen korkunen kenkä pitää olla. Riittääkö ns. Freeride kenkä vai pitääkö olla crossi kenkä?
     
  13. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Enpä muista että kukaan olisi koskaan kenkiä kattonu ;D ajattelet omaa turvallisuutta ja sillä menet. Tarkassa katsastuksessa katotaan remmisuoja,roiskeläppä, tappokatkaisijan-, jarru ja ajovalon toiminta. Valmistenumero on kaikista tärkein. Ehkä kisanumerot ja osallistumisoikeus. Joskus saattaa katsuri lyödä harteille että onko suojat. Sit oli katsastuksia joissa tuo valm.nro oli ainut mikä kiinnosti. Mun kokemukset kyllä ajalta ennen smk.
    Rohkeesti vaan viivalle.
     
  14. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Jeps

    On niitä kenkiä joskus innokas katsastusmies katsonut Amirinkin aikana ja kenkä pitää olla tukeva sekä säären ja pohkeen suojaava ns. crossisaapas tai vastaava malli.
    Lumilauta kengilläkin kyllä kisoihin pääsee ja jos freeride kenkä on kelkkailuun tarkoitettu saapikas niin sekin käy.

    Vaan Amir tais tempasta joskus Giantinki lipokkailla. ;D
    -t-
     
  15. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Oukkei

    Elämme mielenkiintoisia aikoja lajiemme parissa. Mutta kuten moni on havainnut, alkaa keskustelu lajiemme yhteydessä mennä jo kuitenkin aivan älyttömyyksiin.
    Minä olen ollut yhtenä syypäänä metelin nostamiseksi lajien puolesta ja nyt onkin jo asia kehittynyt siihen suuntaan, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja ilmeisesti jopa asiattomiin puheluihin. Nyt pitää kuitenkin muistaa, että keskustelupalstalla nimimerkillä kirjoittavat omia tarinoitaan paitsi jos nimimerkki edustaa jotain yhteisöä.
    Kaikkein helpointa on luonnollisesti vain arvostella niitä ketkä omalla henkilökohtaisella panoksella pyyteettömästi laittavat oman persoonansa ja vapaa-aikansa lajien puolesta peliin. Myös on helppoa ylenkatsoa niitä tekijöitä ja toimihenkilöitä ketkä eivät olekkaan enää kilpakuskeja samalla unohtaen, että järjestö toiminnat, kilpailujen järjestäminen, kerhotoiminnat EIVÄT ole mitään automaatteja ja jokainen henkilö kuka niitä hommia tekee on vähintäänkin yhtä tärkeä kuin yksikään kilpakuljettaja. Ellei jopa merkitykseltään isommassa roolissa.


    Positiivisena asiana kuitenkin näen "metelin" pitämisen ansiosta lajien kaikkien osapuolten herääminen tilanteeseen. Ja nyt onkin kuljettajien edustajat ottaneet asian omakseen ja sitä kautta varmaankin myös järjestöille saadaan "kenttä" väen mielipide esille. Se mistä laitteesta ja kuvakulmasta kuski saa itsensä julkisuuteen näkyville ei ole lainkaa relevanttia isompien asioiden edessä. Ja kun kantaa ottaa asioihin, pitää osata eroittaa yksilö, kerho, kisajärjestäjä ja järjestö toisistaan. Muuten menee äkkiä puurot ja vellit sekaisin.

    Ja nyt kun vielä loppuu "metelin pito", henkilökohtaisuudet ja älyttömät puhelut, niin tiedä vaikka ensivuonna ajettaisiin yhtä ja ansaitsemansa arvostuksen mukaista sarjaa.

    Minun osalta olen kuskeille tekemäni lupauksen täyttänyt ja asia on edennyt sinne tasolle minne pitääkin. Menneenä viikonloppuna on jälleen nähty yksi "kuljettajien jaloilla äänestys" ja nyt tämän asian puitteilta enää toivon, että asiat kehittyisivät oikeaan suuntaan ja kahden järjestön päällekkäisyys poistuisi kuvioista. Se on ehdottomasti myös kisajärjestäjien etu.

    Hyviä kisoja kuskeille, järjestöstä riippumatta t,
    -tikkis-
     
  16. lumikko

    lumikko Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    tikkis se kertoilee siis luvanneensa jotakin kuljettajille, luulen, että enempi itselleen, sotken koko enskakilpailun, kaadan sml:n ja päätän mitä kisoissa tapahtuu ja kuka käärii rahat. No mitäs on oikeasti tapahtunut smk aikana . Arvostus lajista on mennyt. Kilpailun pitäjien kiinnostus kilpailuiden pitämiseksi hävinnyt . Tossa alla vähän listaa hävineistä kilpailuista.

    Asikkalan enduro

    Kelkkakunkku

    Kauhajoen enduro

    Kurun sprint

    Virtain sprint

    Seinäjoen crossit

    Snowstar Rovaniemi

    Ja varmaan vielä jokunen muukin joita en heti muista.

    Nyt tikkiksellä on haluna tappaa loput sml kisat mustamaalaamalla, henkilöitä haukkumalla ja muilla konsteilla . Siinä jutussa on sellainen harha jota ei nyt ole tikkis kumppaneineen ottanut huomioon, ne kisat ei tule varmaankaan liittymään smk kisoihin,eikä sml kaatumaan vaan kisat liittyvät tuonne ylempänä olevaan listaa.

    No ketkä siitä sitten tulevat hyötymään, luulen, ettei juuri muut kuin ne jotka pääsevät hallitsemaan kilpailukenttää ilman mitään vastuuta, voidaan tehdä mitä mielyttää säännöistä ja kilpailijoiden oikeusturvasta välittämättä. , tikkis sitä kehitystä kehuu notkeudeksi ja kilpailijoita suosivaksi, minä taas joksikin muuksi.

    Katsotaan mihin tämä menee, löytyykö Karstula tulevaisuudessa tuolta ylhäältä löytyvältä listalta ?

    T Jari, vain 20 vuotta kilpailuja ei sml:lle eikä muillekkaan vaan KILPAILIJOILLE kerholaisten kanssa tehneenä
     
  17. Jave

    Jave Well-Known Member

  18. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    On tämä nyt kyllä näköjään melekosta hännänvettoo.Jos nyt sanon oman mielipiteeni näistä liitoista,niin se on hyvin yksiselitteisesti se,että tämä meidän laji ei tarvitsis kuin yhden liiton minkä alla ajetaan crossit,enskat giantit ja cros countryt ja vielä vesirossittiin.Jäis pois sitten tuo ns.karamellien jako...sulle mulle sulle mulle mulle sulle sulle ...vittu vie koko pussi en jaksa laskee enää ;)
    T:Jouni Helander/Masters 527
     
  19. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Asikkalan enduro
    Kelkkakunkku
    Kauhajoen enduro
    Kurun sprint
    Virtain sprint
    Seinäjoen crossit


    ------------------------------------------------------------------------------
    Nämä kilpailut on kyllä hävinneet lumen puutteeseen, that`s it
     
  20. PoJu

    PoJu 600 switsu '07, Indy '14

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Lumikolle kysymys= Jos järjestät(te) KILPAILIJOILLE kisat niin onko silloin sillä "kattojärjestöllä" merkitys?
    Tällä hetkellä näyttää ainakin suurempi osallistuja määrä olevan kumminkin SMK:n puolella...
     

Suosittele tätä sivua