MXZ 440 tulppasyöppönä

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä JaakKimi, 23/12/05.

  1. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi

    Re: MXZ 440 TULPPASYÖPPÖNÄ

    on kyllä pienet suuttimet,ihme ettei oo levinnyt ::),minulla on vakiosuuttimet paikallaan ja toimii ihan hyvin,kun ei tyhjäkäyntiä käyttele,niin kestää ne tulpatkin... 8)
     
  2. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Re: MXZ 440 TULPPASYÖPPÖNÄ

    Mitä eroa on BR9ECS ja BR9ES tulpilla muuta ku hinta?
     
  3. ryder

    ryder Poo

    Re: MXZ 440 TULPPASYÖPPÖNÄ

    Täällä on juttua noistakin tulpista
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=1437.msg135776#msg135776

    http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3278
    http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=20514

    BR9EYA on todettu hyväksi tulpaksi 440:lle, eikä ole pahan hintanenkaan
    http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3616

    BR9ECS 0,45 +- 0.05 mm kärkivälillä on "virallinen" tulppa ainakin 06
     
  4. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Ja muistetaan sitten, että ECS:n kärkiväliä ei saa itse säätää, vaan on ostettava oikealla kärkivälillä oleva tulppa.
     
  5. jsumu

    jsumu rev 440/800

    Meikällä -04 440 revi polttaa tulppia ja rötää 320 suuttimilla kelin ollessa n. -1. Kuinka pieneks niitä arvaa vaihella ennen kun alkaa laihalla käymään.
    Mitä oon muiden jutuista lukenu niin pitäs kärsiä ajaa nollakeliin asti jopa 330 suuttimilla, mutta toi kun ei pelaa ees 320. Kaasarit on putsattu ja neulat keskellä.
    Vaikuttaako ilmankosteus kuinka paljon noihin touhuihin?
     
  6. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Pari perusjuttua ilmaseksi:

    Vika harvemmin on tulpassa, jos kone polttaa tulppaa, se on ihan sama minkä platinan sinne heittää niin aina pimenee...

    Pääsuutin vaikuttaa noin puolen kaasun jälkeen ja yleensähän tulppa palaa pienillä kierroksilla ja jopa tyhjäkäynnillä, eli ei se suutinkaan juurikaan ole syypää. Tosin tuossa koneessa kärsii käyttää ihan hyvin jopa alle 300 suutinta, kun ei peninkulmakaupalla aja tinni tiskissä...
    Kyllä se syy löytynee sieltä tyhjäkäyntisuuttimesta tai neulan asennosta. Ite laskisin neulaa yhellä ja kattoisin miten palaa...

    Kyseisessä moottorissa on juuri tuota ongelmaa ja itse asiaa paljon tutkineena viime talvena huomasin suurimman merkityksen olevan bensalla. Käytin nesteen green futuraa, pienkonebensaa, joka on niin puhdasta että tuluppien palaminen loppu siihen paikkaan. Tuo bensa on tosin sikakallista, etten itekän sitä enää hanki, mutta ajattelin kyllä kokeilla eri yhtiöiden bensoja, koska niiden puhtauksissa on valtavia eroja !!!
     
  7. juhispahis

    juhispahis AC PORO

    Itellä tuommonen -03 racing Lynxi ja siinä sain tuon tulppien syömisen kuriin puottamalla neuloja pykälän keskiasennosta alaspäin. Tosin taas nostin ne takaisin likempänä -10 asteen kelejä kun alko tulpat meneen jo vähän vaaleaksi. Bensankulutus tipahti ihan huomattavasti ton neulojen puottamisen jälkeen ja kone kävi paremmin. Pitää kokeilla pienemmillä tyhjäkäyntisuuttimilla tänä talvena. Kyllähän tuo alko v*tuttaan joka reissu kun tankille meni tai pikku paussille pysähty niin aina sai olla tulppia vaihtamassa.
     
  8. jsumu

    jsumu rev 440/800

    No joo mielessä on käyny että pudottas neuloja yhen pykälän, mutta kun moni taas sanoo että ei tarvi koskee niihin. Tyhjärit on vakiot 25. Kumma juttu kun toisilla pelaa ihan hienosti vastaavilla säädöillä. taikka riikkaammillakin.
     
  9. juhispahis

    juhispahis AC PORO

    Sepäs se. Kylläpä tuota joku pelotteli että älä mene koskeen neuloihin, saat vaan koneen leikkautettua niillä.
     
  10. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Mulla oli 440 racing -01 ajoin kelkalla noin 1100km eikä mennyt yhtään tulppaa koko talvena...
    Koskaan en käyttänyt tyhjäkäyntiä, vaan pidin kaasulla kierroksia jne.lämmityksen ajan. Suuttimet koko talven molemmissa kaasareissa 330 kaikilla keleillä.

    Tulppina lämpöarvoltaan 8, sama oli millä bensalla ajoi, mutta aina 98 oct, ja ekan kerran käynnistyksen/ lämmityksen (esson pihasta lähdettäessäkin)jälkeen varovainen avaus täysille kierroksille ei kerrasta liipasinta tankoon.. ajo täysin on/off ei mitään puolikaasu putki kylmänä meininkiä..
     
  11. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi


    Minä laitan samanlaiset suuttimet kun tosissaan tuntuu tuossa lähellä nollakeliä et käy rikkaalla,ensi viikolla saa suuttimet
     
  12. JiiAK

    JiiAK Lynx RE -08

    Racingi lynksi poltteli suht paljo tulppia aikoinaan, mutta se ongelma hävis samalla kun tuuppasin uudet männät ja stefat koneeseen. Oon ajanu nyt about 1500km noilla samoilla tulpilla ja nätisti ne pelaa vieläkin. ei tosin tuu paljo tyhjäkäyntiä tietty käyteltyä ku se on niin myrkkyä 440 koneelle, ei sitä vaan ole siihen tarkotettu.
     

Suosittele tätä sivua