Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Adebisi, 21/1/09.

  1. Adebisi

    Adebisi Active Member

    Eli kyseinen kelkka olisi kiikarissa ja kokemuksia kaivattaisiin. Koitin hakua, mutta keskustelua tuosta mallista löytyy niukasti.

    Samassa hintaluokassa näyttäisi olevan myös Ski-doo mxz 600 x-rs ja Lynx rave re 600 vm. 06-07, joten myös nuo ovat varteenotettavia vaihtoehtoja, kun uudempaa kelkkaa tässä katselen.

    Milllainen kelkka tuo on alustaltaan ja ajattavuudeltaan, lähinnä pukkien kesto kiinnostaisi. Koneesta luvataan löylyä lähemmäs 140hv, joten ainakin tehojen puolesta luulisi olevan ok peli? Pelaako ruisku vai onko huolettomampaa pysytellä kaasarivehkeissä? Millainen peli verrattuna muihin saman hintaluokan em. kelkkoihin? Jos jollakin on kyseisestä mallista omakohtaisia kokemuksia, niin kertokoon oitis.
     
  2. Adebisi

    Adebisi Active Member

    No, eikö kukaan ole muka ajanut ???
     
  3. Similä

    Similä polaris dragon 700

    Olen ajanu ja on aika hyvä ajaa..Alusta on tosi hyvä ku vaihtaa etupukin iskarin ja laittaa hyvät säädöt..kyllä tommonen keulii jos haluu:D
     
  4. juse-

    juse- T3 154"

    No vastataanpa nyt jotaki ku kerta tommosella pelillä ajellu jo vajaa kolme tonnia.. Kokeilin viime vuonna -05 lynkeröä ja en iki maailmassa semmoista laittas.
    Eli minusta hyvä kelkka, ok ajoasento ja klikkereillä saa pelattua alustan säätöjä itelle mieleiseksi.
    Koneessa potkua kyllä vähintään riittävästi, joillaki menny tulppia, mulla ei yhtiäkään.. Matto saisi olla korkeammalla harjalla jo vakiona.
    Pukkien kestosta ei tietoa, hyvin on kestäny minun ajoa, en olekkaan mikään sikapatin hakkaaja..
    Nyt tänä talvena olen huomannut lievää puskemista, saattaa tosin johtua huoltamattomista iskareista :)

    Kulutus on kait pyöriny jossain vajaan parinkympin ja reilun parin kympin tietämissä. En ole paljoa seuraillu.

    Keuliikin tarvittaessa ;)
     
  5. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    taitaa tuo tulppien vienti johtua siitä kun porukka ei lämmitä konetta kunnolla ennen revittelyä
     
  6. Rokka

    Rokka Pro RMK

    Tuli ajeltua n.4000km tommosella. Pari tulppaa meni. Keulimaan ei kelkkaa saa vakiomatolla juuri millään (kytketty alusta ja matossa ei pitoa). Klikkerit EI riitä alustan säätämiseen, paitsi jos ajaa pelkästään tiellä/järven jäällä. Pikkuisen raskas vakiona ajaa mutta paranee säätämällä .. suksipainetta vähemmäksi. Ohjainraudat vaihdoin Jarlan Enduroihin ja säädin kelkan sen mukaan. Kulutus itellä pienimmillään 25l/100km ja isoimmillaan melkein 40l/100km. Suuntavakaa kelkka ajaa ja kestääkin kohtuudella jos vaihtaa kaikki jouset ja simmittää KAIKKI iskarit uusiksi. Iskarit tietenki saattaa korkata jos tekee liian tiukat setupit. Toki alatukivarret, pukit ja eturungon saa poikki jos joku pösilö hakkauttaa ne vasiten rikki  ;D Ai niin .. ajoasento oli ihan ok kun vähän käänteli sarvia mieleisekseen. Tehoa tuossa pannussa ei todellakaan ole sitä mitä luvataan ..
     
  7. Adebisi

    Adebisi Active Member

    Kai tuo tehoero kuitenkin 600 kuutioisiin on selkeä?
     
  8. P4V3-62

    P4V3-62 XCR 850

    Kokemusta on: Oon ajanu noin 2000 km ja yhdet tulpat meni jo. ( Normaalia? ). Viime keväänä kilpisen reissulla hajos koko mittaritaulu. Kaikki meni mykäksi. sain takuuna uuden. Ja samalla vklla (13) Levin ylityksellä kisasin ( kovaa! ) yhden uuden Lynen kanssa niin katkes toinen jousi. Olen samaa mieltä että jouset pitää vaihtaa. Ei riitä ainakaan mulle. Samoin säädöt ei riitä klikkereissä. Simmitys tehtävä jos haluu hyvän. Mulle tehot kyllä riittää, pidän konetta varmana ja tehokkaana. ( ajoin sen lynen kiinni ja melkein ohi vaik oli jousi poikki. ja se vastustaja osas ajaa! ) Ajoasento on ainaki mulle sopiva. Ja pukit kestää sikapatit; kokemusta on! Kulutus ollu mulla  n. 22 - 30 l/ 100 . 4. polle jo mulla ja ehdottomasti paras tähän asti. Adebisi: Jos maltat oottaa niin keväällä saat multa tuon kyllä sopivasti pois. Hyvin huollettu peli. Vaihdan kuitenkin ens talvex uuden vastaavan ;)
     
  9. JassoX

    JassoX Dragon 700 cfi -07

    Mulla takana nyt 2000km kyseisellä kelkalla. No alusta meni 300km:n jälkeen remonttiin, aivan liian löysä vakiona. Eli kaikki jouset vaihdettiin jäykempiin, myös edestä ja simmitettiin kepit. Johan alko kelkalle patti maistua, ajo-ominaisuudet parani heti kerralla, eroa ku yöllä ja päivällä. Ajoasento on hyvä ja paranee vähän tankoa säätelemällä itelle sopivaksi. Kuluttaa kaiken mitä antaa, siinä 20L/100km ihan kohtuu kulutus. Matto saisi tosiaan olla korkeammalla harjalla, mutta se menee vaihtoon seuraavaksi. Kyllä sillä keulanki saa ilmaan ja kyllä siinä tehoa on sen mitä on luvattukki, mutta aika paljon meneee hukkaan tyhjän potkimiseen.
     
  10. Adebisi

    Adebisi Active Member

    En taida malttaa, kova hinku olisi saada uudempi peli pian alle. :) Toisaalta järkevintä se olisi lykätä kelkan osto keväälle, ovat kuitenkin halvimmillaan silloin...
     
  11. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    nii ja sitte taas tulee se vaihe että sama oottaa syksyy ku tulee uudet mallit ;D
     
  12. Adebisi

    Adebisi Active Member

    Kertokaahan nyt muutkin kokemuksianne tuosta vehkeestä, kuitenkin on aika moni tuollaisen omistanut tai edes ajanut? Kiinnostaisi myös tietää, miten tuo kestää vertailua noihin muihin ehdokkaisiin.
     
  13. Erkki

    Erkki Xtrim TP RE 850 & Xtrim RE 850 2019

    6000 kilsaa ajelin. painan 90 kg, vakiojouset löysällä, ei siihen mitään jousia tarvitse vaihtaa. Jouset säätää tason, iskarit hoitaa loput.

    Iskarit simmattiin heti uutena, ensin tuli kova, sitten hyvä. Nuo neulaiskarit pitää simmata vähän toisella tavalla kuin normaalit. Erillistä hidasta ja nopeaa ei tarvita. Ja äkkinäinen simmaa ne liian kovaksi, jolloin neulan mennessä reikään, luullaan alustan jo pohjaavan, vaikka puolet joustoista käyttämättä. Iskarit kannattaa huoltaa 1000-1500 km välein, myös suksista.

    Normaalit pollen viat, etupukki vaihdettiin kaksi kertaa, hakaneulat kerran, kallistuksenvakaaja kerran, runko vahvistettiin telatunnelin ja eturungon välistä. Takuu toimii hienosti, kaikki osat löytyivät Suomesta ja toimitus viim.seuraavaksi päiväksi. Kelkan kilometreistä suurin osa tuli kunnon patikoissa.

    Kulutus keskimäärin 17-22 l.

    Kevyt ajaa, voimaa on, kääntyy ja kulkee, pysyin merkissä.
     
  14. PEKSU

    PEKSU Well-Known Member

    Itellä ajettu 4500km Teknisiä vikoja ollut yksi tulppa.Uutena laitoin 38 maton ja alustan iskarit simmattiin ja slp:n sukset,tehoputken
    kulutukset toi about 17-22 litraa ei oo tarvinu olla (vielä) narun jatkeena eli hyvä peli
     
  15. Saren

    Saren 700cc

    Vs: Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

    Onkos sitä tullu lisää kokemusta arvon kansalta? ny olis kaikki tieto tervetullutta.
     
  16. DSP

    DSP dragon

    Vs: Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

    No ne vakio sukset ei kyllä ole parhaasta päästä jos ummella meinaa yhtään ajaa. Sama homma sen maton kans, ei se 32mm tahdo oikeen riittää tuohon. Alustasta huono sanoa mikä on vakiona ku itse olen ajellut vain semmosella mihin on jo jouset vaihdettu ja iskarit simmailtu. Kulutus ei omasta mielestä ole paha jos vaikka tuohon omaan 800 proxr vertaa. Oli kyllä ajoasento tavalliselle tallaajalle ainakin mieluinen. Niin ja eikös tuota kelkka jostakin testistä saanut vuoden enduro kelkan tittelin. ???
     
  17. miquell

    miquell Lynx Rave 550 -08

    Vs: Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

    Onko tosa ajoasento seisaalta mimmone? tarviheeko laittaa koropalaa et ois hyvä ajella seisaaltaan?
    itellä pituutta rento 190 ::) että melko varmasti tarvittee korottaa... yltääkö piuhat kuinka vai pitääkö vaihtaa pidempiin?
    kyseenen kelkka todennäkösesti huomenna itellä ;D
     
  18. Noppe

    Noppe Well-Known Member

    Vs: Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

    Pitää nuin pitkälle olla jo reilu korotus, ite oon 170 ja ei haittaisi vaikka oisi 1-2" korkemmalla. Piuhoista kyllä en tiedä yltääkö miten hyvin. Helppo homma kumminkin jatkaa piuhoja/vaijereita.
     
  19. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

    Mulla on IQ:ssa Korkeempi polariksen korokepala ja proxr:n suorempi tanko, hyvä yhdistelmä ainakin mulle ja mullakin pituutta yli 190cm.
     
  20. PEKSU

    PEKSU Well-Known Member

    Vs: Polaris iq 700 ho cfi dragon -07, kokemuksia?

    Ei tarvi tehä mitään piuhoille eikä vaijereille vähän löysyttää vaan eli pari nipparia poikki ni menee
    palttiarallaa 5" koropala niinkuin meillä
     

Suosittele tätä sivua