Ockelbo

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä -valopää-, 18/1/06.

  1. okkelist

    okkelist Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Jaa se onkin erinlainen viritelmä kun minun kelkoissa tuo alumiinitappi. Siellä on varmaan 8 mm kierre siinä alumiiniakselissa pitäisi lähteä kun pitää akselista kiinni putkipihdeillä ja kiertää alumiinitappia. Tuo telan kireys on sopiva muovitela sais olla vieläkin löysemmällä niin kestää paremmin varsinkin pakkasella. Minulla oli aikaisemmin muovitela ja tykkäsin. Se pyörii jotenkin keveämmin kun kumitela niin riittää sassissa voima paremmin. Tuossa minun varatelassa on 75 vetoreikää.
     
  2. mike73

    mike73 Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Kiitos ! Puolihuolimattomasti laskin 77 vetoreikää, kuulema olis omatekoinen jatkoperä. Tiedä sitten ?
    Etupää näyttää pysyvän ylhäällä, 1 uusi kumilenkki per suksi. Onhan tuo Sachsi melkoinen paukuttaja, mutta toimii.
    Pientä puhdetta vielä riittää...
    Mites tuo tankin sisällä oleva imuputki , onkohan metalliputki vai muovinen ?
     
  3. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Nyt on hieman pallo hukassa! sassista aivan sama mihin asentoon syttöä säätää(ääriasennsota toiseen) niin kone käy ja poksuttaa tyhjäkäyntiä muttei reagoi siihen kaasuun yhtään. kärkiä kun säätää niin ei mitään vaikutusta, tarpeeksi kun aukasee niin kipinä katoaa samoin kuin jos liian pieneksi säätää sen kärkivälin. Tulpat on vaihdettu pariinkin eri otteeseem kuten kaasarit ja putkisto :D Eihän sen pitäisi sitä tyhjäkäyntiäkään käydä jos sen sytön säätää tahallaan aivan päin perse...tä??
     
  4. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Vika on kaasuttimessa, katteleppas sieltä. Onko Tillotson vai Mikuni?

    Jaa juu, mikunihan se on, kattelin vähän taaksepäin niin selvisi. Minkä kokoinen ja minkälaiset suuttimet, neula ja neulaputki?
     
  5. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Sielä ollut tillotsoni ja 2x miguneita ja kaikilla sama vaikka miten säätelee.
     
  6. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Onpa kumma. Missäpäin Suomea tämä majailee?
     
  7. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Kalajoella nyt majailee, mie olen noita vehkeitä rassaillut, mutta koskaan tuollaista osunut kohalle.
     
  8. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    On sen verran kaukana, etten taida lähteä kattomaan. Videolta kuunneltuna tuntuis käyvän pirun paksulla?
    Toista puolaa olet vissiin jo kokeillut? Joskus on tullut semmonen vastaan, että on puola on ollut osittain oikosulussa ja jännitteen nousuaika on mennyt pitkäksi.
     
  9. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Puolaakin kokeilin, otin sen toisesta konesta jolla kävin ajelemassa aamulla ja sama touhu jatkui.
     
  10. mike73

    mike73 Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Onko muuten stefat kunnossa ja paikallaan ? Varin puolelta ainakin näkee purkamatta, stefa pitää olla lohkon tasalla. Sachsi näköjään käy vaikka stefa on irti ;D
     
  11. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Akkuporalla pyärittelin konetta niin näytti että käret aikili aivan miten sattuu, yläkuolokohta ollut lähelläkään kun käret aukes, ei voinut edes säätää niin että olis saanut kohilleen! Mutta silti se paukuttaa tuota tyhjäkäyntiä.. Nyt kun tätä kirjoitin niin iski epäilys että olisko mulla tuossa porossa sitten sen vanhan -78 okkelin magneetto epähuomossa kun net koneet purkasin samaan aikaan! Onko noissa eri magneetot sitten ?
     
  12. mike73

    mike73 Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Jossain 250 Rotaxissa oli vauhtipyörän magneetit eri kohdilla, vaihtuen vuosimallissa.... ???
     
  13. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Ockelbo

    Onko siinä se puola asetelma oikeassa asennossa, tai miksi sitä virallisesti sanotaankaan. Vai voiko ees laittaa väärin.
     
  14. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    On mulla ollut sassi jossa stehvat vuotanu ja hieman pulottanut mutta on net kierroksia kuiten ottaneet.
     
  15. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Nyt en kylä hoksaa mitäs tarkoitat tuolla?
     
  16. okkeliolli

    okkeliolli Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    sassiksi minäki tuota toista poron mukana tullutta konetta luulin enneku rotaxin luin puhallinkopasta ;D saattaa hyvin olla että väärä magneetto ja kipinä tulee misä sattuu.
     
  17. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Iski vain sellainen ajatus että nyt olis eri sassin vauhtipyörä mulla paikallaan, mutta ei vain käy mitenkään järkeen se että se vekotin käy tyhjäkäyntiä nätisti jos on täysin väärät palikat paikoillaan ja syttö ihan päin persettä. Onhan vanhat papparaiset puhuneet että sassi käy vaikka stefojen tilalle on tuohta tukittu :D
     
  18. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ockelbo

    Sellainen poro 277 rotaksilla löytyy mökiltä, mutta nyt on kyllä eri pelit kyseessä :)
     
  19. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Ockelbo

    Siis se öö lautanen mitä kääntämällä sääjetään sytytyksen ajotusta niin onko se oikeassa asennossa. Auttakee ku ei osa selittää ???

    E: Että voiko olla kertakaikkiaan väärällä laialla lohkoon nähen koko keksintö niinku säteittäin-
     
  20. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Ei taida piuhoissa pituus riittää, jos sitä yrittää väärään asentoon.
     

Suosittele tätä sivua