Pinnoitetun sylinteri putkitus Rotaxiin

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 1/11/07.

  1. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    no se on ihan hyvä tietää :)

    tollaselle saattaa tulla tarvista....

    mihis virmaan pitää ottaa yhteyttä kun tällänen tapahtuma sattuu käymään?
     
  2. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    no tommoset viat nikasil pytyissä voidaan ihan vaan hitsata ja koneistaa ja sitten pinnottaa...
     
  3. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Tossa nyt on ainakin yks virma, joka hoitelee noita. On kait noit muitakii

    http://www.suitzaman.fi/korjaamo.html
     
  4. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Juu, eiköne ne tiijä ja tee ne siel dsamassa paikassa koko paketin, et ei tarvii itte kaivella korjaushitsipuikkoja esille ;D ;D
     
  5. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    joo ei tartte mutta uskon kyllä aka vahvasti että kyllä ne sen hitsaa ja koneistaa ennenku yritää sen suoriltaan pinnata
     
  6. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    onhan tuo halavempi ku ostaa uus muki ja alakaa sitä taas russaamaan...jos sieltä saman pytyn saa takas minkä on lähettäny?


    no tää on vielä kauhuskenaario mut silti ns.tulevaan valmistavaa tiedon metästystä ;D
     
  7. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Saman pytyn saa takaisin tietenkin, sarjanumeron kera. Hitsaamalla ne korjaa puuttuvan materiaalin, kun ei sen pinnotuksen paksuus ole kun jotain satikoita.
     
  8. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    onkos sinne laitteva uutta mäntää mukaan vai tekeekö ne sen pinnan siihen jonkuu toleranssin mukaan?
     
  9. Antsa

    Antsa 900Ace expe LE & 600 AceT Rene 154"

    muistaakseni ainakin kaverille tuli ihan vaan pytyt, ja normi männillä mentiin...
     
  10. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Mielellään uusi mäntä mukaan.
     
  11. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Kyllä kannattaa laittaa männät mukaan, niin tulee varmasti oikeat välykset.Itse käytin Honda cr:n pytyn pinnoituksella/korjauksella, putosi koko imuhelma pois ja kun tuli takaisin niin ei kyllä eroittanut uudesta pytystä mitenkään. Liike joka välitti pytyn oli Snelman Racing ja kesti kolme viikkoa kotoa kotiin(olin kyseiseen firmaan Hollantiin suoraan yhteydessä, mutta eivät ottaneet työtä vastaan muuten kuin Suomalaisten välitys firmojen kautta). Joidenkin kilpamiesten mielestä nämä jälkeenpäin pinnoitetut pytyt ovat paremmat kuin uudet.
     
  12. harza

    harza Well-Known Member

    Mulla on tuossa pöydällä levällään nyt yamahan 500 kone. Siinä on toinen pytty vakio pinnotettu, ja toinen putkitettu. Kelkin kaupannut veijari kertoi että olisi mennut putkitetulla n6000km ??? Tiiä sitten totuutta.
    Käytin sen nyt koneistamolla, hoonaamalla tuli ojennukseen. Koneistamon mielestä pelaa hienosti kun tökin sinne vakio koon männät pirttiin. ;D Tehään työtä käskettyä, ja katotaan miten käy... ::)
     
  13. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Onneks ei ole nicasilejä omassa kelkassa! Nyt helepotti paljon, kuin muutenkin. Pari tonnia ajettu Rotaxi pitäis kai kestää jonkun talven ajella!
     
  14. frozen

    frozen Tää on se tuttu pätkä.... -13 600RE

    Mun kokemukset on 250 crossista,jossa men toi putkitus homma aivan V##UIKSI!!! Putki ei ollu pohjassa,nesteet kankaalle ja pannu jumiin. Uus reissu koneistamoon,lähti pytyn päältä niin paljon tavaraa,että orkkis tiivisteellä nakutti ja taas poks. Viimen sain läjässä pysymään,ni seosta piti aika reilusti rikastaa. Veto päällä ok,mut höllätessä juri aina pakopuolelta kiinni. Oma oletus,että toi valuputki on niin paljon karkeampi pinnotukseen nähden,ettei voitelu riitä ::)
    Pinnoitus maksaa 120e/reikä + rahti. Tää on sit näitä;kun kaveri laitto; ;D että oma kohtaista kokemusta ei oo.
     
  15. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Hemmetti, löysin tuolta Ruottista pinnoituksia tekevän firman. Mutta eihän mulla työkoneella ole sitä osoitetta.
    Tais olla Snowrider magazinetissa...
     
  16. lynss

    lynss Well-Known Member

    no mulle laitettiin yhteen fööni cattiin toiseen sylinteriin putki alkuperäisen pinnotetun tilalle ja moitteetomasti pelas ainaski sen yhen talven ajot mitä mulla oli..voihan se olla ehkä hiukan karkeampi se sylinteriputken valu mut yleensä se hoonuu jälki on aika tärkee miten se on tehty  ja ajaa kunnolla sisään niin luulis kestävän ::)
    enkä oo kyl kuullu et ois kellään tutulla ollu onkelmia putkitettujen pyttyjen kans ja ohan se putki on siitä hyvä et sen voi kuiteski porata ylikokoon jos sattuu et se jostain syystä leipois kii
     
  17. harza

    harza Well-Known Member

    Itelle varmaan tekisiin myös tuon putkituksen. Nimenomaan siksi että voi sitten myöhemmin porata/hoonata.
     
  18. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Wildcatin toinen pytty putkitettiin aikoinaan. Rempan jälkeen ajoin n. 3000 km, ei ongelmia.
     
  19. Jarppis

    Jarppis Lynx Rave 550F -09

    Nostelen tätä hieman ylöspäin, joku tuossa jo kyseli taas pinnotuksista.

    Eli mun kautta saa hoidettua sylinterin pinnoituksen, yritys jossa olen töissä tekee yhteistyötä hollantilaisen pinnoittamon kanssa.

    -jos sylinterissä naarmu tai jotain muuta vikaa, viat hitsataan, sylinteri porataan ja sen jälkeen pinnoitetaan.
    -ei tarvitse lähettää mäntiä, vaan yksinkertaisesti ilmoitettaan mikä poraus sylinteriin halutaan(sylinterin halkaisija)

    toimitusajat on meillä olleet yhden sylinterin kanssa n.2 viikkoa ovelta ovelle, hitsauksen kanssa menee yleensä muutama päivä extraa.
    juuri oli kolme sylinteriä siellä, hitsaus ja pinnoitus ovelta ovelle 3 viikkoa.
    toimittavat myös pikana jolloin aika ovelta ovelle viikko ja muistaakseni 50€ lisähintaa.
     
  20. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nostelen tätä myös...

    Elikkä toukokuussa lähti kahden kaverin sylinterit, mutta ei ole kuulunut takasin.
     

Suosittele tätä sivua