Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Catiska, 14/2/12.

  1. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Juu itellä ihan sama homma seuraavan kelkan mietinnässä, 3. kärki on kyllä 1. Doo freeride 137"(huolestuttaa kesto patikossa) 2. Lynen boondockeri (huolettaa pääsy umpisessa) 3. Doon Renegade 600/800? tai pollen assaultti? Kertokaa nytte mikä oikeesti viisain valinta koska länsi-rannikolla majailen niin puuteri mahdollisuuksia ei aina pakosti ole ja pattia joudutaan ajamaan.
     
  2. TWR

    TWR AC ZR 8000 137" Ltd -16 (black)

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Täälläkin sama homma edessä, mutta oma lista näyttää tältä: 1.Pollen SB Assault 2. A-C XF 3.Freeride 137/146
    Omalla ajotyylillä olen nykyään todella tyytyväinen Backcountryn patikkokesto kykyyn, 3200km nyt ajettu alkuperäisellä iskareilla ja hyvin se menee patikossa mun mielestä ja telasto on kestänyt mun ajoja ilman halkeilemia. Tosiaan oon jo kaks kertaa huoltanut iskarit.
    Täällähän ollaan puhuttu paljon että SB asaulttin telasto ei kestä ja iskarit pohjailee, mutta onko semmoisen omistaja päässyt vertailemaan renegadeen? Ajotyyliä on niin pirun monta että vaikee verrata jos ei sama kuski ajanut molemmilla.
    Mutta pätkä kelkkaa en todennäköisesti ikinä enää osta :)
     
  3. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Jep, onhan pätkällä kiva patikossa kun saa aika huolettomasti päästellä mutta tommonen pitkä/puolipitkä mukava taas erilaisessa kurvailussa ja seikkailussa ;D eikä tarvi koko ajan jänskättää että jääkö tähän ;D
     
  4. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Olisko siinä mittarissa joku 800km ja summitinki oon omistanu,en tosin freeridea,mut vastaavan mittasen x-mallin -11.. Kova on se jannu,joka pollella pessee sunamit reitillä. Epäilen...
     
  5. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Minäkään, en mistään mitään tiedä, mutta tuollainen X-malli freeriden kepeillä on kyllä kohtuu näppärä kampe reitilläkin.
     
  6. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    No eipä tuolla kiitolla sitte mitää tehnykkää.. Ku ei pääse kuulemma ummessa, eikä sitte reitilläkää.. :'( :'(

    Onneksi tuolla toisella kelkalla pääsee kuulemma reitillä vielä kohtuuella kiitos PPS alustan, mutta ummellahan silläkää ei kuulemma pääse kiitos PPS-alustan.. :'( :'(
     
  7. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Haha! Älä jiiässä masennu, taitaa niitä olla eri mielipiteitäkin asiasta... ;D
     
  8. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Ostetaan miehisä ens vuojelle jamaha,voijaan mennä käymään jopa hossasa kelkkailemassa! 8)
     
  9. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Eikös se olis se boondockeri sillä jämerämmälä etupukin iskarilla. Tosi mukava ajjaa reittiä, vakio iskarillaki, ja ei sillä näillä lumilla oikein kiinikhään jää. Tietenkhään mie en ole päässy ees kunnon vyötärölumhiin puljaahmaan. Näppituntuma on kuitenki että ihan eri kampe ummela ko edellinen -08 renegade lisutelala.

    Tai voipi se freerideki olla näpsäkkä.
     
  10. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Freeridessa on nytkähdelly runkoja astinlautojen jälkeen vekkulisti alaspäin!
     
  11. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Kaverin kaveri kuullu shelliltä,kun isot-setät puhunu... Laitas fotoa asian tiimoilta,alako jotenki kummasti kiinostaan... ;D
    Itellä 2011 146 x-malli sai kyllä nii palijo lenkkaria vuosi sitten ja puotettiin kalliolta,yms,muttei runkoon tai alustaan mitään tullu ja eikös freeridessa ole muutenki vahvempi runko?
     
  12. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Shellillä puhutaan pilluhommista eikä jostain v...n kelkkailusta ;D. Kyllä kyllä, hyvän kuvan näin tuttavan kelkasta, 500km ajettu freeride ja rungossa melkoinen nytkähdys, kelkka 153 vai mikä se oli.. Muuta en tiijä asiasta. Täällä foorumillakin kaveri on niin lisätköön itse kuvan jos kehtaa.
     
  13. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Ja tiedän siis vain tuon yhden tapauksen, en yleistä vaikka kieliopillisesti sen tuossa lauseesta voi ymmärtää..
     
  14. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Eihän Ski-Doot hajoa. Nehän kestää vaikka mitä, iänkaikkisesti ja aamen. Ei herneitä ;D

    Kyllä varmaan monellakin pitkämattoisella pärjää patikossa, mutta toki pätkään ei voi verrata. Toinen pärjää, toinen ei.
     
  15. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Minä en ole herkkä vetämään herneitä :). Pitäähän näistä heikkouksistakin pystyä puhumaan merkkiin katsomatta. Minua ainakin kiinnostaa myös ne negatiiviset asiat jonkin merkin/mallin kohdalla. Onpahan tiedossa jos taloon eksyy joku vieraampi merkki.
     
  16. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Sehän näillä foorumeilla on just parasta, että saa puolueetonta tietoa mikä missäkin merkissä mättää.
    Eipä taida hirveästi myyntiporras alkaa juttelemaan isompaa remonttia vaativista asioista, merkistä riippumatta.

    Oma kelkka menetti loputkin reittiominaisuudet, kun jatkoin sen 307--->365. Johtuu toki suurelta osin siitä, että
    matto kirraa ankarasti eikä joustoja ole pahemmin käytössä. Toki jos on sellainen jenkkityylinen baana, niin
    varmasti pärjää pitkälläkin oikein hyvin. Pitkän ja pätkän kompromissi olis varmaan hyvä, eli 345 ;D
     
  17. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Ei se ole maton pituuden vika. Omassani on vielä pidempi jatko, 307 -> 384. Se kirrasi myös niin, ettei joustanut kun sen ostin, mutta rakentamalla sen kuten kuuluukin, ei kirraa enää eikä hypi vetopyörät vsikka kaikki 220hv on töissä, ilman läpivetäviä.

    Ongelma tuossa on vain, ettei se kestä patikon ryskettä eikä sillä uskalla vetää isompien ojien yli. Eli, pikkupatikossa menee kyllä ihan mukinoitta, mutta kun patti kasvaa reiluksi tai muuta vastaavaa, olen tuolla löysännyt ettei tarvitse alkaa parsimaan paikkoja. Siksipä ajatuksissa olisikin löytää sellainen pitkä jolla ei tarvitsisi moisia murehtia.
     
  18. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Tämä asia on tiedossa kyllä ja lääkkeetkin jo hankinnassa.
     
  19. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Tätä juuri ajoin takaa kun niitä on kuiten "muutama" myyty.. Ei kaikki polariksetkaan röötää ja nikottele... ;) ...tai sitte mulle sattu tiistain erästä tuo oma rottelo...
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Pitkämattoinen, onko niistä reitille patikkoon?

    Nyt on se verran kilsoja pitkän maton kanssa takana monenlaisissa olosuhteissa, että alkaa oma kelkkakuvio selvitä. Reittikelkaksi pitää hommata pätkä, näillä mutka-ajo on liian epävarmaa. Välillä kääntyy, välillä ei. Kahden vaiheilla vain roikun, pitääkö pitkä toisena kelkkana ja kilpuri toiseksi vai siirtyäkö pelkästään pätkään. Voihan se olla, että kompromisseista ei saa kuin harmeja
     

Suosittele tätä sivua