Niskatuki

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hespe, 6/7/07.

  1. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Omega sopii hyvin Tekvest:n kanssa - suosittelen kelkkakäyttöön voi pitää takin ja hartiasuojan päällä.
     
  2. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: Niskatuki

    käy myös sinisalon suojan kanssa mutta vaatii säätöä
     
  3. S.K

    S.K Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Omegaa sovitellut päälle. Onko ruuvit tarkoitus jättää löysälle että osat liikkuu vai vedetäänkö tiukkaan oikeaan asentoon? Mikä homma niillä numeroiduilla hihnoilla on?

    Tulin kyllä siihen loppu tulokseen että ainut paikka omegan niskatuelle on minun mielestä ajotakin päällä.
    Siihen se sopii kyllä hyvin ja takin alla oli team10 panssari
     
  4. S.K

    S.K Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Ei nyt kumminkaan tuo Omega oikein tunnu sopivan vaikka alkuun vaikutti hyvältä :(

    Miten saa pois sen että se ei lähde itsestään missään tilanteessa selkään valumaan eli taakse päin?
    EI ne remmit sitä tunnu estävän mitenkään. Panssarina on team10.

    Mitenkäs se korkeuden säätö oletteko pitännet minkälaista rakoa kypärän ja niskatuen välissä?

    Onko sitten joku todennut sen että team10 panssarin kanssa ei toimi? ::)
     
  5. jekutus

    jekutus New Member

    Vs: Niskatuki

    mullekkin tuli tänää omega niskatuki ja hyvä tuntuu ainaki vielä olevan ku testasin ja säätelin kohillee...mulla murtui niska muutama kuukausi sitte ja hyvin tuntuu tukevan niitä liikkeitä mitä lääkäris sanoivat että pahimpia liikkeitä on :) jätin rakoa sen verran että kypärän ja tuen väliin mahtuu justii sormi, nii se oli ainaki mulla hyvin ja jäi vielä varaa liikutella päätäki :D
     
  6. S.K

    S.K Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Mitkä liikkeet on pahimpia niskoille? Millä numerolla sulla remmit?
     
  7. Vs: Niskatuki

    Tuli hommattua tuollainen Scotin 420 niskatuki. Vaikuttaa varsin hyvältä tuelta katsotaan miten toimii käytännössä. Tästä tulee pieni kirjoitus blogin puolelle.
     
  8. jekutus

    jekutus New Member

    Vs: Niskatuki

    remmet on 6... ainaki mulle lääkärit sanoi että leuka rintaa kohti tärhdys ja samoin taakse päin pahin mut eiköhän se oo hyvä tukea joka suuntaan kai se tarkoitti et mihin suuntaan mulla se pahin on ettei se murtuma aukee...
    tuli käytettyä 2,5 kuukautta sairaalan kova kauluria yötä päivää!!! nii sen jälkee mun miälestä on varmasti kaikki niskatuet hyviä mitä kelkkailuun myydään ;)
     
  9. triple_x

    triple_x Sno Pro 440/800

    Vs: Niskatuki

    Nyt olis niskatuen ostaminen edessä, niin oon kahtonu tuommosta: http://www.mc-scatter.com/leatt-brace-punamusta-p-43350.html vai kannattaako sijottaa vähän kalliimpaan: http://www.mc-scatter.com/leatt-brace-sport-aikuisten-malli-p-21141.html, eli onko tuosa kalliimmasa jotain parempaa että kannattaa se satanen sijottaa enemmän, vai ajaako tuo halvempiki asiansa?
     
  10. Punis

    Punis Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Onko kukaan kokeillut miten leat brace istuu tekvestin kanssa jos tekvestin jättää takin alle ja niskasuojan sitten tiputtaa päällimmäiseksi takin päälle..

    Molemmat tuotteet olisi ostos listalla tulevaksi kaudeksi.
     
  11. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: Niskatuki

    Sama homma alkoi kiinnostamaan itseänikin!

    Tekvesti löytyy jo, mutta tommonen Leatt on kyllä vakavassa harkinnassa!!
     
  12. [IQ]

    [IQ] Sw assaultti & 600 Switchback

    Vs: Niskatuki

    Tuo scotin niskatuki on leatt bracen tekemä? eik nii?
     
  13. StiiTTauS

    StiiTTauS Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Joo sama se on. Scott vain omistaa nykyään leatt bracen
     
  14. Svelo

    Svelo Ski-Doo Renegade X-RS 900 ACE Turbo

    Vs: Niskatuki

    Mä olisin kanssa kiinnostunut EVS:n käyttäjäkokemuksista...
     
  15. Krüger

    Krüger Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Onko asia muka todellakin näin?
     
  16. BackwoodBeach

    BackwoodBeach Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Tämmöinen tiedote tuli tuossa syksyllä maahantuojalta:


    Scott yhteistyöhön Leatt:n kanssa

    Kaudelle 2012 Scott esittelee täydellisesti uudistetun suojamalliston, jonka tärkeimpänä osana ovat Scott niskatuet.
    Nämä niskatuet ovat Leatt:n valmistamia. Kaudelle 2012 Scott esittelee neljä mallia, jotka ovat:
    * Scott Carbon Pro, täysi hiilikuituinen huippumalli
    * Scott 450, loistavilla säätömahdollisuuksilla varustettu tuki
    * Scott 250, tyylikäs perusmalli
    * Scott Street, niskatuki onroad käyttöön

    ”Tämä vahvistaa edelleen Scottin markkina-asemaa varsinkin offroad- ja kelkkapuolella. Olemme erittäin
    tyytyväisiäyhteistyöstä Leatt:n kanssa”, kertoo vientipäällikkö Pascal Pouly Scott:lta.
     
  17. $amba

    $amba Catti XF800 '12

    Vs: Niskatuki

    Ei mitään ongelmaa, hyvin istuu, tosin leatti on hyvä vetää niillä remmeillä kiinni takin päälle ni ei hypi ja pompi. Tai sitten tempasee kaikki takin päälle jos ei ole liikaa pakkasta ;D

    edit: tai sitten jättää takin alle kaikki, jättää takkia sen verran kaulasta auki, et menee kaikki alle ja kauluri kaulaan.
     
  18. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Vähän epäilen tuota omistussuhdetta.
    Leatt myös valmistanu aikasemmin ainakin Kennyn ja olikohan KTM:n niskatuet.
     
  19. aisak

    aisak Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    Taitaa tuo Leatt olla vähän isompi brändi tuolla jenkkilässä, kun täällä.
     
  20. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: Niskatuki

    ensiviikolla rojut autoon ja kokeilemaan nuita tukia. Yksi mielenkiintoinen olisi tuo Leatt SNX Pilot, joka on kelkkahommiin suunniteltu. Onko joku päässyt hipelöimään/ tekemään vertailuja muihin?
     

Suosittele tätä sivua